Nesandarus radiatorius yra dažnesnė problema nei tikėjotės. Kadangi radiatorius yra automobilio priekyje, užtenka nedidelio akmenuko, kad aušinimo sistemoje atsirastų skylė ir sugadintumėte savo dieną.
Jei važiuosite toliau, kol iš radiatoriaus išsilies aušinimo skystis, tai gali rimtai pakenkti varikliui. Galite to nepastebėti, kol nepakils temperatūros rodmuo, todėl, jei toliau važiuosite išleidę iš automobilio visą aušinimo skystį, turėsite labai įkaitusį variklį ir galbūt deformuotą cilindro galvutę.
Sena gudrybė, išpopuliarėjusi populiariame televizijos seriale „Makgaiveris“, yra nusipirkti žalią kiaušinį ir įmušti jį į radiatorių. Bet ar tai tikrai veikia? Ir kaip sustabdyti nuotėkį, jei taip? Turime atsakymus.
Atsakomybės apribojimas: tai tik bendri patarimai. Būkite atsargūs ir žinokite apie riziką, kurią aprašė ekspertai šioje istorijoje.
Ar kiaušinio įmušimas į radiatorių sustabdo nuotėkį?
Kad ir kaip kvailai tai skamba, taip, tai gali būti bandomoji priemonė nesandariam radiatoriui sutvarkyti, tačiau ji gali padaryti žalos naujesnėms transporto priemonėms.
Kiaušinio sudaužymas nuotėkiui sustabdyti tinka tik tuo atveju, jei radiatoriuje yra nedidelė skylutė, o ne didžiulė skylutė ar suskilusi radiatoriaus žarna.
Televizijos laidoje „Mitų griovėjai“ (Mythbusters) kiaušinių įmušimas buvo išbandytas MacGyverio epizode, kurio vedėjai manė, kad tai įmanoma, ir buvo šokiruoti, kaip gerai tai pavyko.
„Drive“ kalbėjosi su „Bentley“ ir „Rolls-Royce“ mechaniku Jamesu Boeru, kuris teigė, kad kiaušinio triukas jau daugelį metų yra mechanikų mitas, tačiau tinkamomis aplinkybėmis jis gali pasiteisinti.
„Kiaušinio įmušimas į nesandaraus automobilio radiatorių, siekiant užsandarinti įtrūkusį radiatorių, jau daugelį metų yra mechanikų mitas“, – „Drive“ pasakojo Boeras.
„Kiaušinio virimo metu jis įsiskverbia į susidariusius įtrūkimus, tampa guminis ir užblokuoja bet kokį nuotėkį.“
Jei neturite kiaušinio, degalinėje galite įsigyti gatavų produktų, kurie pagaminti pagal tą pačią teoriją, tik iš dervos ir kevlaro. Tiesiog įpilkite jų į radiatorių ir užveskite automobilį, kad aušinimo skystis cirkuliuotų tol, kol sandariklis užkimš skylę radiatoriuje.
Nepamirškite, kad tai laikinas sprendimas, o atvykus į vietą aušinimo sistemą reikės išplauti. Kiaušinis ne tik ilgainiui išsiskirs iš radiatoriaus, bet ir gali patekti į kitas aušinimo sistemos dalis ir sukelti perkaitimo problemų. O pasinaudoję šiuo avariniu būdu, visada turėtumėte atidžiai stebėti temperatūros matuoklį.
Ar kiaušinio įmušimas į radiatorių sugadins variklį?
Kiaušinio daužymas ar net nestandartinių nuotėkio stabdymo produktų dėjimas į radiatorių gali sugadinti variklį, todėl to nereikėtų daryti, jei turite aukštos klasės ar naujesnį automobilį.
Įsivaizduokite tai kaip kraujo krešulį, tik aušinimo sistemai. Nors kraujo krešuliai puikiai apsaugo nuo kraujavimo, kai tik jie patenka į jūsų kraujo sistemą ir pradeda krešėti venose, turite problemų. Taip pat yra ir su automobilio aušinimo sistema.
„Kiaušinio įmušimas radiatoriuje taip pat gali užkimšti vandens siurblius, vandens apvedimo žarnas, šildytuvo šerdis ir kitas vandens galerijas, todėl žalos gali būti daugiau nei naudos“, – sakė Boeras. „Esu girdėjęs ir apie tuos, ir apie kitus atvejus, kai kai kurie iš jų suveikė, o kai kurie – ne.“
Naudodami šį triuką, turite nepamiršti, kad tai yra laikinas sprendimas. Į sistemą, kuri skirta tik skysčiui, dedate kažką, kas pavirs kietu daiktu.
Atsakomybės apribojimas: tai tik bendri patarimai. Būkite atsargūs ir žinokite apie riziką, kurią aprašė ekspertai šioje istorijoje.
Senesniuose automobiliuose aušinimo sistema dažnai būna labai paprasta: radiatorius, žarnos iki termostato, kuris atsidaro esant tam tikrai temperatūrai, aušinimo angos visame variklyje, nukreipimas per šildytuvo šerdį, vandens siurblys ir dar viena žarna iki radiatoriaus.
Šiuolaikiniai automobiliai šiek tiek kitokie. Juose veikia daug aukštesnė temperatūra, yra didesnio slėgio linijos, daugiau jutiklių, kuriuos reikia praleisti, smulkūs elektriniai vandens siurbliai ir griežtesnės tolerancijos variklio vandens prievaduose.
Tai reiškia, kad naujesniuose automobiliuose, kuriuose yra aukštesnio slėgio sistema, virtų kiaušinių gabalėliai gali patekti į sudėtingesnę aušinimo sistemą, ją užkimšti ir perkaitinti automobilį.
Tokiose situacijose reikia pasverti riziką ir naudą. Visuose automobiliuose yra rizika, kad gali būti visiškai sugadinta aušinimo sistema ir teks brangiai taisyti; tačiau naujesniuose automobiliuose ši rizika dar didesnė.