Šiuolaikinių automobilių prietaisų skydeliuose dominuoja didžiuliai jutikliniai ekranai, kuriais galima valdyti viską – nuo navigacijos iki sėdynių šildymo. Nors jie suteikia patogumo, jie taip pat kelia rimtą pavojų, nes reikalauja vairuotojų dėmesio. Neseniai „Auto Express“ atliktas bandymas atskleidė šokiruojančius rezultatus: kai kurios automobilių informacinės ir pramoginės sistemos gerokai padidina dėmesio blaškymą, todėl vairavimas tampa pavojingesnis nei bet kada anksčiau.
Kaip buvo atliktas bandymas?
Siekdama įvertinti informacijos ir pramogų sistemų poveikį vairuotojo dėmesiui, „Auto Express“ atliko kontroliuojamą eksperimentą su dešimčia skirtingų automobilių modelių. Kiekvienas vairuotojas turėjo atlikti penkias įprastas užduotis važiuodamas uždaroje trasoje:
- Įjungti eismo juostos palaikymo pagalbą
- Nustatykite „Home“ kaip navigacijos tikslą
- Padidinkite salono temperatūrą 2 °C
- Įjunkite sėdynių šildymą
- Nustatykite radiją į BBC Radio 4
Teste dalyvavo trys skirtingo lygio vairuotojai, kurių užduočių atlikimo laikas buvo fiksuojamas. Pagal visų vairuotojų laiko vidurkį buvo nustatytas kiekvieno automobilio išsiblaškymo balas.
Rezultatai: Kurie automobiliai labiausiai blaško dėmesį?
Testas atskleidė ryškius skirtumus tarp automobilių. Dėl fizinių išmaniųjų ratukų, kurie leidžia intuityviai valdyti automobilį be pernelyg didelės sąveikos su ekranu, „Škoda Superb“ tapo saugiausiu pasirinkimu. Tuo tarpu „Genesis GV60“ pasirodė prasčiausiai, nes užduotims atlikti jam prireikė vidutiniškai 13,6 sekundės – daugiau nei tris kartus ilgiau nei „Škoda“.
Vidutinis užduoties atlikimo laikas (mažesnis reiškia geresnis):
- Skoda Superb – 4.8 sekundės
- Mercedes E-Class – 6.8 sekundės
- Mini Countryman – 7.2 sekundės
- Volvo EC40 – 7.4 sekundės
- Tesla Model 3 – 7.8 sekundės
- Renault Scenic – 8.1 sekundės
- MG3 – 8.6 sekundės
- Ford Mustang – 10.1 sekundės
- Peugeot E-3008 – 10.4 sekundės
- Genesis GV60 – 13.6 sekundės
Kodėl laimėjo „Škoda“?
„Škoda Superb“ lenkė konkurentus dėl fizinių klimato kontrolės rankenėlių, todėl vairuotojams nereikėjo atitraukti žvilgsnio nuo kelio. Tuo tarpu automobiliai, kuriuose naudojami tik jutiklinio ekrano valdikliai, pavyzdžiui, „Genesis“, „Peugeot“ ir „Tesla“, gerokai labiau blaškė dėmesį.
Ar jutikliniai ekranai kelia pavojų saugai?
Ekspertai teigia, kad visiškai skaitmeniniai prietaisų skydeliai gali pakenkti eismo saugumui. Nors „Tesla“ ir kiti gamintojai gina savo „minimalistinį“ požiūrį, rezultatai rodo, kad fiziniai valdikliai vis dar vaidina svarbų vaidmenį mažinant vairuotojų išsiblaškymą.
Ar automobiliuose turėtų likti tradiciniai mygtukai, ar ateitis priklauso jutikliniams ekranams? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!