Universalios padangos tampa vis populiaresnės, o jų pardavimai nuolat auga. Tačiau tokio universalumo padangos turi būti tikrai geros, kad vairuotojas nesijaustų nusivylęs. Tiek vasarą, tiek žiemą jos turi būti bent jau panašios į sezonines padangas. Naujausi bandymai rodo, kad geromis visasezoninėmis padangomis galima pasitikėti.
Nepriklausomi „Tire Reviews“ ekspertai atliko dar vieną žiemos sezonui skirtų padangų testą. Šį kartą jie po mikroskopu apžiūrėjo viso sezono padangų modelius. Tai darydami jie palygino juos su vasarinėmis padangomis ir vidutiniais žieminių padangų parametrais, kad susidarytų vaizdą apie tikrąjį visureigių padangų veikimą įvairiomis sąlygomis.
Viso sezono padangos yra reikliausios. Jos turi veikti tiek esant aukštai, tiek žemai temperatūrai, nesvarbu, ar ant sausos kelio dangos per karščius, ar ant suledėjusio sniego. Sukurti gerą visasezonę padangą, kuri bent jau priartėtų prie sezoninių eksploatacinių savybių, yra nelengvas uždavinys.
Štai kaip pasirodė „Tire Reviews“ išbandytos itin aukštos kokybės 235/35 R19 dydžio padangos „Volkswagen Golf“ automobiliui. Toliau pateikiamos padangos nuo geriausiai iki prasčiausiai įvertintų, kartu su savybėmis, kurias nurodė ekspertai.
„Pirelli Cinturato All Season SF3“ – „Tire Reviews“ ekspertų nuomone, šių metų bandymą laimėjusi padanga – neturi silpnų vietų ir beveik kiekvienoje kategorijoje, išskyrus triukšmo, užėmė aukščiausias pozicijas, kurios jai ir lėmė pergalę. Padanga buvo geriausia ant sausos dangos, geriausia ant šlapios dangos, antra ant sniego, gera ant ledo, užtikrina gerą komfortą ir mažą pasipriešinimą riedėjimui.
„Bridgestone Turanza All Season 6“ – ši padanga užėmė antrąją vietą daugiausia dėl prastesnio elgesio ant sniego, todėl ją rekomenduojama rinktis vairuotojams, keliaujantiems vidutinio klimato vietovėse. Ji taip pat pasižymėjo gana dideliu pasipriešinimu riedėjimui, triukšmingumu ir neužtikrino didelio komforto. Tačiau ji puikiai važiavo tiek ant sausos, tiek ant šlapios dangos, todėl galėjo pakeisti tipines vasarines padangas.
„Continental All Season Contact 2“ – vokiška padanga užėmė antrąjį podiumo laiptelį ex aequo su padanga iš Japonijos. Skirtingai nei „Bridgestone“, „Continental“ išlaikė gerus rezultatus visuose bandymuose, nepriklausomai nuo dangos tipo, tačiau taip pat nė viename iš jų neišsiskyrė, todėl nelaimėjo. Ekspertai šį gaminį įvertino kaip labai subalansuotą ir labai veiksmingą.
„Michelin CrossClimate 2“ – daugkartinė visureigių padangų kategorijos nugalėtoja šių metų teste – užėmė antrąją vietą, kaip ir „Bridgestone“ bei „Continental“. „CrossClimate“, nuo pat pradžių reklamuota kaip vasarinė padanga su žiemos homologacija, geriausiai iš visų bandytų padangų pasirodė ant sniego. Vienintelis skirtumas nuo pirmaujančių padangų buvo jų veikimas ant šlapios dangos.
„Vredestein Quatrac Pro +“ – pagal klasifikaciją ši padanga užėmė penktąją vietą, nors „Tire Reviews“ ją rekomenduoja. Jos gerai važiuoja sausomis ir labai gerai – šlapiomis padangomis, taip pat gerai važiuoja sniegu. Tai aukščiausiai įvertintos vidutinės klasės padangos.
„Grenlander GreenWing AS“ – mūsų šalyje visiškai nežinomas padangų prekės ženklas, nors kai kuriose parduotuvėse jų galima įsigyti riboto asortimento (pagal užsakymą). Kaip ir dera biudžetiniam produktui, jos buvo paskutinės. Tai nereiškia, kad jos neturi privalumų. Kaip pažymėjo bandytojai, tai tipinės žieminės padangos, pritaikytos vasaros sąlygoms, t. y. daugiau nei prieš dešimtmetį sukurta technologija. Todėl jos geriausiai pasirodė ant ledo ir labai gerai ant sniego, tačiau kitose kategorijose, išskyrus žemą triukšmo lygį, jos visiškai nepasiteisino.
Geriausios 2024/25 metų sezono padangos – „Michelin“ vs „Bridgestone“ vs „Continental“ vs „Pirelli“ ir dar daugiau!
Kaip visasezonės padangos atrodė lyginant su žieminėmis padangomis?
Dabar apžvelkime svarbiausius saugos požiūriu bandymus, kurie buvo atlikti su bandomomis padangomis, kad pamatytume, kuo visasezonės padangos skiriasi nuo vasarinių ir žieminių padangų. Iš karto pradėkime nuo įdomiausio paviršiaus – sniego.
Žieminių padangų vidutinis rezultatas stabdymo ant sniego nuo 40 iki 5 km/val. greičio bandyme yra 18,05 m, o čia „Michelins CrossClimate“ pasiekė beveik identišką 18,07 m rezultatą. Žemiau 19 m ribos atsidūrė „Pirelli“, „Grenlander“ ir „Continental“. Blogiausią rezultatą – 20,09 m – pasiekė „Vredestein“ padangos.
Vidutinis žieminių padangų laikas snieguotoje bandymų trasoje buvo 79,74 sekundės, o čia „Michelin CrossClimate 2“ buvo geresnė sekundės dalimis – 79,65 sekundės. Antrą geriausią laiką pasiekė „Pirelli“ padangos (81,84 sekundės), tačiau nuo jų nedaug atsiliko „Continental“ ir „Grenlander“ padangos.
Taip pat pagal sukibimą univeersalios padangos nedaug atsiliko nuo vidutinio žieminių padangų rezultato (pagreitėjimo nuo 5 iki 35 km/h greitis), kuris siekė 5,38 sekundės. Michelins padangos pasirodė geriau nei žieminės padangos, o labai artimus rezultatus vėlgi parodė Pirelli ir Grenlander padangos. Nors, tiesą sakant, visų padangų laikas buvo mažesnis nei 6 sekundės, o tai rodo, kad jos nedaug atsilieka nuo žieminių padangų.
Ant ledo, kur sukibimas su danga yra nežymus, visasezonės padangos niekuo neišsiskiria iš žieminių padangų. Atliekant stabdymo bandymą nuo 25 iki 5 km/val. greičiu, vidutinis žieminių padangų rezultatas buvo 10,11 m, o „Grenlander“ padangos pasiekė geriausią rezultatą – 9,03 m. „Michelin“ taip pat sustojo žemiau 10 m, o „Continental“, „Pirelli“ ir „Bridgestons“ padangos neviršijo 11 m.
Panaši situacija susiklostė ir matuojant trauką, t. y. atliekant pagreičio nuo 5 iki 25 km/h bandymą. Čia geriausiai pasirodė „Grenlander“ padangos (4,50 s), o „Pirelli“ ir „Michelin“ padangos viršijo žieminių padangų vidurkį (4,82 m).
Bandymų trasoje, padengtoje vandeniu ir imituojančioje važiavimą per lietų, vasarinės padangos pasirodė geriausiai ir čia skirtumas aiškiai matomas. Važiavimo laikas buvo 103,02 sekundės, tačiau šiuo atveju tai yra vienos etaloninės padangos, o ne visų išbandytų vasarinių padangų vidurkis. Arčiausiai šio rezultato buvo etaloninė žieminė padanga (107,35 s), tačiau jau nebe vidutinis žieminių padangų rezultatas (110,41 s). O kaip pasirodė visasezonės padangos?
Geriausią rezultatą pasiekė „Continental“ padangos (107,96 s), nors „Vredestein“, „Pirelli“ ir „Bridgestone“ padangos šia tvarka neviršijo 109 s. Aišku, „Michelin“ padangoms sekėsi prasčiau, o „Greenlander“ padangos buvo visai kitoje lygoje – 134 s rezultatas.
Be to, stabdant ant šlapios dangos nė viena visasezonė padanga nepasiekė rezultato, artimo vasarinių padangų rezultatui. Bandyme nuo 80 iki 5 km/val. greičiu vasarinės padangos automobilį sustabdė po 23,89 m, o geriausios visureigės „Pirelli“ – po 25,14 m. Visų bandytų padangų rezultatas buvo mažesnis nei 28 m, bet ne „Grenlander“, kuriai prireikė daugiau nei 35 m.
Minėti parametrai buvo tikrinami vasaros sąlygomis, esant 26,5 laipsnių C temperatūrai. O kaip buvo esant 8 laipsnių C temperatūrai? Tuomet puikiai pasirodė „Pirelli“ (25,51 m) ir „Bridgestone“ (25,55 m) visureigių padangos. Vasarinės padangos surinko 26,31 m, o žieminės padangos – 28,91 m (vidurkis) ir 27,60 m (geriausias rezultatas). Panašius rezultatus, mažesnius nei 27 m, pasiekė ir kitos padangos, išskyrus „Grenlander“.
Važiuojant per lietų taip pat svarbu, kaip padangos elgiasi esant storesniam vandens sluoksniui (vadinamasis akvaplanavimas), ir čia „Pirelli“ padangos buvo absoliutus laimėjimas – 79,10 km/val. rezultatas. Tai greitis, kuriam esant padangos pradeda prarasti ryšį su keliu. Palyginimui, žieminių padangų (vidutinis) rezultatas – 71,62 km/h, o vasarinių padangų – 76,50 km/h. Tik „Vredestein“ ir „Grenlander“ padangos važiavo prasčiau nei vasarinės padangos, ir tik „Grenlander“ padangos važiavo prasčiau nei žieminės padangos.
Mums liko rezultatai sausoje trasoje, kur su vasarinėmis padangomis vairuotojas pasiekė 84,3 sek. laiką. Tačiau atkreipkite dėmesį – geriausios šios kategorijos visasezonės padangos parodė 84,96 s ir tai buvo „Bridgestone“ padangos. Tik „Vredestein“, „Michelin“ ir „Grenlander“ padangų rezultatai buvo prastesni nei geriausių žieminių padangų, o „Grenlander“ padangų rezultatai buvo netgi prastesni nei vidutinis žieminių padangų rezultatas.
Vasarinės padangos taip pat buvo nepralenkiamos sauso stabdymo nuo 100 km/h iki 5 km/h bandyme. Čia pakako 34,36 m, o geriausioms šios kategorijos visureigių „Pirelli“ padangoms prireikė 36,97 m. „Michelin“ ir „Bridgestone“ vis dar laikėsi panašiame lygyje, tačiau kitos aiškiai atsiliko. Palyginimui, geriausios žieminės padangos užtikrino 40,19 m stabdymo kelią, kuris yra labai artimas „Vredesteins“ (40,29 m) ir geresnis už „Greenlander“.