2025 m. sausį pasaulinė automobilių rinka patyrė didelį nuosmukį – naujų keleivinių ir lengvųjų komercinių transporto priemonių pardavimai sumažėjo iki 6,53 mln. vienetų, t. y. 5,5 proc. mažiau nei 2024 m. sausį. Remiantis Focus2Move ataskaita, kelios pagrindinės rinkos patyrė nuosmukį, o kelios sugebėjo parodyti augimą.
Kinija vis dar pirmauja, bet patiria staigų nuosmukį
Nepaisant to, kad Kinija išlieka didžiausia automobilių rinka pasaulyje, jos pardavimai smarkiai sumažėjo 13,4 proc. ir sudarė 2,001 mln. transporto priemonių. Tačiau šalis vis dar pardavė 30,6 % pasaulio pardavimų, o tai rodo, kad ji užima dominuojančią padėtį.

United States Holds Second Place, India and Japan Gain Ground
JAV išliko antroje vietoje – parduota 1,11 mln. automobilių, t. y. 4,4 proc. mažiau. Tuo tarpu Indijoje ir Japonijoje pardavimai išaugo. Indijoje užfiksuotas 1,5 % augimas ir parduota 406 426 vienetų, o Japonijoje – įspūdingas 12,9 % šuolis ir parduota 364 199 vienetų.

Vokietija išlieka didžiausia Europos automobilių rinka
Nepaisant 2,7 proc. nuosmukio, Vokietija išlaikė didžiausios Europos automobilių rinkos pozicijas ir užėmė penktąją vietą pasaulyje – parduota 207 426 automobilių. Tačiau kitos Europos rinkos patyrė sunkumų. Jungtinė Karalystė nukrito į septintąją vietą (159 335 parduoti automobiliai (-6,9 %), o Italija nukrito į aštuntąją vietą (150 338 vnt.) (-6,2 %).

Brazilija, Meksika ir Kanada uždaro dešimtuką
Brazilija pakilo į šeštąją vietą, pardavusi 159 409 transporto priemones (+4,8 %). Dešimtuką užbaigė Meksika ir Kanada, kuriose parduota atitinkamai 118 750 ir 117 767 transporto priemonės.

What’s Next for the Global Car Market?
With key markets showing mixed results, the future of the automotive industry remains uncertain. Will China’s decline continue, or will new policies and demand stimulate recovery? Share your thoughts in the comments below!