Transporto priemonės su suskystintų naftos dujų (SND) arba suslėgtų gamtinių dujų (SGD) sistemomis leidžia sutaupyti lėšų, palyginti su tradiciniais benzinu varomais automobiliais, tačiau jos turi ir keletą svarbių trūkumų, į kuriuos potencialūs pirkėjai turėtų atsižvelgti. Automobilių ekspertai išskiria penkis pagrindinius trūkumus, susijusius su dujomis varomais automobiliais:
1. Mažesnė variklio galia
Dujomis varomiems automobiliams paprastai būdinga mažesnė variklio galia, palyginti su jų benzininiais analogais. Dėl mažesnio dujų degalų energijos tankio transporto priemonės gali prarasti apie 10-15 % savo galios. Šis galios sumažėjimas ypač pastebimas situacijose, kai reikia greitai įsibėgėti arba lenkiant.

2. Didesnis vožtuvų susidėvėjimas
Dujų ir oro mišiniai dega lėčiau nei benzinas, todėl degimas dažnai tęsiasi ir išmetimo sistemoje. Tai ypač problemiška varikliams, veikiantiems didesniu sūkių dažniu, nes išmetimo vožtuvams tenka papildoma apkrova, todėl jie greičiau dėvisi ir gali prireikti dažnesnės variklio techninės priežiūros.
3. Gali sumažėti ekonominis efektyvumas
Nors dujinių degalų sistemos žada mažesnes degalų sąnaudas, tačiau jei dažnai važinėjate dideliais sūkių dažniais arba trumpai važinėjate mieste, šis sutaupymas gali sumažėti. Be to, dėl lėto degimo proceso sudėtingomis sąlygomis gali padidėti bendros degalų sąnaudos, o tai gali atsverti finansinę naudą.

4. Sunkumai išlaikant gamintojo garantiją
Įrengus suskystintų naftos dujų arba SGD įrangą neoficialiai arba per trečiųjų šalių paslaugų teikėjus, gali būti panaikinta transporto priemonės gamintojo garantija. Automobilių markės paprastai reikalauja, kad, norint išlaikyti garantiją, įrenginius montuotų įgalioti pardavėjai arba oficialiai sertifikuoti aptarnavimo centrai. Nesilaikant šių sąlygų, gali būti atsisakyta tenkinti garantinius reikalavimus, todėl savininkui gali tekti atlikti brangiai kainuojantį remontą.
5. Ribotas degalinių prieinamumas
Nors suskystintų naftos dujų ir SGD infrastruktūra palaipsniui plečiasi, jų prieinamumas vis dar gali būti ribotas, ypač už didžiųjų miestų ribų. Vairuotojai gali būti priversti važiuoti aplinkkeliais arba kruopščiai planuoti savo maršrutus pagal degalines, o tai mažina dujomis varomų transporto priemonių patogumą ir praktiškumą.

6. Ekonominė nauda gali būti pervertinta
Nors iš pradžių sutaupytos degalų sąnaudos gali atrodyti patrauklios, su nuolatine technine priežiūra susijusios išlaidos, įskaitant dažną dujų sistemos reguliavimą, laikui bėgant gali kauptis. Be to, pradinės aukštos kokybės suskystintų naftos dujų arba suspaustų gamtinių dujų įrangos įrengimo išlaidos gali būti didelės, todėl sumažėja ilgalaikė finansinė nauda.
7. Poveikis perpardavimo vertei
Transporto priemonių su antrinės rinkos dujų sistemomis perpardavimo vertė, palyginti su standartiniais benzinu varomais automobiliais, paprastai būna mažesnė. Potencialūs pirkėjai dažnai mano, kad tokios transporto priemonės yra mažiau patikimos, o tai apsunkina perpardavimo pastangas ir sumažina galimą investicijų grąžą.
Nors suskystintų naftos dujų ir SGD sistemos turi akivaizdžių degalų ekonomijos privalumų, vairuotojai turėtų atidžiai pasverti šiuos privalumus ir galimus trūkumus, pavyzdžiui, sumažėjusį našumą, padidėjusį variklio nusidėvėjimą, garantines problemas, degalų papildymo nepatogumus ir mažesnę perpardavimo vertę.
Ar esate vairavę dujomis varomą transporto priemonę? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!