Pagrindinė pagalbos kelyje iškvietimo priežastis – elektros energijos trūkumas. Todėl kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti, kada ir kaip įkrauti akumuliatorių.
Pusė visų automobilių, įskaitant elektrinius ir hibridinius automobilius, imobilizacijos atvejų yra susiję su srovės trūkumu 12 voltų akumuliatoriuje. Bloga žinia ta, kad akumuliatoriaus srovė prarandama per ilgus sustojimus, važiuojant tik trumpus atstumus ir dėl įvairių automobilio gedimų. Yra ir gerų naujienų. Patikrinti įtampą akumuliatoriaus gnybtuose paprasta, o įkrauti akumuliatorių taip pat nėra sudėtinga.
Kada reikia įkrauti akumuliatorių?
Automobilio akumuliatorių reikia įkrauti įvairiais atvejais. Toliau pateikiamos kelios situacijos, kai gali prireikti prijungti akumuliatorių prie įkroviklio. Arba galite važiuoti ilgesniu maršrutu, kurio metu taip pat papildysite 12 V akumuliatorių.
Akumuliatorių dažniausiai reikia įkrauti po to, kai automobilis ilgą laiką stovi. Jei transporto priemonė ilgą laiką stovi nenaudojama, akumuliatorius gali savaime išsikrauti. Tokiu atveju prieš vėl užvedant transporto priemonę gali prireikti ją įkrauti. Specialistai rekomenduoja kartą per tris mėnesius patikrinti stovinčios transporto priemonės akumuliatoriaus įkrovos būklę. Norint sumažinti akumuliatoriaus išsikrovimo greitį, neigiamąjį gnybtą galima nuimti nuo akumuliatoriaus.
Kai automobiliu važiuojama tik nedidelį atstumą, akumuliatorius gali būti nuolat nepakankamai įkrautas. Norint išvengti užvedimo problemų, gali prireikti reguliariai įkrauti akumuliatorių. Jei automobilyje yra daug elektros įrangos arba jei dažnai naudojate, pavyzdžiui, sėdynių šildytuvus arba priekinių ir galinių langų šildytuvus, pravartu patikrinti akumuliatoriaus įkrovos būklę ir papildyti trūkstamą elektros energiją. Taip pat pravartu tai daryti po žiemos, kai žema temperatūra skatina savaiminį akumuliatoriaus išsikrovimą.
Nepakankamai įkrauto akumuliatoriaus simptomai
Jei transporto priemonę sunku užvesti – starteris sunkiai sukasi arba varikliui užvesti reikia daug laiko, tai gali būti dėl nepakankamai įkrauto akumuliatoriaus.
Jei prietaisų skydelio lemputė rodo įkrovimo problemas arba užvedus variklį ar jį apsukus iki aukštų apsukų užgęsta su didele delsa, rekomenduojame atlikti įkrovimo sistemos diagnostiką.
Svarbu reguliariai tikrinti akumuliatoriaus įkrovos būklę (tam pakanka multimetro už keliolika eurų) ir reaguoti į bet kokius signalus, kurie gali rodyti įtampos kritimą. Akumuliatoriaus įkrovimas ne visada išsprendžia problemą. Jei akumuliatorių reikia dažnai įkrauti, tai gali būti ženklas, kad jis susidėvėjęs ir jį reikia keisti.
Akumuliatoriaus įtampa – kokia yra tinkama įtampa?
Akumuliatoriaus įkrovos laipsnį lengviausia nustatyti matuojant įtampą gnybtuose. Veikiant varikliui ji neturėtų viršyti 14,8 V. Minimali vertė gali skirtis, nes šiuolaikiniuose automobiliuose yra pažangios įkrovimo sistemos, kurios intensyviai įkrauna akumuliatorių, pavyzdžiui, stabdant varikliu.
Išjungus variklį ir palaukus keletą valandų, kol akumuliatoriaus įtampa stabilizuosis, matuoklis parodys tikrąją akumuliatoriaus įtampą. Kokia ji turėtų būti?
- Įkrautas akumuliatorius: 12,5-12,8 V
- Iš dalies įkrautas: 12,0-12,5 V
- Nepakankamai įkrautas: mažiau nei 12 V
- Negrįžtamai pažeistas: mažiau nei 10 V
Verta prisiminti, kad atliekant įtampos patikrinimą reikia išjungti uždegimą ir visus elektros energijos vartotojus, nes jie gali suklastoti rezultatą.
Kaip matuojate akumuliatoriaus įtampą?
Matavimams atlikti pakanka įjungti multimetrą. Nustatykite ciferblatą į lauką, pažymėtą DCV arba V= (bet ne ACV arba V~), ir vertę 20 (20 V), tada pridėkite laidus prie akumuliatoriaus gnybtų. Nereikia rūpintis poliškumu. Jei multimetro laidai bus prijungti prie priešingų akumuliatoriaus gnybtų, bus rodoma įtampos vertė, tik su minusu prieš skaitmenų kombinaciją.