CVT (Continuously Variable Transmission) dažnai giriama už sklandų vairavimą ir degalų naudojimo efektyvumą. Tačiau automobilių mechanikai įspėja, kad tokio tipo transmisija tinka ne visiems. Nepaisant jos privalumų, CVT turi pastebimų trūkumų, pavyzdžiui, didesnes techninės priežiūros išlaidas, perkaitimo problemas ir prastesnes eksploatacines savybes.
Taigi, kas turėtų vengti transporto priemonių su CVT pavarų dėže? Pateikiame penkių kategorijų vairuotojus, kurie gali gailėtis pasirinkę tokią transmisiją.
1. Vairuotojai, kurie pirmenybę teikia agresyviam greitėjimui
Jei mėgstate greitą pagreitėjimą ir dažnus greičio pliūpsnius, CVT pavarų dėžė gali jus nuvilti. Skirtingai nuo tradicinių automatinių ar mechaninių pavarų dėžių, CVT transmisijos yra skirtos ne greitam pavarų perjungimui, o sklandžiam ir tolygiam galios perdavimui. Tai reiškia, kad aplenkiant ar pradedant važiuoti iš vietos reakcijos laikas yra lėtesnis, o tai gali varginti į efektyvumą orientuotus vairuotojus.

2. Vairuotojai, kurie reguliariai važiuoja didelius atstumus
CVT pavarų dėžes reikia dažnai keisti – maždaug kas 20 000 km, t. y. tris kartus dažniau nei įprastas automatines pavarų dėžes. Tolimųjų reisų vairuotojams tai reiškia gerokai didesnes techninės priežiūros išlaidas. Be to, dėl nuolatinės diržo trinties CVT pavarų dėžė gali greičiau susidėvėti, todėl ji mažiau patvari didelės ridos automobiliams.

3. Žmonės, gyvenantys karštame klimate arba intensyvaus eismo zonose
Vienas didžiausių CVT sistemų trūkumų – jų polinkis perkaisti, ypač esant karštam orui arba intensyviam sustojimui ir važiavimui. Skirtingai nuo tradicinių automatinių pavarų dėžių, turinčių patikimesnes aušinimo sistemas, CVT priklauso nuo nuolatinės trinties tarp diržo ir skriemulių, dėl kurios susidaro pernelyg didelis karštis. Jei aušinimo sistema silpna arba jei laiku nepakeičiamas transmisijos skystis, dėl perkaitimo gali tekti atlikti brangiai kainuojantį remontą.

4. Reguliarios techninės priežiūros nepaisantys vairuotojai
CVT sistemos yra labai jautrios techninės priežiūros kokybei. Naudojant nekokybišką transmisijos skystį arba vėluojant pakeisti skystį, gali labai sutrumpėti transmisijos tarnavimo laikas. Skirtingai nuo tradicinių automatinių pavarų dėžių, kurių atskirus komponentus dažnai galima pakeisti, CVT remontui paprastai reikia keisti visą diržą arba net visą pavarų dėžę, o tai gali kainuoti tūkstančius eurų.

5. Visureigių arba sunkesnių krovinių vairuotojai
Jei dažnai važinėjate nelygiu paviršiumi arba vežate sunkius krovinius, CVT pavarų dėžė nėra geriausias pasirinkimas. CVT transmisijos sunkiai pakelia didelį krūvį, nes jos optimizuotos lengvam ir sklandžiam važiavimui, o ne sudėtingoms sąlygoms. Vežant krovinius arba velkant priekabą, diržai gali greičiau susidėvėti ir padidėja pavojus, kad transmisija suges.

Ar CVT jums tinka?
CVT transmisijos geriausiai tinka vairuotojams, kuriems svarbiausia degalų naudojimo efektyvumas, sklandus važiavimas ir reguliari techninė priežiūra. Tačiau jei priklausote kuriai nors iš pirmiau minėtų kategorijų, tradicinė automatinė arba mechaninė pavarų dėžė gali būti saugesnis ir ekonomiškesnis pasirinkimas.
Ką manote? Ar pirktumėte automobilį su CVT pavarų dėže, o gal ši rizika verčia susimąstyti? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!