Ar galima praleidinėti pavaras perjungiant pavaras mechaninėje pavarų dėžėje? Šis klausimas neramina daugelį vairuotojų, kurie dažnai renkasi šį manevrą vairuodami kasdien. Nors tai įprasta, daugelis žmonių nesusimąsto apie galimas spontaniško, nekvalifikuoto veiksmo pasekmes.
Mokantis vairuoti mokoma, kad pavaras reikia perjungti palaipsniui – pradedant pirma pavara, per kitas pavaras ir baigiant aukščiausia pavara, priklausomai nuo greičio. Šis metodas turėtų užtikrinti sklandų važiavimą ir apsaugoti variklį bei transmisiją nuo pažeidimų. Tačiau praktikoje daugelis patyrusių vairuotojų praleidžia pavaras ir, užuot perjungę ketvirtąją, iš karto pasirenka penktąją. Ar toks veiksmas yra saugus?
Ar galite praleisti pavaras perjungiant pavaras mechaninėje pavarų dėže? Taip, bet su tam tikromis išlygomis
Pavarų perjungimas (tiek aukštyn, tiek žemyn) yra sumanus metodas, kuris gali gerokai pagerinti vairavimo patirtį, jei tik tai darote sumaniai. Pavyzdžiui, iš trečios pavaros iškart peršokę į penktą, įgaunate sklandumo ir galite sutaupyti šiek tiek degalų, ypač ramiai važiuodami mieste. Tačiau svarbiausia čia yra tinkamas sukimo momento pojūtis – variklis turi būti pakankamai galingas, kad be problemų įveiktų tokį perjungimą. Jei neteisingai parinksite laiką, užuot taupę, be reikalo apkrausite pavaros agregatą, o tai laikui bėgant gali lemti greitesnį jo nusidėvėjimą.
Perjungimas žemyn, arba populiarus stabdymas varikliu, turi privalumų, ypač važiuojant dinamiškai. Jis leidžia greitai sumažinti greitį ir kartu taupo stabdžius, kurie ilgainiui mažiau dėvisi. Tačiau ir čia svarbu laikytis santūrumo. Pavyzdžiui, per greitai perjungiant pavaras, nesinchronizuojant sūkių dažnio, gali būti įtempta sankaba, o tai neabejotinai turės įtakos sankabos tarnavimo laikui. Nors gerai apgalvotas stabdymas varikliu pagerina važiavimo dinamiką, nepakankamas jautrumas šioje srityje gali be reikalo padidinti aptarnavimo išlaidas.
Kaip skamba sugedusi pavarų dėžė? Būdingi simptomai
Jei perjungiant pavaras jaučiate pasipriešinimą arba pavaros ima „strigti“, tai ženklas, kad pavarų dėžėje kažkas negerai. Slystančios pavaros, kai automobilis nereaguoja iš karto perjungus pavaras, yra dar vienas ženklas, kad verta atidžiau pažvelgti į mechanizmą. Nerimą kelia ir triukšmas – šlifavimas, dūzgimas ar ūžimas – kuris sustiprėja esant aukštesnėms apsukoms.
Jie gali rodyti sinchronizatorių ar kitų svarbių komponentų nusidėvėjimą. Taigi jei perjungdami pavaras girdite ką nors daugiau nei tik švelnų „spragtelėjimą“, laikas atlikti patikrą. Bet koks neįprastas garsas yra įspėjimas, kurio geriau neignoruoti. Kuo greičiau sureaguosite, tuo mažiau mokėsite už remontą.