Daugiau nei dešimtmetį legendinė „Saab“ gamykla Trolhetane, Švedijoje, tylėjo. Kadaise čia buvo gaminami tokie kultiniai modeliai kaip „Saab 92“, „900“ ir „9-5“, tačiau atrodė, kad gamykla pasmerkta istorijai. Tačiau nepaprastas likimo posūkis ją vėl prikėlė naujam gyvenimui. Britų sportinių automobilių gamintojas AC bendradarbiavo su Švedijos inžinerijos įmone „T-Engineering“, kad gamintų savo naujausius aukštos klasės modelius – AC Cobra GT Roadster ir AC Cobra GT Coupé – pačioje Švedijos širdyje.
Atgimusi klasika: AC Cobra ir AC Ace gamyba perkeliama į Švediją
Dauguma automobilių entuziastų „AC Cobra“ asocijuojasi su jos turtinga istorija, siekiančia 1960-uosius metus. Nors naujieji modeliai išlaikė nesenstančią pirmtakų išvaizdą, po variklio dangčiu jie yra ne kas kita, kaip moderniausi inžinerijos stebuklai. AC, vadovaujama šveicarų investuotojo Davido Conzos, šiuo metu dar labiau skatina inovacijas ir plečia gamybą ne tik Jungtinėje Karalystėje esančiose gamyklose.
Šis bendradarbiavimas reiškia ne tik automobilių surinkimą Švedijoje. AC gaus galimybę naudotis pažangiais tyrimų ir plėtros ištekliais bei bandymų trasomis Trolhetane, taip gerokai padidindama savo plėtros potencialą.
„AC Ace“ (2025 m.): Kompaktiškas, bet galingas
Naująjį „AC Ace“ bus galima įsigyti ir benzininį, ir elektrinį variantą:
- Benzininė versija: „Ford Focus ST“ 2,3 l ‚EcoBoost‘ variklis, išvystantis 320 AG.
- Elektrinė versija: Įrengtas 301 AG elektros variklis ant galinės ašies ir 72 kWh akumuliatorius, kuriuo vienu įkrovimu galima nuvažiuoti daugiau kaip 320 km.
Abiejų modelių našumas yra įspūdingas:
0-100 km/val. per 4,6 s (benzininis) ir 4,9 s (elektrinis)
Didžiausias greitis: 210 km/val.

„AC Cobra“ (2025 m.): Kultinė mašina
Trokštančiųjų grynosios galios naujoji „AC Cobra“ nenuvils. Joje montuojamas 5,0 l V8 variklis, kurį galima rinktis iš dviejų versijų:
- Su atmosferiniu varikliu (460 AG) – nuo 0 iki 100 km/val. per 4,5 sek.
- Su turbokompresoriumi (663 AG, 780 Nm sukimo momentas) – nuo 0 iki 100 km/val. per 3,4 sek.
Turbokompresoriumi varoma „Cobra“, išvystanti maksimalų 278 km/val. greitį, yra tikras žvėris ant ratų. Pirkėjai gali rinktis 6 laipsnių mechaninę arba 10 laipsnių automatinę pavarų dėžę, užtikrinančią jaudinančią vairavimo patirtį.

Kiek tai kainuos?
Nepaisant to, kad gamyba perkelta į Švediją, šie automobiliai išliks išskirtiniai – per metus bus pagaminama tik 250 „AC Cobra“ egzempliorių. Žinoma, išskirtinumas turi savo kainą:
AC Cobra GT Roadster – Nuo €229,000
AC Cobra GT Coupé – Nuo €263,000
AC Ace Petrol – Nuo €172,000
AC Ace Electric – Nuo €251,000
Naujas „Saab“ gamyklos skyrius
Nors Trollhättane nebegaminami „Saabs“ automobiliai, jo inovacijų ir meistriškumo palikimas išlieka ir toliau, gaminant šias didelio našumo mašinas. Gamyklos atgimimas po AC vėliava reiškia naują jaudinančią Švedijos automobilių inžinerijos erą.
Ką manote apie šio legendinio fabriko sugrįžimą? Ar svarstytumėte galimybę įsigyti „AC Cobra“ arba „AC Ace“? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!