• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Kodėl kruizo kontrolė gali padidinti avarijų riziką?

pagal Andžej Biaigo
2025.02.14, 14:30
Naujienos
A A
0
adaptyvioji kruizo kontrole radaras kamera

Adaptyvioji kruizo kontrolė

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kruizo kontrolė buvo sukurta tam, kad vairuoti būtų patogiau, nes vairuotojai gali palaikyti pastovų greitį nelaikydami kojos ant gazo pedalo. Tačiau tai, kas anksčiau buvo laikoma patogumu, dabar kelia susirūpinimą dėl saugumo. Naujausi tyrimai atskleidė, kad transporto priemonės, kuriose įrengta greičio palaikymo sistema, dažniau patenka į eismo įvykius nei tos, kuriose jos nėra.

Kruizo kontrolė ir rizikos veiksnys

Remiantis žurnale „Transportation Research Interdisciplinary Perspectives“ paskelbta ataskaita „Rethinking Advanced Driver Assistance System Taxonomies“, naudojant kruizo kontrolę avarijos rizika gali padidėti iki 12 proc. Netgi adaptyvioji kruizo kontrolė (ACC), kuri automatiškai reguliuoja automobilio greitį, kad būtų išlaikytas saugus atstumas iki kitų transporto priemonių, gali padidinti avarijos riziką 1,8-8 %. Priežastis slypi ne pačioje technologijoje, o tame, kaip vairuotojai ja naudojasi, o kartais ir netinkamai.

Kaip veikia greičio palaikymo sistema (ir kodėl ji gali sugesti)

Tradicinė kruizo kontrolė leidžia vairuotojui nustatyti tam tikrą greitį, o sistema jį išlaiko tol, kol vairuotojas stabdo arba greitina rankiniu būdu. Tai gali būti naudinga važiuojant ilgais greitkelio ruožais, tačiau dėl to gali sumažėti vairuotojo dėmesys.

stabdymas stabdis stabdzio pedalas
Getty Images/iStockphoto

Dėl to, kad nėra fizinio ryšio su gazo pedalu, vairuotojai gali lengviau prarasti dėmesį, o tai labai sulėtina jų reakciją avarinėse situacijose. Toks reakcijos vėlavimas gali būti labai svarbus situacijose, kai reikia staigiai stabdyti arba keisti eismo juostą.

Tyrimai rodo, kad daugelis vairuotojų, naudojančių kruizo kontrolę, stengiasi greitai reaguoti, nes jų dėmesys nukrypsta, todėl atsiranda pavojingas perdėto pasitikėjimo savimi jausmas. Kuo monotoniškesnis vairavimas, tuo didesnė rizika, kad vairuotojas „išsijungs“ ir laiku nepastebės galimų pavojų.

Adaptyvioji kruizo kontrolė: Patogumas su spragomis

Adaptyvioji kruizo kontrolė (ACC) – tai patobulinta versija, kuri, atrodo, užtikrina saugesnį vairavimą, nes automatiškai pritaiko greitį prie eismo sąlygų. Tačiau ji nėra patikima.

ACC kartais gali nepavykti aptikti lėtai judančių ar stovinčių objektų. To paties tyrimo duomenimis, automobiliuose su ACC, priklausomai nuo situacijos, avarijų rizika padidėjo iki 8 %. Nors kai kurie tyrimai rodo, kad ACC gali sumažinti susidūrimų tikimybę, ekspertai įspėja, kad vairuotojai gali per daug pasitikėti šia technologija, manydami, kad ji visada juos apsaugos.

Skaitykite  Ar vairuojate „Honda Accord“? Šis gedimas gali baigtis avarija
distronikas kas tai adaptyvioji kruizo kontrole
Kaip veikia adaptyvioji kruizo kontrolė

Tikrasis pavojus: Per didelis pasitikėjimas technologijomis

Didžiausią pavojų kelia ne pati kruizo kontrolės sistema, o tai, kaip vairuotojai elgiasi ja naudodamiesi. Jei pastebėsite, kad žvilgčiojate į telefoną arba per daug atsipalaiduojate, nes „automobilis vairuoja pats“, būtent čia ir slypi pavojus.

Kai kurie gamintojai šią problemą dar labiau padidina, reklamuodami šias sistemas tokiais terminais kaip „visiškai savarankiškas vairavimas“, kurie vairuotojams gali suteikti klaidingą saugumo jausmą. Iš tikrųjų šios sistemos yra tik pagalbos vairuotojui priemonės, turinčios didelių apribojimų.

Avariniais atvejais kruizo kontrolė gali pailginti reakcijos laiką, nes prieš perimdamas valdymą vairuotojas iš pasyvios būsenos pirmiausia turi pereiti į aktyvią. Deja, šis trumpas delsimas gali būti per vėlyvas, kad būtų išvengta avarijos.

Kaip saugiai naudoti greičio palaikymo sistemą

  1. Būkite įsitraukę. Niekada nelaikykite kruizo kontrolės autopilotu – vis tiek privalote stebėti kelią.
  2. Venkite naudoti kruizo kontrolę blogomis sąlygomis. Norint užtikrinti optimalų saugumą, lietus, sniegas ir miesto eismas reikalauja visiškos vairuotojo kontrolės.
  3. Naudokite kruizo kontrolę tik ilgose, atvirose greitkelio atkarpose. Tai geriausia priemonė nuovargiui sumažinti ilgesnių kelionių metu, tačiau visada išlikite budrūs.

Pagalbinių vairuotojo sistemų svarba

Ne visos pagalbos vairuotojui funkcijos kelia vienodą riziką. Įrodyta, kad kai kurios sistemos gerokai sumažina eismo įvykių skaičių:

  • Pagalbinė eismo juostos palaikymo sistema (LKA) – sumažina eismo įvykių skaičių 19,1 proc.
  • Vairuotojo stebėjimo sistemos (DMS) – sumažina eismo įvykių skaičių 14 %.
  • Automatinis avarinis stabdymas (AEB) – eismo įvykių sumažėja 10,7 %.
  • Įspėjimas apie priekinį susidūrimą (FCW) – sumažina priekinių susidūrimų skaičių iki 45 %.

Kruizo kontrolė ir adaptyvioji kruizo kontrolė yra fantastiški įrankiai, jei naudojami tinkamai. Tačiau labai svarbu prisiminti, kad jos nepakeičia visiško vairuotojo dėmesio. Sauga visada prasideda nuo vairuotojo, o ne nuo mašinos.

Žymos: adaptyvioji kruizo kontrolėkruizo kontrolė
Dalintis36DalintisSiųstiDalintis6
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz