Ar kada nors pastebėjote skaičius 1 ir 2 ant automobilio pavarų perjungimo svirties ir susimąstėte, ką jie reiškia? Nors dauguma vairuotojų nuolat naudoja P (stovėjimo), R (atbulinės eigos), N (neutralios) ir D (važiavimo) pavaras, žemesnės pavaros – 1 ir 2 – dažnai daugeliui lieka paslaptis. Tačiau jų funkcijos supratimas gali būti labai svarbus konkrečiose vairavimo situacijose.
Kam skirtos 1 ir 2 pavaros?
Automatinėje pavarų dėžėje skaičiai 1 ir 2 žymi žemiausias pavaras, kurios riboja automobilio transmisijos perjungimo aukštį. Tai suteikia didesnį sukimo momentą, bet mažesnį greitį, todėl šios pavaros naudingos tam tikromis vairavimo sąlygomis:
- Važiuojant stačiomis įkalnėmis – padeda išvengti nuolatinio pavarų perjungimo.
- Visureigiai ir nelygios vietovės – naudinga važiuojant purvu, sniegu ir žvyrkeliu, kai reikia kontroliuoti galią.
- Sunkių krovinių vilkimas – Sumažina transmisijos apkrovą, kai tempiama priekaba arba vežamas papildomas svoris.
- Geresnis stabdymas nusileidžiant – Variklio stabdymas žemomis pavaromis gali sumažinti stabdžių nusidėvėjimą.kes.
Jei jūsų automobilyje vietoj 1 ir 2 režimų yra L (žemas) režimas, šis nustatymas naudojamas tam pačiam tikslui – išlaikyti žemesnes pavaras.

O kaip dėl kitų raidžių ant pavarų svirties?
Dauguma transporto priemonių turi ne tik 1 ir 2, bet ir papildomus nustatymus, įskaitant:
- P (stovėjimo padėtis) – užblokuoja pavarų dėžę, kad ji nejudėtų.
- R (atbulinės eigos) – įjungiama atbulinės eigos pavara važiuojant atbuline eiga.
- N (neutralioji) – atjungia variklį nuo ratų, naudinga velkant.
- D (Drive) – automatiškai perjungia visas priekines pavaras.
- M (rankinis) – leidžia vairuotojams kai kuriuose automobiliuose su automatine pavarų dėže perjungti pavaras rankiniu būdu.
- S (sportinis režimas) – optimizuoja veikimą, kad vairavimas būtų jautresnis.
- E (ekonominis režimas) – sureguliuoja pavarų perjungimą, kad būtų taupiau naudojami degalai.
Ar tikrai reikia naudoti 1 ir 2?
Kasdien vairuojant retai prireikia rankiniu būdu perjungti šias žemesnes pavaras, nebent susiduriama su pirmiau minėtomis situacijomis. Tačiau žinojimas, kada jas naudoti, gali padėti vairuoti efektyviau ir saugiau, ypač ekstremaliomis sąlygomis.
Ar kada nors automobilyje naudojote 1 arba 2 pavaras? Kokiose situacijose tai padėjo? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!