Už netinkamą padangų būklę gali tekti sumokėti baudelė arba net netekti transporto priemonės techninės apžiūros. Todėl būtina atkreipti dėmesį į šiuos elementus, kad vairuotumėte saugiai ir laikydamiesi galiojančių taisyklių. Be to, policija dabar atidžiai tikrina automobilių padangas ir žibintus.
Štai septyni dalykai, į kuriuos turite atkreipti dėmesį ne tik norėdami išvengti baudos, bet, svarbiausia, norėdami vairuoti saugiai. Ypač dabar, kai vasarines padangas keisime žieminėmis.
Kokio gylio turi būti padangos protektorius?
Pirmiausia atkreipkite dėmesį į protektoriaus gylį. Važiuoti su smarkiai nudilusiomis padangomis yra labai pavojinga, ypač esant šlapiai kelio dangai. Per mažas protektorius negali pašalinti didelio vandens kiekio, todėl gali pavojingai slysti. Teisės aktais nustatytas minimalus padangų protektoriaus gylis žiemą yra 3 mm.
Už važiavimą smarkiai nudėvėtomis padangomis (kurių protektorius yra plonesnis, nei nurodyta taisyklėse) gali būti skiriama iki 100 eurų bauda.
Policija tikrins padangų dydį
Labai dažnai tikrinamas ne tik protektoriaus gylis, bet ir padangų dydis. Pagal galiojančius teisės aktus padangos neturi išsikišti už transporto priemonės kontūrų. Modifikuojant transporto priemonę arba keičiant padangas į neserijines, verta į tai atsižvelgti. Šis reglamentas taikomas ir lengviesiems automobiliams, ir visureigiams. Jei būtinai norite, kad padangos būtų per plačios, verta apsvarstyti galimybę, pavyzdžiui, praplatinti ratų arkas.
Padangos neturi išsipūsti
Aiškiai matomos išgaubos, įtrūkimai padangos šoninėje sienelėje arba įpjovimai padangos šoninėje sienelėje (ypač padangų su išsikišusiu karkasu pažeidimai) taip pat gali būti pagrindas panaikinti transporto priemonės techninė apžiūra.
Įtrūkusios arba susidėvėjusios padangos
Per policijos patikrinimą vizualiai apžiūrint padangas taip pat gali būti nustatytas jų nusidėvėjimas dėl ilgalaikio naudojimo. Senos padangos (ekspertai rekomenduoja iš eksploatacijos išimti senesnes nei 10 metų padangas) praranda savo savybes, todėl jų naudojimas, net jei protektorius dar gilus, taip pat gali būti pavojingas. Prieš montuojant padangas, kurios gali būti ne „pirmos jaunystės“, geriausia patikrinti pagaminimo datą. Jei automobiliui sumontuotos padangos yra akivaizdžiai senos, toks automobilis taip pat gali būti išregistruotas iš eksploatacijos.
Vienos ašies padangos turi būti vienodos
Pagal įstatymus visos automobilio padangos nebūtinai turi būti vienodos, tačiau ant tos pačios ašies negali būti skirtingų padangų. Galima naudoti tik to paties modelio ir to paties dydžio padangas. Išimtis iš šios taisyklės yra atsarginė padanga arba „papildomas“ ratas. Kaip matyti iš pavadinimo, jie turėtų būti naudojami tik tam, kad būtų galima nuvykti į artimiausią padangų servisą.
Patikrinkite greičio kategoriją
Itin didelis tikrintojų smalsumas gali atskleisti ir tai, kad padangų greičio kategorija yra netinkama konkrečiai transporto priemonei. Tai taip pat verta turėti omenyje montuojant ar keičiant naujas automobilio padangas.
Policija tikrina vairuotojus
Policijos patikrinimo kelyje metu paprastai bent paviršutiniškai patikrinama transporto priemonės techninė būklė. Nors policijos pareigūnas negali nustatyti visų defektų, jis gali lengvai pastebėti problemas su žibintais, priekinio stiklo pažeidimus ar netinkamą padangų būklę. Artimiausiu metu policija labai atidžiai tikrins būtent padangas, taip pat priekinius žibintus. Jie labai svarbūs rudenį ir žiemą.