Jei automobilis nenaudojamas ilgą laiką, ypač ilgiau nei mėnesį, gali kilti daug techninių problemų. Pasak „Avilon Group“ mechaninio remonto direktoriaus Pavelo Konstantinovo, norint išvengti brangiai kainuojančių gedimų, labai svarbu reguliariai naudoti automobilį arba bent jau periodiškai užvesti ir pašildyti variklį.
Akumuliatoriaus problemos

Viena pirmųjų problemų, kylančių, kai transporto priemonė ilgą laiką stovi, yra akumuliatoriaus išsikrovimas. Žadintuvai, įmontuota elektronika ir natūralus savaiminis išsikrovimas palaipsniui iškrauna akumuliatorių ir gali visiškai išsikrauti. Dėl to gali prireikti akumuliatoriaus užvedimo arba net jo keitimo.
Padangų pažeidimai

Padangos deformuojasi dėl ilgalaikio slėgio, kai automobilis stovi, ypač jei jos nepakankamai pripūstos. Dėl šios deformacijos padangos gali susidėvėti netolygiai ir net visam laikui sugesti, todėl jas reikės keisti ir važiuoti nesaugiai.
Skysčių degradacija

Variklio alyva, stabdžių skystis ir kiti techniniai skysčiai laikui bėgant praranda savo savybes, kai automobilis stovi nenaudojamas. Dėl pablogėjusių skysčių padidėja variklio, stabdžių sistemų ir kitų mechaninių komponentų korozijos pavojus, todėl labai sumažėja automobilio patikimumas.
Kuro sistemos komplikacijos

Ilgą laiką nenaudojant degalų bake gali kauptis kondensatas ir teršalai, o tai neigiamai veikia degalų kokybę. Šiuolaikinėse transporto priemonėse su degalų įpurškimo sistemomis dėl ilgesnio neveikimo gali užsikimšti degalų purkštukai, dėl to gali kilti sunkumų varikliui įsijungiant ir pablogėti jo veikimas.
Guminių komponentų nusidėvėjimas

Guminius elementus, pavyzdžiui, žarnas, sandariklius ir tarpiklius, reikia reguliariai naudoti, kad būtų išlaikytas jų elastingumas. Be judesio šios dalys išdžiūsta, sukietėja ir įtrūksta, todėl gali atsirasti alyvos, aušinimo skysčio ar stabdžių skysčio nuotėkis. Taip pat stabdžių trinkelės gali užsikirsti ir jas gali tekti keisti.
Variklio alyvos oksidacija
Ilgesnį laiką nenaudojama variklio alyva oksiduojasi ir praranda tepimo savybes. Dėl sumažėjusio tepimo gerokai padidėja variklio sudedamųjų dalių nusidėvėjimas, galintis sukelti didelių vidinių pažeidimų.
Kėbulo korozijos ir interjero problemos

Lauke arba drėgnoje aplinkoje stovinčių transporto priemonių kėbulo ir pakabos komponentai gali greitai surūdyti, ypač žiemos mėnesiais, kai kelyje esančios cheminės medžiagos pagreitina koroziją. Be to, salone gali užsistovėti oras, todėl gali atsirasti nemalonus kvapas ir veistis pelėsis.
Ekspertų patarimai
Norint išvengti šių galimų problemų, labai rekomenduojama reguliariai važinėti automobiliu. Jei reguliariai važinėti neįmanoma, bent periodiškai užveskite ir paleiskite variklį, ypač šaltesniu oru, kad išlaikytumėte gerą mechaninę būklę ir pailgintumėte automobilio tarnavimo laiką.
Ar esate susidūrę su problemomis dėl to, kad per ilgai palikote automobilį veikti tuščiąja eiga? Pasidalykite savo patirtimi toliau esančiuose komentaruose!