Naudoto automobilio pirkimas gali būti protingas finansinis sprendimas, tačiau jei neatsižvelgsite į ridą, tai gali greitai tapti brangiai kainuojančia klaida. Daugelis pirkėjų daugiausia dėmesio skiria automobilio išvaizdai ir kainai, pamiršdami, kad rida yra labai svarbus veiksnys, turintis įtakos būsimoms remonto išlaidoms ir bendram patikimumui. Patyręs automobilių perpardavinėtojas atskleidė, kokios ridos ribos turėtų kelti raudoną vėliavą prieš perkant automobilį.
5 000 – 10 000 km: įtartinai maža rida
Jei naudoto automobilio rida itin maža, galite manyti, kad tai – aukso puodas. Tačiau tai gali reikšti galimas problemas:
- Transporto priemonė galėjo būti patyrusi rimtą avariją ir kosmetiškai restauruota.
- Ji galėjo turėti paslėptų gamyklinių defektų, dėl kurių buvo naudojama minimaliai.
- Automobilis galėjo būti naudojamas bandomiesiems važiavimams arba reklaminiams renginiams. or promotional events.
Jei susidūrėte su beveik nauju automobiliu, parduodamu už mažesnę nei rinkos vertę, būtinai atlikite išsamią apžiūrą ir patikrinkite jo istoriją oficialiose duomenų bazėse.
100 000-120 000 km: laukia brangus remontas
Esant tokiai ridai, daugeliui transporto priemonių reikia atlikti svarbią techninę priežiūrą, įskaitant:
- Paskirstymo diržo, vandens siurblio ir grandinės keitimas (jei taikoma).
- Pakabos susidėvėjimas, įskaitant amortizatorius ir vairo komponentus.
- Galimas katalizatoriaus arba dyzelino kietųjų dalelių filtro gedimas.
Daugelis savininkų mieliau parduoda savo automobilius, nei investuoja į brangų remontą, todėl šias išlaidas perkelia ant nieko neįtariančių pirkėjų pečių.
250 000 km: Sukčiavimo rizika
Nors gerai prižiūrima transporto priemonė su tokia rida vis dar gali būti patikima, odometro skaitiklių sukčiavimas yra dažnas reiškinys. Kai kurie pardavėjai sumažina ridą 50 000-100 000 km, kad automobilis atrodytų naujesnis. Norėdami aptikti sukčiavimą, visada:
- Patikrinkite techninės priežiūros knygelę ir oficialius įrašus.
- Patikrinkite vairo, pedalų ir mygtukų nusidėvėjimą.
- Atlikite ECU diagnostiką, kad patikrintumėte faktinę ridą.
Virš 350 000 km: artėja prie eksploatacijos pabaigos
Tokį didelį kilometražą turintį automobilį reikia eksploatuoti itin atsargiai. Galimi pavojai:
- Neišvengiamas variklio arba transmisijos kapitalinis remontas.
- Didelis stabdžių sistemos, elektronikos ir laidų susidėvėjimas.
- Didelės techninės priežiūros išlaidos artimiausiu metu.
Šiuos automobilius reikėtų rinktis tik tuo atveju, jei esate pasirengę brangiam remontui arba visiškam pagrindinių komponentų keitimui.
Ką manote?
Ar įsigiję naudotą transporto priemonę kada nors susidūrėte su odometro sukčiavimu arba paslėptomis automobilio problemomis? Pasidalykite savo patirtimi žemiau esančiuose komentaruose!