Daugelis vairuotojų yra svarstę, kas nutiktų, jei vairuodami netyčia įjungtų atbulinę pavarą. Ar automobilis iš karto sustotų? Ar jis pradėtų važiuoti atgal? Tikrovė yra kur kas nerimastingesnė, nei galima tikėtis. Bandydami atlikti šį manevrą rizikuojate smarkiai sugadinti automobilio pavarų dėžę – tai gali kainuoti šimtus ar net tūkstančius eurų remontui.
Kodėl judėdami niekada neturėtumėte įjungti atbulinės pavaros
Atbulinės eigos pavara skirta padėti vairuotojams judėti atgal, ypač parkuojant automobilį ir atliekant siauresnius manevrus. Tačiau šiuolaikinės pavarų dėžės sistemos suprojektuotos taip, kad važiuojant į priekį būtų išvengta atsitiktinio atbulinės eigos perjungimo. Jei bandote įjungti atbulinę pavarą važiuodami dideliu greičiu, gali nutikti keletas dalykų:
- Dauguma šiuolaikinių mechaninių ir automatinių pavarų dėžių turi įmontuotą užraktą, kuris neleidžia važiuojant į priekį perjungti atbulinės eigos. Jei bandysite tai padaryti, pajusite pasipriešinimą, kuris neleis perjungti pavarų dėžės.
- Dideli transmisijos pažeidimai – sugedus apsauginiam mechanizmui arba veikiant didele jėga, gali įsijungti atbulinės eigos pavara, o tai gali sukelti katastrofiškų padarinių. Pavarų dėžės sistema nėra pritaikyta perjungti krypčių važiuojant dideliu greičiu, o tai darant gali sulūžti krumpliaračiai, sugesti sankaba arba net sugesti visa pavarų dėžė.
- Transporto priemonės valdymo praradimas – jei važiuojant kažkaip įsijungia atbulinė eiga, dėl staigaus pavarų perjungimo ratai gali užsiblokuoti, todėl gali slysti arba visiškai prarasti valdymą. Tai labai pavojinga, ypač važiuojant dideliu greičiu, ir gali sukelti avariją.
Kaip apsaugoti pavarų dėžę
Kad išvengtumėte brangiai kainuojančio remonto ir užtikrintumėte, jog jūsų transporto priemonė ilgus metus važiuotų sklandžiai, laikykitės šių pagrindinių vairavimo įpročių:
- Be reikalo nelaikykite kojos ant sankabos – dėl to gali anksčiau laiko susidėvėti sankabos komponentai.
- Nelaikykite rankos ant pavarų svirties – Nuolatinis spaudimas gali sukelti vidinių pavarų dėžės dalių susidėvėjimą.
- Visada iki galo nuspauskite sankabą, kai perjungiate pavaras – Taip užtikrinamas sklandus perėjimas ir išvengiama šlifavimo.
- Nepalikite automobilio įjungtos pavaros, kai jis stovi – Vietoj to naudokite rankinį stabdį, kad be reikalo neapkrautumėte pavarų dėžės.
- Niekada neperjunginėkite pavarų perjungimo jėga – Jei pavara įsijungia ne sklandžiai, nenaudokite pernelyg didelės jėgos.
Ar verta rizikuoti?
Bandymas važiuojant įjungti atbulinę pavarą yra pavojinga klaida, kuri gali kainuoti daugybę remonto išlaidų arba net kelti pavojų jūsų gyvybei. Jūsų automobilio pavarų dėžė yra vienas sudėtingiausių ir brangiausių komponentų – elkitės su ja atsargiai.
Ar kada nors vairuodami netyčia bandėte perjungti atbulinę pavarą? Kas nutiko? Pasidalykite savo patirtimi žemiau esančiuose komentaruose!