Daugelyje miestų vis dažniau įrengiami greičio mažinimo kalneliai, kuriais siekiama sulėtinti vairuotojų greitį padidintos rizikos zonose. Tačiau daugelis vairuotojų nerimauja, kad dažnas susidūrimas su greičio kalneliais gali sugadinti jų automobilio pakabą. Profesionalus mechanikas kalbėjosi su „SUV News“, kad paaiškintų, kiek iškilimų gali atlaikyti jūsų pakaba, kol atsiras problemų.
Kaip greičio nelygumai veikia jūsų automobilio pakabą?
Kiekvieną kartą, kai važiuojate per greičio iškilimą, jūsų automobilio pakabos komponentai, įskaitant amortizatorius, statramsčius, spyruokles, įvores ir rutulinius šarnyrus, sugeria didelę jėgą. Nusidėvėjimo lygis priklauso nuo:
- Greičio – važiuojant didesniu greičiu, pakaba patiria didesnį krūvį.
- Pakabos tipo – sportiškos arba standžios pakabos labiau nukenčia dėl dažnų nelygumų.
- Transporto priemonės apkrovos – smarkiai apkrautas automobilis papildomai apkrauna pakabos sistemą.
- Greičio nelygumų dažnumas – kuo dažniau į juos atsitrenkiama, tuo greičiau dėvisi komponentai.
Kiek greičio smūgių prieš sugadinant pakabą?
Tikslaus skaičiaus nėra, tačiau virtualūs bandymai rodo, kad po 100 dideliu greičiu nuvažiuotų greičio nelygumų pakabos komponentai pradeda anksčiau laiko susidėvėti.
Kaip teisingai įveikti greičio nelygumus?
Sumažinkite greitį:
- Esant dideliems nelygumams: 5-10 km/val.
- Mažesniems, švelnesniems nelygumams: Jei važiuojate per mažesnius, švelnesnius nelygumus: 15-20 km/val.
Važiuodami per iškilimą nestabdykite:
- Prieš smūgį atleiskite stabdžius, kad priekinė pakaba galėtų sklandžiai sugerti nelygumą.
Venkite greitėti važiuodami per iškilimą:
- Staigus pagreitėjimas didina galinės ašies apkrovą, todėl ji greičiau dėvisi.
Greičio smūgiai nesugadins pakabos iš karto, tačiau dažni smūgiai dideliu greičiu sutrumpins jos tarnavimo laiką. Atsargiai važiuodami per šias kliūtis ilgainiui išvengsite brangiai kainuojančio remonto.
Kaip elgiatės su greičio nelygumais? Ar sulėtinate greitį, ar juos įveikiate dideliu greičiu? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!