„Harley-Davidson“, vieno iš ikoniškiausių motociklų pramonės vardų, laukia nelengvas kelias. Bendrovė paskelbė, kad jos pajamos iš motociklų 2025 m. turėtų išlikti tokios pačios arba sumažėti iki 5 %, o tai rodo, kad ir toliau bus kovojama dėl dominavimo rinkoje išlaikymo. Dėl šios naujienos „Harley-Davidson“ akcijos išankstinėje prekyboje atpigo 3,5 %, taip pabrėždamos investuotojų susirūpinimą.
Ekonominis spaudimas paveikė prabangių motociklų pardavimus
Po pandemijos aukštos klasės motociklų paklausa labai sumažėjo. Infliacija tebėra atkakliai didelė, o dėl didelių skolinimosi išlaidų daugelis vartotojų pirmenybę teikia ne prabangos prekėms, o būtiniausiems daiktams. Ši tendencija daro spaudimą tokiems aukščiausios klasės prekių ženklams kaip „Harley-Davidson“, kurie labai priklauso nuo pirkėjų, norinčių investuoti į didelius pirkinius.
Įmonė pranešė apie stulbinantį ketvirtojo ketvirčio grynąjį nuostolį – 117 mln. JAV dolerių (108 mln. eurų) arba 0,93 JAV dolerio (0,86 euro) vienai akcijai, o tai labai skiriasi nuo praėjusių metų 26 mln. dolerių (24 mln. eurų) pelno. Bendrosios ketvirčio pajamos sumažėjo 35 % – iki 688 mln. USD (634 mln. EUR), nes smarkiai sumažėjo pardavimai.
Stengiasi pritraukti jaunesnių vairuotojų
Be ekonominių sąlygų, „Harley-Davidson“ susiduria su dar vienu dideliu iššūkiu – įtikti jaunesniems vairuotojams. Nors šis prekės ženklas išlieka populiarus tarp vyresnio amžiaus motociklų entuziastų, daugelis jaunesnių vartotojų renkasi modernius, funkcionalesnius ir pigesnius konkurentų produktus.
„Harley-Davidson“ stengėsi pritraukti naujos kartos motociklininkus, įskaitant elektrinius modelius, tokius kaip „LiveWire”, tačiau jų priėmimas buvo lėtas. Daugelis potencialių pirkėjų teikia pirmenybę prekiniams ženklams, kurie siūlo pažangių technologijų, mažesnių sąnaudų ir efektyvesnio degalų naudojimo derinį, t. y. sritis, kuriose „Harley-Davidson“ sunkiai sekėsi veiksmingai konkuruoti.
Ar „Harley-Davidson“ gali pakeisti situaciją?
Mažėjant pardavimams, keičiantis vartotojų pasirinkimams ir esant ekonominiams sunkumams, „Harley-Davidson“ laukia sudėtingas kelias. Kad išliktų konkurencinga besikeičiančioje rinkoje, bendrovė turės diegti naujoves ir permąstyti savo požiūrį.
Kaip manote, ar „Harley-Davidson“ gali prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų poreikių, ar kyla pavojus, kad prekės ženklas praras savo legendinį statusą? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!