Jei ketinate pirkti naudotą automobilį, pagamintą po 2017 m., prieš pasirašydami sutartį pagalvokite du kartus. Įtakingas mechanikas Dave’as Harrisonas iš „911 Auto Repairs“ Šefilde išreiškė susirūpinimą dėl rimtos variklio problemos, kuri gali paversti jūsų automobilį finansiniu košmaru.
Problema? Varikliai su „šlapiais diržais“.
Jau daugelį metų automobilių gamintojai vietoj tradicinių paskirstymo diržų montuoja drėgnus diržus, teigdami, kad jie padidina efektyvumą. Tačiau šie diržai turi didelį trūkumą – jie susidėvi greičiau nei tikėtasi, o juos pakeisti nėra nei lengva, nei pigu.
„Kitas didelis skandalas automobilių pramonėje – drėgni diržai, – perspėja Harrisonas. „Jie buvo įdiegti daugelyje automobilių modelių po 2017 m., manant, kad jie bus efektyvesni. Tačiau iš tikrųjų jie tarnauja vos 10 metų, kol nutrūksta. Jei taip atsitinka, remonto išlaidos gali būti milžiniškos.“
Kodėl drėgni diržai yra problema?
Skirtingai nei įprasti paskirstymo diržai, drėgnieji diržai veikia variklio viduje, nuolat veikiami alyvos. Laikui bėgant alyva ardo gumą, todėl ji greičiau genda. Susidėvėjusios gumos gabalėliai gali užkimšti alyvos filtrus ir sukelti variklio gedimą.
Nutrūkus drėgnam diržui, gali sutrikti paskirstymo veleno ir alkūninio veleno sinchronizacija, o tai turi įtakos visai variklio sistemai. Dar blogiau, jei gumos fragmentai pasiekia alyvos siurblio filtrą, jie gali blokuoti tepimą ir sukelti rimtų vidinių pažeidimų.
Kuriems automobiliams gresia pavojus?
Kelių pagrindinių markių automobilių varikliuose buvo naudojami drėgni diržai, pvz:
- „Ford“ – ypač 1,0 l ‚EcoBoost‘ variklis, naudojamas tokiuose modeliuose kaip ‚Fiesta‘, ‚Focus‘ ir ‚EcoSport‘ (2012-2019 m.).
- Peugeot, Citroën ir Vauxhall – su 1,2 l PureTech varikliu (2012-2023 m.).
Nors 2019 m. „Ford“ patobulino savo šlapių diržų sistemą, senesni modeliai išlieka pažeidžiami.
Brangiai kainuojantis remontas – jei jis apskritai įmanomas
Harrisonas įspėja, kad šlapio diržo problemos sprendimas yra daug brangesnis ir ilgesnis nei tradicinio sauso paskirstymo diržo keitimas.
„Jei jis sugenda, jį labai sunku pataisyti. Tai užtrunka dvigubai ilgiau nei įprasto diržo keitimas, o kaina yra gerokai didesnė. Kai kuriais atvejais jis tiesiog neremontuojamas, todėl automobilis iš esmės tampa bevertis.“
Atsižvelgdami į šiuos pavojus, ekspertai primygtinai pataria pirkėjams prieš perkant transporto priemonę patikrinti, ar ji turi šlapią diržą. Jei jau turite automobilį su tokiu diržu, būtina reguliariai jį prižiūrėti, kad išvengtumėte katastrofiško gedimo.
Ką galite padaryti?
- Patikrinkite savo automobilio variklio tipą – kreipkitės į savininko vadovą arba patikimą mechaniką.
- Reguliariai atlikite patikras – Įsitikinkite, kad diržas yra geros būklės.
- Laikykitės gamintojo rekomendacijų – Keiskite diržą siūlomu intervalu (paprastai kas 10 metų).
- Apsvarstykite alternatyvas – Jei perkate naudotą automobilį, ieškokite modelių su sausu paskirstymo diržu arba grandine.
Ar kada nors susidūrėte su šlapio diržo variklio problemomis? Ar manote, kad automobilių gamintojai turėtų atsakyti už šiuos brangiai kainuojančius gedimus? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!