Pastaraisiais metais automobilių pramonėje imta mažinti variklių dydį – didesni varikliai keičiami mažesniais su turbokompresoriais, kad būtų pasiekta našumo ir efektyvumo pusiausvyra. Tačiau šie varikliai kelia unikalių iššūkių, ypač susijusių su alyvos reikalavimais. Nesuprantant arba ignoruojant šiuos reikalavimus, varikliui gali būti padaryta katastrofiška žala. Panagrinėkime, kodėl tokios pažangios alyvos kaip „TotalEnergies“ alyvos yra gyvybiškai svarbios šiuolaikiniams sumažinto dydžio varikliams, remdamiesi „Ford 1.0 EcoBoost“ pavyzdžiu.
„Ford 1.0 EcoBoost”: sumažinto dydžio stebuklas
„Ford“ 1.0 ‚EcoBoost‘ variklis yra sumažintos konstrukcijos pavyzdys, kuriame didelė galia derinama su kompaktiška konstrukcija. Tačiau jo pažangios funkcijos – tiesioginis degalų įpurškimas, kintamas vožtuvų paskirstymo laikas ir integruoti išmetimo kolektoriai – reikalauja specifinių savybių alyvos. Naudojant netinkamas alyvas, gali sutrikti tepimas, perkaisti komponentai ir sutrumpėti variklio eksploatavimo laikas.
Kodėl mažo klampumo alyvos yra labai svarbios
Šiuolaikiniams varikliams dažnai reikia itin mažo klampumo alyvos, pavyzdžiui, 0W-20 ar net 0W-8. Nors skeptikai šias alyvas vadina „vandeningomis“, jos užtikrina greitą cirkuliaciją ir tinkamą apsaugą ekstremaliomis sąlygomis. Aukštoje darbo temperatūroje šios alyvos išlaiko stiprią tepimo plėvelę, kuri labai svarbi sumažinto dydžio varikliams, veikiamiems didelio slėgio ir temperatūros.
Mitų apie alyvą paneigimas
Dažnai pasitaikantis mitas yra tas, kad gamintojai reklamuoja tam tikras alyvas, kurios sukelia ankstyvą variklio nusidėvėjimą. Šis įsitikinimas kyla dėl klaidingo supratimo apie alyvos savybes. Iš tikrųjų tokios alyvos, kokias rekomenduoja „TotalEnergies“, yra griežtai testuojamos, kad atitiktų griežtus standartus, užtikrinančius tokių variklių kaip „EcoBoost“ suderinamumą ir ilgaamžiškumą.
Alyvos vaidmuo užkertant kelią žalai
1. LSPI (Low-Speed Pre-Ignition) mažinimas:
Sumažinto dydžio varikliai su tiesioginiu įpurškimu linkę į LSPI, kai degalų ir oro mišinys užsiliepsnoja per anksti ir pažeidžia stūmoklį. Tinkamos sudėties alyvos sumažina šią riziką, nes sumažina švytinčių anglies dalelių, sukeliančių LSPI, kiekį.
2.Diržų ir grandinių apsauga:
Varikliai su į alyvą panardintais paskirstymo diržais yra priklausomi nuo priedų, kurie apsaugo nuo nusidėvėjimo ir gedimo. Panašiai ir grandinėms reikia alyvos, galinčios išsklaidyti suodžius, kad būtų išvengta abrazyvinių pažeidimų.
3. Suodžių ir nuosėdų tvarkymas:
Nepilnai sudegę suodžiai užteršia alyvą ir didina jos dėvėjimąsi. Pažangiosios alyvos valo ir išsklaido šias daleles, užtikrindamos variklio švarą ir našumą.
Platesnio vaizdo supratimas
„TotalEnergies“ ‚Quartz Academy‘ naudoja skaidrų ‚Ford 1.0 EcoBoost‘ automobilio modelį, kad parodytų, koks svarbus naftos vaidmuo. Pro apšviestus apžiūros langus dalyviai stebi, kaip alyva cirkuliuoja ir apsaugo gyvybiškai svarbius komponentus, paneigia mitus ir parodo, kaip būtina laikytis gamintojo rekomendacijų.
Apatinė linija
Sumažintų variklių reikalavimai nepalieka vietos kompromisams. Pasirinkus tinkamas specifikacijas turinčias alyvas, užtikrinamas optimalus veikimas ir ilgaamžiškumas. Tokie gamintojai, kaip „TotalEnergies“, suteikia žinių ir produktų, padedančių įveikti šiuos iššūkius, užtikrindami, kad šiuolaikiniai pažangūs varikliai būtų efektyvūs ir neprarastų patikimumo.