Žiema – košmaras automobiliams. Žema temperatūra turi įtakos beveik visiems automobilio komponentams – nuo variklio veikimo iki degalų naudojimo efektyvumo. Kai kurios šiuolaikinės transporto priemonės, ypač dyzeliniai, hibridiniai ir elektriniai automobiliai, yra jautresnės šalčiui. Jei norite išvengti brangiai kainuojančio remonto ir gedimų, būtina suprasti šiuos žiemos pavojus.
1. „AdBlue“ gali užšalti ir sugadinti dyzelinį variklį
Jei turite dyzelinę transporto priemonę su SCR (selektyviojo katalitinio redukavimo) sistema, privalote būti ypač atsargūs esant šalčiui. AdBlue tirpalas, sudarytas iš 32,5 % karbamido ir vandens, kristalizuojasi esant -11,5 °C temperatūrai. Po kiekvieno užšaldymo-atšildymo ciklo lieka kietų likučių, kurie gali užkimšti sistemą, o tai lemia brangų remontą. Geriausias būdas to išvengti? Statykite automobilį šildomame garaže ir venkite trumpų kelionių esant dideliam šalčiui.

2. Šaltuoju metų laiku didėja degalų sąnaudos
Trumpos kelionės esant žemai temperatūrai smarkiai padidina degalų sąnaudas. Varikliui pašildyti reikia daugiau degalų, o salono šildymui reikia papildomos energijos, kartais 30 °C ar daugiau. Nukenčia ir hibridinės transporto priemonės, nes jų elektriniai komponentai turi dirbti intensyviau, kad palaikytų šilumą. Norėdami taupyti degalus, venkite trumpų kelionių, o važiuodami trumpus atstumus apribokite šildymą.

3. Elektromobiliai sparčiai mažina nuotolius
Dėl žemos temperatūros ne tik padidėja energijos sąnaudos, bet ir sumažėja akumuliatoriaus efektyvumas. Salono šildymas, langų atitirpinimas ir akumuliatoriaus šildymas smarkiai sumažina ridą. Be to, pailgėja įkrovimo laikas, nes šalti akumuliatoriai įkraunami lėčiau. Norėdami sušvelninti šiuos padarinius, iš anksto pašildykite prie elektros tinklo prijungtą elektromobilį ir venkite staigaus greitėjimo šaltu oru.

4. Sumažėjęs padangų slėgis didina degalų sąnaudas
Šaltas oras susitraukia, todėl slėgis padangose labai sumažėja. Nepakankamai pripūstos padangos didina pasipriešinimą riedėjimui, todėl mažėja degalų naudojimo efektyvumas ir greičiau dėvisi padangos. Norėdami išvengti ankstyvo padangų sugadinimo ir nereikalingų degalų sąnaudų, patikrinkite ir sureguliuokite padangų slėgį, kai tik nukrenta temperatūra.

5. Silpni akumuliatoriai sunkiai užveda automobilį
Esant žemai temperatūrai, akumuliatoriaus talpa mažėja, o energijos poreikis didėja dėl šildomų sėdynių, vairo ir atitirpintuvų. Jei akumuliatorius jau nusilpęs, automobilis gali atsisakyti užsivesti. Geras sprendimas – prieš žiemą pakeisti senkantį akumuliatorių ir laikyti jį visiškai įkrautą. Jei turite įkrauti akumuliatorių, darykite tai patalpoje, kad akumuliatorius būtų kuo efektyvesnis.

6. Valytuvų skystis užšąla ant priekinio stiklo
Žiemai skirtas priekinio stiklo plovimo skystis yra būtinas, tačiau net ir tas, kuris pažymėtas kaip veiksmingas iki -20 °C, gali būti neveiksmingas esant dideliam šalčiui. Kai kuriose transporto priemonėse plovimo skysčio rezervuarai ir purkštukai yra šildomi, tačiau daugelyje transporto priemonių jie nėra šildomi. Norėdami išvengti priekinio stiklo apledėjimo, kai temperatūra nukrenta žemiau -10 °C, įmaišykite didelės koncentracijos žieminį plovimo skystį.

7. Vidaus langų užšalimas
If your windows constantly fog up or freeze on the inside, your cabin air filter might be clogged. A dirty filter traps moisture, making it harder to defog windows. Replacing your cabin air filter before winter is a simple and effective way to prevent visibility issues.

8. Variklio alyva tampa per tiršta
Šaltu oru padidėja variklio alyvos klampumas, todėl variklis sunkiau užsiveda. Jei automobilis sunkiai užsiveda, apsvarstykite galimybę pakeisti alyvos tipą, kuris geriau veikia esant dideliam šalčiui. Prieš keisdami alyvos klampumą visada pasitarkite su mechaniku.

9.DPF regeneravimas tampa sudėtingesnis
Dyzeliniuose varikliuose su kietųjų dalelių filtrais (DPF) suodžių sankaupoms sudeginti reikalinga aukšta temperatūra (apie 550 °C). Šaltuoju metų laiku dėl trumpo važiavimo filtras negali pasiekti šios temperatūros, todėl užsikemša. Ilgos kelionės greitkeliu ir degalų priedai gali padėti palaikyti tinkamą DPF veikimą.

10. Dyzeliniai degalai gali virsti žele
Standartinio žieminio dyzelino sudėtis pritaikyta atlaikyti iki -20 °C temperatūrą, tačiau dėl didelio šalčio parafinas sukietėja ir užkemša degalų sistemą. Kai kuriose transporto priemonėse įrengti šildomi degalų filtrai, tačiau kitos transporto priemonės yra labai jautrios net ir nedideliam gelifikavimuisi. Kad išvengtumėte problemų, prieš šalčius naudokite priedus nuo želė susidarymo. Jei dyzelinas jau susigeliavęs, prieš vėl važiuodami turėsite jį pašildyti šildomame garaže.

Galutinės mintys
Šaltas oras gali būti žiaurus jūsų transporto priemonei, todėl ji gali labiau susidėvėti, brangiai kainuoti remontas ir nepatogūs gedimai. Keletas atsargumo priemonių, pavyzdžiui, kokybiškų žieminių skysčių naudojimas, akumuliatoriaus priežiūra ir trumpų kelionių ribojimas, gali išgelbėti jus nuo žiemos rūpesčių.
Kokią didžiausią žiemos problemą patyrėte su savo automobiliu? Pasidalykite savo patirtimi žemiau esančiuose komentaruose!