Dyzelinio variklio aušinimo sistema atlieka labai svarbų vaidmenį užtikrinant optimalų veikimą ir išvengiant brangiai kainuojančios žalos. Vienas iš svarbiausių šios sistemos komponentų yra termostatas, kuris reguliuoja aušinimo skysčio srautą ir užtikrina, kad variklis veiktų tinkamoje temperatūroje.
Sugedus termostatui, variklis gali perkaisti, neefektyviai naudoti degalus ir net smarkiai sugesti. Jei vairuojate dyzelinį automobilį, atpažinę ankstyvuosius įspėjamuosius sugedusio termostato požymius, galite sutaupyti pinigų ir išvengti didelių remonto darbų.
Štai penki požymiai, kad jūsų dyzelinio variklio termostatas gali būti sugedęs.
1. Svyruojantis temperatūros matuoklis

Netaisyklingas prietaisų skydelio temperatūros matuoklio rodyklės judėjimas yra raudona vėliava.
Kodėl taip nutinka:
- Veikiantis termostatas užtikrina, kad jūsų variklis palaikytų stabilią darbinę temperatūrą.
- Jei termostatas atsidaro ir užsidaro netaisyklingai, aušinimo skysčio srautas tampa nenuoseklus.
- Tai sukelia staigius variklio temperatūros svyravimus, matomus prietaisų skydelio matuoklyje.
Ką daryti?
Jei temperatūros matuoklis šokinėja aukštyn ir žemyn, nedelsdami patikrinkite aušinimo sistemą. Šio požymio ignoravimas gali sukelti rimtą perkaitimą arba variklio neefektyvumą.
2. Aušinimo skysčio nuotėkis

Po automobiliu esančios aušinimo skysčio balos rodo galimą termostato problemą.
Kodėl taip nutinka:
- Pažeistas termostatas arba susidėvėjusi tarpinė gali sukelti aušinimo skysčio nuotėkį.
- Laikui bėgant tarpinė suyra, todėl iš jos gali ištekėti aušinimo skystis.
- Žemas aušinimo skysčio lygis gali lemti perkaitimą ir prastą veikimą.
Ką daryti?
Reguliariai apžiūrėkite variklio ertmę ir aušinimo sistemos žarnas. Jei pastebėjote spalvotų likučių ar plutos sankaupų, laikas atlikti profesionalią apžiūrą.
3. Silpnas salono šildymas arba jo nėra

Ar jūsų automobilio šildymo sistema tinkamai nešildo salono?
Kodėl taip nutinka:
- Salono šildymo sistema priklauso nuo variklio aušinamojo skysčio, kuris generuoja šiltą orą.
- Jei termostatas užstrigęs, aušinimo skystis nepasiekia reikiamos temperatūros.
- Dėl to šildymo sistemos oras būna drungnas arba šaltas, net ir esant maksimaliems nustatymams.
Ką daryti?
Jei jūsų automobilio šildytuvas neveikia, prieš ateinant žiemai patikrinkite termostato ir aušinimo skysčio lygį!
4. Keisti garsai iš variklio dangčio
Ar po variklio gaubtu girdite burbuliavimo, burzgimo ar šnypštimo garsus?
Kodėl taip nutinka:
- Užstrigęs uždarytas termostatas neleidžia aušinimo skysčiui tinkamai cirkuliuoti.
- Dėl to aušinimo skystis perkaista ir užverda, todėl iš radiatoriaus sklinda keistas garsas.
- Sunkiais atvejais galite pastebėti iš po variklio dangčio besiveržiančius garus.
Ką daryti?
Jei išgirdote neįprastus variklio garsus, išjunkite automobilį ir leiskite jam atvėsti. Nedelsdami kreipkitės į mechaniką, kad patikrintų termostatą ir išvengtumėte variklio pažeidimų.
5. Variklio perkaitimas

Vienas rimčiausių įspėjamųjų sugedusio termostato požymių yra perkaitimas.
Kodėl taip nutinka:
- Jei termostatas lieka užstrigęs, aušinimo skystis negali cirkuliuoti, todėl variklis perkaista.
- Dėl perkaitimo gali deformuotis variklio sudedamosios dalys, sugesti galvutės tarpiklis ir prireikti brangiai kainuojančio remonto.
Ką daryti?
Jei automobilio temperatūros matuoklis pasiekia raudoną zoną, nedelsdami sustokite. Neatidarykite radiatoriaus dangtelio, kol variklis atvės. Jei reikia, iškvieskite mechaninę pagalbą.
Blogas termostatas gali atrodyti nereikšminga problema, tačiau, jei jos nesureikšminsite, ji gali smarkiai pakenkti jūsų dyzeliniam varikliui.
- Reguliariai tikrinkite temperatūros matuoklį
- Ieškokite aušinimo skysčio nuotėkio po automobiliu
- Patikrinkite savo automobilio šildymo sistemą
- Klausykite, ar po variklio dangčiu nesigirdi neįprastų garsų
- Nedelsdami spręskite perkaitimo problemas
Ar kada nors esate susidūrę su termostato gedimu dyzeliniame automobilyje? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!