Naudotų automobilių rinka Lietuvoje yra itin populiari, o Volkswagen ir Audi modeliai jau daugelį metų išlieka tarp perkamiausių. Tačiau perkant naudotą automobilį svarbu žinoti ne tik jo istoriją, bet ir tai, kokį variklį jis turi. Kai kurios variklių versijos gali būti patikimos ir ilgalaikės, tuo tarpu kitos – sukelti didelių problemų ir brangių remontų. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines Volkswagen ir Audi variklių klaidas, kurios gali brangiai kainuoti nepatyrusiam pirkėjui.
Benzininiai varikliai: kurie geri, o kurie – rizikingi?
1.2 TSI ir 1.4 TSI – ne visi vienodi
Vienas iš dažniausiai pasitaikančių spąstų – variklių su ta pačia specifikacija, bet skirtinga konstrukcija. Pavyzdžiui, 1.2 TSI ir 1.4 TSI buvo gaminami dviejų skirtingų tipų:
- EA111 serija – šie varikliai garsėjo dideliais gedimais: grandinės paskirstymo problemomis, pernelyg dideliu alyvos suvartojimu bei turbinų gedimais.
- EA211 serija – naujesni ir patikimesni varikliai su diržine paskirstymo pavara. Jie pasirodė rinkoje 2012 m. ir yra laikomi vienais geriausių savo klasėje.
1.8 TSI ir 2.0 TSI – skirtingos kartos, skirtingos problemos
- 1.8 TSI (2007–2015 m.) buvo vienas problematiškiausių variklių dėl prastos alyvos kontrolės ir anglies nuosėdų kaupimosi.
- 2.0 TSI EA888 (2008–2015 m.) taip pat turėjo didelių problemų su alyvos deginimu ir anglies nuosėdų kaupimu.
- 2.0 TSI (nuo 2015 m.) – ženkliai patobulintas variklis, kurio patikimumas jau yra kur kas geresnis.
1.6 ir 2.0 atmosferiniai varikliai – ne visi vienodai patikimi
- 1.6 8V (MPI) ir 1.6 16V – tai patikimi ir ilgaamžiai varikliai, tinkami dujų įrangai.
- 1.6 FSI ir 2.0 FSI – dėl tiesioginio įpurškimo sistemos netinka dujų įrangai, o jų remontas yra brangesnis.

Dyzeliniai varikliai: PD ar CR?
Volkswagen TDI varikliai jau seniai garsėja kaip ekonomiški ir patikimi, tačiau yra keletas išimčių.
2.0 TDI PD (EA188) – dideli gedimai
- Gaminamas iki 2008 m., šis variklis turėjo problemų su:
- Pompų-purkštukų gedimais;
- Silpnomis paskirstymo veleno ir alyvos siurblio konstrukcijomis;
- Pėkstančiomis cilindrų galvutėmis.
2.0 TDI CR (EA189 ir EA288) – ženkliai patikimesni
- EA189 (nuo 2008 m.) – geresnis pasirinkimas, tačiau vis tiek turėjęs keletą nedidelių problemų.
- EA288 (nuo 2012 m.) – vienas iš geriausių modernių dyzelinių variklių.

Kaip atpažinti gerą ir blogą variklį?
- Pagaminimo metai – dažniausiai 2012 m. ir vėlesni modeliai turi mažiau gedimų.
- Specifikacijos tikrinimas – patikrinkite variklio kodą (pavyzdžiui, EA111 ar EA211, EA188 ar EA189).
- Alyvos suvartojimas – jei variklis degina daug alyvos, tikėtina, kad jis nėra patikimas.
- Remonto istorija – jei automobilis jau turėjo kapitalinį variklio remontą, gali būti, kad problema vis dar išlieka.
Išvada: kaip išvengti klaidų?
Perkant naudotą Volkswagen ar Audi, būtina pasidomėti ne tik automobilio bendra technine būkle, bet ir konkrečiu varikliu. Kai kurie modeliai gali atrodyti patraukliai dėl mažos kainos, tačiau jų remontas gali kainuoti daugiau nei pats automobilis. Atidžiai tikrinkite variklio specifikacijas, konsultuokitės su specialistais ir būkite atsargūs renkantis naudotą transporto priemonę.
O kokių patirčių su Volkswagen ir Audi varikliais turite jūs? Pasidalinkite savo įžvalgomis komentaruose!