2024 m. Europos automobilių rinkoje dominavo hibridiniai automobiliai, kurie per paskutinius keturis šių metų mėnesius aplenkė benzininius automobilius. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, hibridiniai automobiliai sudarė 30,9 proc. visų ES parduotų automobilių, t. y. gerokai šoktelėjo nuo 25,8 proc. 2023 m.
Esant tokiam sparčiam augimui, 2024 m. gali būti paskutiniai metai, kai benzininiai automobiliai užima pirmąją pardavimų vietą.
2024 m. pabaigoje hibridiniai automobiliai aplenks benzininius automobilius
Ryškiausia tendencija – nuolatinis hibridinių automobilių (HEV) skaičiaus augimas. Iki 2024 m. gruodžio mėn. hibridiniai automobiliai sudarė 33,6 proc. visų ES parduotų naujų automobilių, pirmą kartą nustumdami benzinu varomus automobilius į antrąją vietą (29,6 proc.).
Nors benzinu varomi automobiliai vis dar pirmavo bendrame metiniame pardavime, jų rinkos dalis sumažėjo nuo 35,3 % 2023 m. iki 33,3 % 2024 m. Tuo tarpu hibridinių automobilių rinkos dalis labiausiai išaugo, o tai rodo, kad keičiasi vartotojų prioritetai.
Štai kaip 2024 m. ES skirtingų transmisijų rinkos dalis lyginama su praėjusiais metais:
Jėgos agregato tipas | 2024 m. rinkos dalis | 2023 m. rinkos dalis |
Benzinas | 33.30% | 35.30% |
Hibridai (HEV) | 30.90% | 25.80% |
Elektrinės transporto priemonės (EV) | 13.60% | 14.60% |
Dyzelinas | 11.90% | 13.60% |
Įkraunami hibridai (PHEV) | 7.10% | 7.70% |
Kita | 3.10% | 3.00% |
Visiškai elektra varomų transporto priemonių populiarumo mažėjimas
Nors buvo tikimasi, kad visiškai elektra varomų transporto priemonių (EV) pardavimai ir toliau didės, 2024 m. jų rinkos dalis iš tikrųjų šiek tiek sumažėjo – nuo 14,6 % iki 13,6 %.
Šis sumažėjimas ypač pastebimas Vokietijoje (-38,6 %) ir Prancūzijoje (-20,7 %) – dviejose didžiausiose elektromobilių rinkose Europoje. Vien 2024 m. gruodį, palyginti su 2023 m. gruodžiu, bendri EV pardavimai ES sumažėjo 10,2 %.
Šis pokytis rodo, kad vartotojai vis labiau dvejoja dėl aukštų kainų, ribotos įkrovimo infrastruktūros ir laipsniško valstybės subsidijų nutraukimo.
Ar grįžta įkraunami hibridai?
Nors iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių (PHEV) rinkos dalis šiek tiek sumažėjo (nuo 7,7 % 2023 m. iki 7,1 % 2024 m.), 2025 m. jos gali laikinai atsigauti.
Kodėl?
Automobilių gamintojai koreguoja savo kainodaros ir gamybos strategijas, kad atitiktų ES išmetamųjų teršalų normas ir kartu išliktų patrauklūs klientams. PHEV išlieka patrauklus pasirinkimas pirkėjams, kurie nori mažesnės taršos, bet nėra pasiruošę rinktis visiškai elektra varomą automobilį.
Kas toliau laukia Europos automobilių rinkos?
- Tikėtina, kad 2025 m. hibridiniai automobiliai užims pirmąją vietą ir visiškai aplenks benzinu varomus automobilius.
- Elektromobilių augimas gali sulėtėti, jei gamintojai neišspręs sąnaudų ir infrastruktūros problemų.
- PHEV gali sulaukti trumpalaikio postūmio, tačiau ilgalaikis augimas išlieka neaiškus.
Griežtėjant taisyklėms ir keičiantis vartotojų įpročiams, Europos automobilių rinka išgyvena vieną didžiausių permainų istorijoje.
Ar hibridai yra Europos automobilių rinkos ateitis, o gal sugrįš elektromobiliai? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!