„Subaru“ atsisveikina su vienu ikoniškiausių savo modelių. Po 36 metus trukusio gyvavimo Japonijos automobilių gamintojas nusprendė nutraukti „Subaru Legacy“ sedano gamybą, o paskutinis egzempliorius nuo surinkimo linijos nuriedės 2025 m. pavasarį. Šis sprendimas atitinka „Subaru“ strateginį posūkį link visureigių, krosoverių ir elektrifikuotų modelių, atsižvelgiant į besikeičiančius pasaulinės rinkos poreikius.
„Legacy“ iškilimas ir žlugimas
„Subaru Legacy“ debiutavo 1989 m., patekęs į itin konkurencingą sedanų rinką, kurioje dominavo tokie modeliai kaip ‚Honda Accord‘, ‚Toyota Camry‘ ir ‚Mazda 626‘. Per daugelį metų „Subaru“ pavyko sukurti „Legacy“ nišą ir pasiūlyti tai, ko konkurentai neturėjo – standartinę visų ratų pavarą, todėl šis modelis buvo mėgstamas regionuose, kuriuose žiemos būna atšiaurios.
Šis modelis buvo sėkmingas – visame pasaulyje parduota daugiau kaip 1,3 mln. vienetų. Tačiau dėl besikeičiančių vartotojų įpročių, ypač Jungtinėse Valstijose, pagrindinėje „Legacy“ rinkoje, sedanai užleido vietą universalesniems krosoveriams ir visureigiams. Jau 2020 m. „Subaru“ nutraukė „Legacy“ gamybą Japonijoje, todėl JAV versija liko paskutinė. Dabar ir ji artėja prie pabaigos.
Kuo ypatingas 2025 m. „Subaru Legacy“?
Paskutinė „Legacy“ modifikacija, 2025 m. modelis, tęsia automobilio dvasią:
- Galima rinktis iš dviejų horizontaliai priešingų keturių cilindrų variklių, išvystančių 182 AG ir 260 AG.
- Bepakopė transmisija (CVT), užtikrinanti sklandų galios perdavimą.
- Standartinė legendinė „Subaru“ visų varančiųjų ratų pavara.
- Pažangios pagalbinės vairuotojo funkcijos ir moderni informacinė ir pramoginė sistema.
Tačiau „Legacy“ visada turėjo daug bendrų komponentų su populiariuoju „Subaru Outback“, savo tvirtu ir didelio pravažumo broliu ir seserimi. Visureigių paklausai sparčiai augant, „Subaru“ nematė priežasčių toliau gaminti sedaną, kai „Outback“ gali aptarnauti platesnę auditoriją.
Kodėl „Subaru“ žudo „Legacy“?
Yra kelios pagrindinės priežastys :
- Vartotojai teikia pirmenybę visureigiams ir krosoveriams, o sedanai bėgant metams nuolat praranda populiarumą.
- Ateitis – elektrifikavimas – „Subaru“ daug investuoja į hibridinius ir elektrinius modelius.
- Mažėjantys pardavimų skaičiai – Nepaisant savo istorijos, „Legacy“ nebebuvo geriausiai parduodamas modelis.
Kas toliau laukia „Subaru“?
Atsisakius „Legacy“, „Subaru“ daugiausia dėmesio skiria savo visureigių linijai, įskaitant „Forester“, „Outback“ ir „Crosstrek“. Be to, bendrovė didina investicijas į elektrines transporto priemones ir artimiausiais metais ruošiasi pristatyti naujus hibridinius ir akumuliatorinius elektrinius modelius.
„Subaru“ gerbėjams, kurie vis dar teikia pirmenybę vidutinio dydžio sedanui, tai gali būti nuvilianti naujiena. Tačiau markė ir toliau siekia gaminti automobilius su visų varančiųjų ratų pavara, patikimumu ir saugumu, tik kitokių formų.
Ką manote?
Ar liūdite, kad „Subaru Legacy“ išnyko, ar manote, kad atėjo laikas keistis? Praneškite mums komentaruose!