Automobilio variklio gedimas yra viena iš labiausiai transporto priemonių savininkus gąsdinančių problemų. Taip nutinka ne tik seniems automobiliams; net ir palyginti naujos transporto priemonės gali patirti rimtų variklio problemų, ypač pasibaigus jų garantijai. Tuomet iškyla didelis klausimas – remontuoti variklį ar jį pakeisti? Štai ką Lietuvos vairuotojai turi žinoti prieš priimdami sprendimą.
Kodėl sugenda varikliai?
Variklio gedimus lemia keli veiksniai. Viena iš dažniausių priežasčių – pavėluotas tepalų keitimas. Nors daugelis automobilių gamintojų leidžia keisti alyvą kas 30 000-50 000 km, realiomis važiavimo sąlygomis tai gali būti per ilgas laiko tarpas. Susidėvėjusi alyva praranda gebėjimą tepti ir aušinti variklio sudedamąsias dalis, todėl jos dėvisi anksčiau laiko. Dažniausiai pasitaikančios alyvos keitimo nepaisymo pasekmės yra šios:
- Turbokompresoriaus pažeidimai – metalo dalelės gali pasklisti alyvoje ir dar labiau pažeisti vidų.
- Užsikimšę alyvos kanalai – nuosėdos susiaurina alyvos kanalus, todėl jie perkaista ir padidėja trintis.
- Priešlaikinis guolių nusidėvėjimas – Guoliai kenčia nuo alyvos degradacijos, dėl to variklis ima stuksenti ir sugenda.
Be to, dažnos trumpos kelionės ir itin didelis variklio sūkių dažnis (per mažas arba per didelis) gali pagreitinti nusidėvėjimą.
Ar verta remontuoti sugadintą variklį?
Kai kuriais atvejais variklį galima suremontuoti, tačiau ne visi remonto darbai yra ekonomiškai naudingi. Pasak variklių remonto specialistau , kai kuriuos variklius galima atkurti iki gamyklinės būklės pakeičiant pagrindinius komponentus. Tačiau jei dauguma variklio vidinių dalių yra smarkiai susidėvėjusios, variklio atstatymas kainuoja beveik tiek pat, kiek ir naujo variklio pirkimas.
Remontuoti ar pakeisti? Veiksniai, į kuriuos reikia atsižvelgti
Jei variklis smarkiai sugadintas, turite tris galimybes:
- Sumontuoti visiškai naują variklį – tai patikimiausias, bet ir brangiausias sprendimas. Naujų variklių kainos prasideda nuo maždaug 20 000 EUR.
- Pirkti naudotą variklį – pigesnė alternatyva, tačiau su ja susijusi rizika. Netinkamai sumontuotas arba įsigytas iš nepatikimo pardavėjo gali sukelti papildomų problemų.
- Remontuoti esamą variklį – jei pažeidimai nedideli ir yra dalių, tai gali būti ekonomiškas sprendimas.
Profesionalios diagnozės svarba
Prieš priimant bet kokį sprendimą, labai svarbu atlikti profesionalų diagnostinį vertinimą. Tai padės nustatyti žalos mastą ir tai, ar remontas yra įmanomas. Kai kurios dirbtuvės siūlo visas paslaugas, įskaitant variklio diagnostiką, remontą ir pakeitimą naujais arba naudotais varikliais. Taip užtikrinama, kad remontas bus atliktas teisingai ir sumažės papildomų gedimų rizika.
Saugokitės naudotų variklių pirkimo be montavimo paslaugų
Daugelyje interneto skelbimų siūlomi naudoti varikliai už patrauklią kainą, kartais vos už kelis šimtus eurų. Tačiau šios „paleidimo garantijos“ dažnai negarantuoja ilgalaikio patikimumo. Mechanikai dažnai susiduria su atvejais, kai klientai įsigyja variklį atskirai, o vėliau susiduria su montavimo problemomis.
- Ekspertai įspėja: „Dažna klaida yra atskirai įsigyti naudotą variklį ir samdyti nepriklausomą mechaniką, kuris jį sumontuotų. Jei variklis sugenda, pardavėjas kaltina mechaniką, o mechanikas – pardavėją. Saugiausia variklį pirkti ir montuoti iš to paties tiekėjo, taip užtikrinant visišką garantiją.“
Geriausias sprendimas: Vieno langelio remonto dirbtuvė
Lietuvos vairuotojams, susidūrusiems su variklio gedimu, geriausia kreiptis į specializuotą servisą, kuris siūlo diagnostikos, remonto ir variklio keitimo galimybes vienoje vietoje. Nesvarbu, ar tai būtų nedidelis remontas, ar visiškas pakeitimas, pasirinkę profesionalią įstaigą galite sutaupyti laiko ir pinigų, kartu užtikrindami ilgalaikį patikimumą.
Laiku keisdami alyvą ir laikydamiesi tinkamų vairavimo įpročių, galite prailginti variklio tarnavimo laiką ir išvengti brangiai kainuojančių gedimų. Tačiau jei vis dėlto įvyktų variklio gedimas, žinodami savo galimybes galite daug ką pakeisti.