Oro pagalvės jau dešimtmečius yra labai svarbi automobilių saugos sudedamoji dalis. Iš pradžių jos buvo prabangos elementas, tačiau šiandien jos yra tokios pat svarbios kaip ir saugos diržai. Šiuolaikiniuose automobiliuose įrengtos kelios oro pagalvės – priekinės, šoninės, užuolaidinės ir net kelio oro pagalvės. Tačiau tobulėjant transporto priemonėms su pažangiomis vairuotojo pagalbos sistemomis ir pusiau autonominėmis funkcijomis, atsirado nauja rizikos rūšis – netinkama sėdėjimo vieta.
Šiai problemai spręsti „ZF Lifetec“ sukūrė novatorišką kulno oro pagalvę, skirtą apsaugoti vairuotojus ir keleivius nuo apatinės kūno dalies sužalojimų, patiriamų dėl netinkamos sėdėjimo padėties.
Kodėl šiuolaikiniuose automobiliuose reikia papildomos oro pagalvės?
Anksčiau tik keleiviai galėdavo visiškai atlošti sėdynes, kad būtų patogiau. Tačiau pradėjus taikyti 2+ ir 3 lygio autonominio vairavimo technologijas, net ir vairuotojai pradeda rinktis laisvesnę sėdėjimo padėtį. Šios padėtys, nors ir patogios, padidina apatinės kūno dalies sužalojimų riziką eismo įvykio metu.
Siekiant užtikrinti optimalią saugą, kojos ir pėdos turi būti tinkamai išdėstytos, kad keliai atsitrenktų į kelio oro pagalvę ir efektyviai sugertų smūgio jėgą. Tačiau, kai vairuotojai sėdynę atlenkia per daug atgal arba per daug atsilenkia, pėdos ir kojos nebėra idealioje padėtyje, todėl padidėja sunkių sužalojimų avarijos metu rizika.
Kaip veikia kulno oro pagalvė?
Kulno oro pagalvė yra kojų zonoje po grindų kilimėliu. Susidūrimo atveju ji įsijungia ir sureguliuoja pėdų ir kojų padėtį, užtikrindama, kad smūgio jėga saugiai pasiskirstytų po visą kūną.
Štai kaip ji padidina saugumą:
- Koreguojama pėdų padėtis – užtikrinama, kad kulnas atsitrenkia pirmas, todėl smūgio jėga tinkamai sugeriama.
- Apsaugo nuo neteisingo padėties nustatymo – jei pėda yra ne savo vietoje, oro pagalvė pastumia ją atgal į optimalią padėtį.
- Sumažina kojų traumų skaičių – Smūgio jėgas nukreipia į stipriausią kojos dalį (šlaunikaulį), o ne į silpnesnius sąnarius.
- Stabilizuoja vairuotojo pėdą ant pedalų – Apsaugo nuo pėdos slydimo ar sukimo, kuris gali sukelti papildomų traumų.
Ši oro pagalvė būtų nuolat aktyvi keleiviui, tačiau vairuotojui ji įsijungtų tik tada, kai būtų užfiksuota netinkama pėdos padėtis.
Kaip jis bus aktyvuojamas?
Yra du galimi aktyvavimo būdai:
- Kameros sistema – nustato, ar vairuotojas užėmė neoptimalią kojų padėtį, ir atitinkamai įjungia oro pagalvę.
- Integravimas į autonominio vairavimo režimus – oro pagalvė automatiškai išsiskleistų, kai automobilis važiuoja režimu, leidžiančiu vairuoti be rankų arba be pedalų.
Kada bus galima įsigyti kulno oro pagalvę?
„ZF Lifetec“ paskelbė, kad šią naują oro pagalvių technologiją automobilių gamintojai galės naudoti iki 2028 m. Sistema suprojektuota taip, kad būtų kompaktiška ir lengvai integruojama į įvairius automobilių modelius, nereikalaujant papildomos vietos.
Oro pagalvių ateitis: Kas toliau?
Kadangi automobilių gamintojai ir toliau tobulina saugos funkcijas, ateityje galime tikėtis dar inovatyvesnių oro pagalvių sprendimų, pvz:
- Išorinės oro pagalvės – išsiskleidžia už automobilio ribų, kad sumažintų susidūrimo smūgį.
- Saugos diržuose integruotos oro pagalvės – Suteikia papildomą apsaugą gale sėdintiems keleiviams.
- Centrinės oro pagalvės – Apsaugo nuo priekinių keleivių susidūrimo šoninio smūgio metu.
Įdiegus kulno oro pagalvę žengtas didelis žingsnis į priekį automobilių saugos srityje. Kadangi automobiliai tampa vis pažangesni ir autonomiškesni, gamintojai turi ir toliau tobulinti saugos priemones, kad būtų galima pašalinti naujus pavojus.
Ar manote, kad kulno oro pagalvės turėtų tapti standartine visų naujų automobilių įranga? Pasidalykite savo nuomone toliau esančiuose komentaruose!