2024 m. Europos automobilių rinkos laukė neramūs metai, pasižymėję nedideliu bendru augimu, tačiau dideli skirtumai tarp šalių ir transporto priemonių tipų. Nors Ispanija tapo ryškia žvaigžde, kitos pagrindinės rinkos, įskaitant Vokietiją ir Prancūziją, susidūrė su įvairiomis problemomis – nuo tiekimo grandinės problemų iki besikeičiančių vartotojų pageidavimų.
ES automobilių registravimas: Pagrindinės rinkos siunčia nevienareikšmius signalus
2024 m. naujų automobilių registravimas visoje ES nežymiai padidėjo 0,8 % ir sudarė apie 10,6 mln. vienetų. Šį nedidelį padidėjimą daugiausia lėmė Ispanija, kurioje įregistruotų automobilių skaičius išaugo 7,1 proc.
Tuo tarpu Vokietijoje, didžiausioje ES automobilių rinkoje, dėl nuolatinio puslaidininkių trūkumo registravimas sumažėjo 1 %. Prancūzijoje registravimas sumažėjo dar smarkiau – 3,2 %, o tai lėmė tebesitęsiantys tiekimo grandinės sutrikimai. Italijos rinka taip pat šiek tiek sumažėjo – 0,5 %.
Gruodžio mėn. atsigavimas: Vilties dvelksmas
Nepaisant bendrų metų sunkumų, gruodį buvo pastebėta vilčių teikiančių ženklų: ES registruotų automobilių skaičius, palyginti su ankstesniu mėnesiu, padidėjo 5,1 %.
- Pirmauja Ispanija, kurioje registravimas išaugo įspūdingu 28,8 %, o tai rodo didelę paklausą metų pabaigoje.
- Prancūzijoje buvo užfiksuotas kuklus 1,5 % augimas, o Vokietijoje ir Italijoje registruota atitinkamai 7,1 % ir 4,9 % mažiau automobilių.
Kintančios jėgos agregatų tendencijos
2024 m. Europos automobilių rinkoje toliau buvo pereinama prie ekologiškesnio judumo, nors pažanga buvo netolygi:
- Elektrinės transporto priemonės (BEV) sudarė 13,6 proc. visų naujai įregistruotų transporto priemonių, tačiau gruodžio mėn. jų skaičius sumažėjo 10,2 proc., daugiausia dėl didelio sumažėjimo Vokietijoje (-38,6 proc.) ir Prancūzijoje (-20,7 proc.). Sumažėjimas siejamas su naujais ES tarifais, taikomais iš Kinijos importuojamiems elektra varomiems automobiliams, o tai turėjo įtakos jų įperkamumui.
- Hibridinių elektromobilių (HEV) segmente dominavo alternatyvios pavaros automobiliai, kurie sudarė 30,9 % visų įregistruotų automobilių. Gruodžio mėn. buvo pastebėtas hibridinių iš tinklo įkraunamų transporto priemonių augimas, ypač Prancūzijoje (+44,9 %) ir Vokietijoje (+6,8 %).
- Tradicinės benzininės transporto priemonės išliko populiariausios ir sudarė 33,3 % visų 2024 m. įregistruotų transporto priemonių. Tačiau gruodžio mėn. jų rinkos dalis sumažėjo iki 29,6 %, pastebimai sumažėjus Prancūzijoje (-23 %) ir Italijoje (-11,4 %).
Pramonės susirūpinimą keliantys klausimai: Kvietimas imtis veiksmų
ACEA generalinė direktorė Sigrid de Vries išreiškė susirūpinimą dėl elektromobilių diegimo sąstingio:
„Tuo metu, kai mums kaip niekada reikia masto, kad padėtume pramonei ir rinkai pereiti prie ekologiško judumo, šie skaičiai kelia susirūpinimą.
Kitą savaitę vyksiančio strateginio dialogo su Europos Komisija metu siekiama spręsti šias problemas, įskaitant galimas lengvatas gamintojams, kurie dėl vangios EV paklausos patiria dideles atitikties užtikrinimo išlaidas.
2024 m. ES automobilių rinka parodė atsparumą vienose srityse, o kitose išryškino opias problemas. Geri Ispanijos rezultatai ir gruodžio mėn. atsigavimas suteikia pagrindo atsargiam optimizmui, tačiau negalima ignoruoti platesnių problemų, tokių kaip įperkamumo problemos ir geopolitinė prekybos dinamika.
Kokia jūsų nuomonė apie ES automobilių rinkos ateitį? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!