Jei kada nors apžiūrėjote visiškai naujas padangas, galbūt pastebėjote, kad jų paviršių dengia maži guminiai plaukeliai. Šie maži gniužulėliai, dažnai vadinami „ventiliacijos spurgais“, yra normali padangų gamybos proceso dalis. Tačiau kas tiksliai jie yra ir kodėl jie egzistuoja? Pažvelkime atidžiau.
Padangų gamybos procesas
Padangų gamyba yra sudėtingas procesas, apimantis kelis etapus, įskaitant formavimą, liejimą ir kietinimą. Kai padanga surenkama pirmą kartą, ji vadinama „žalia padanga“. Šiame etape guma dar yra minkšta ir dar nėra įgavusi galutinės formos. Paskutinis ir svarbiausias proceso etapas – vulkanizacija, kurios metu guma sukietėja ir padanga įgauna protektoriaus raštą bei šoninių sienelių detales.
Vulkanizacijos metu žalia padanga dedama į masyvią formą. Šioje formoje padanga formuojama naudojant stiprų karštį ir slėgį. Formos viduje perkaitinti garai pripučia pūsles, kurios stumia padangą prie vidinio formos paviršiaus, taip užtikrindamos, kad kiekviena padangos dalis įgautų tinkamą raštą ir formą. Tačiau formos viduje esantis oras turi išeiti, kad gumoje nesusidarytų burbuliukų ar netobulumų.
Ventiliacijos angų išmetimų vaidmuo
Norint išleisti įkalintą orą, formoje yra daug mažų ventiliacijos angų. Kai įkaitinta guma plečiasi formoje, dalis jos išstumiama pro šias skylutes ir susidaro nedideli guminiai iškyšuliai – ventiliacijos angos. Išėmus padangą iš formos, šie plaukeliai lieka pritvirtinti prie paviršiaus.

Ar ventiliacijos angos turi įtakos padangos eksploatacinėms savybėms?
Ne, ventiliacijos angos neturi įtakos padangos eksploatacinėms savybėms, sukibimui ar ilgaamžiškumui. Jos yra tiesiog šalutinis gamybos proceso produktas ir, pradėjus naudoti padangą, neatlieka jokios funkcinės paskirties. Laikui bėgant, padangai dėvintis ir kontaktuojant su keliu, protektoriaus srityje esančios ventiliacinės išskyros natūraliai nusidėvi. Tačiau ant šoninių sienelių esančios išskyros gali išlikti matomos ilgiau.
Ar turėtumėte pašalinti ventiliacijos angas?
Rankiniu būdu nereikia šalinti ventiliacijos angų, nes jos neturi įtakos padangos veikimui. Tačiau jei jos negražios, jas galima atsargiai nupjauti. Daugelis didelio našumo ir lenktyninių padangų gamintojų, prieš parduodami padangas, pašalina ventiliacijos angas, kad išlaikytų švaresnę išvaizdą.
Ar ventiliacijos angos yra naujos padangos požymis?
Ventiliacijos angos dažnai siejamos su naujomis padangomis, tačiau vien jų buvimas nebūtinai reiškia, kad padanga yra nauja. Kai kuriose senesnėse, mažai naudotose padangose, ypač ant šoninių sienelių, vis dar gali būti matomų ventiliacijos angų. Norėdami tiksliai nustatyti padangos amžių, patikrinkite ant šoninės sienelės esantį DOT (Transporto departamento) kodą, kuris nurodo pagaminimo datą.
Ventiliacijos išskyros yra natūrali padangų gamybos dalis, susidaranti kietėjimo proceso metu išleidžiant orą. Nors jos gali atrodyti neįprastai, jos neturi įtakos eksploatacinėms savybėms ir palaipsniui nusidėvi reguliariai važinėjant. Šių smulkių detalių supratimas gali padėti atskleisti padangų gamybos mokslą ir užtikrinti, kad priimtumėte pagrįstus sprendimus dėl savo transporto priemonės techninės priežiūros ir priežiūros.