Tobulėjant elektrinių transporto priemonių (EV) pramonei, potencialūs pirkėjai vis dar labiausiai nerimauja dėl ridos. Tačiau Vokietijos startuolis „DeepDrive“ sukūrė revoliucinį dviejų rotorių radialinio srauto variklį, kuris gali 20 % padidinti ridą ir padaryti elektromobilius efektyvesnius, nenaudojant didesnių ir sunkesnių akumuliatorių.
Jei šie teiginiai pasitvirtins, ši viską keičianti technologija gali pakeisti elektromobilių kraštovaizdį, suteikdama pigesnį ir efektyvesnį būdą pailginti nuvažiuojamą atstumą.
Elektros variklių raida
Įvairių gamintojų elektros variklių efektyvumas istoriškai buvo gana vienodas. Kitaip nei vidaus degimo varikliai (VDV), kurių efektyvumas labai skyrėsi priklausomai nuo variklio tipo, dydžio ir technologijos, daugumos elektrinių variklių efektyvumas yra panašus, o nuotolio skirtumus daugiausia lemia akumuliatoriaus talpa, transporto priemonės dydis ir aerodinamika.
Tačiau „DeepDrive“ generalinis direktorius Stefanas Enderis tiki, kad naujoji jo įmonės variklio technologija padės pakeisti šį modelį.
Kuo ypatingas „DeepDrive“ variklis?
„DeepDrive“ variklio naujovė yra jo dviejų rotorių radialinio srauto konstrukcija. Tradiciškai labiau paplitę ašiniai dviejų rotorių varikliai, kurių rotoriai išdėstyti abiejose blyno formos statoriaus pusėse. Tačiau radialinio srauto varikliai paprastai turi tik vieną rotorių – arba statoriaus viduje, arba išorėje.
Naujajame „DeepDrive“ dviejų rotorių radialinio srauto variklyje derinamos abi konstrukcijos, kurios:
- Palyginti su įprastiniais elektros varikliais, galia padidėja 30 %.
- 20 % pagerina energijos vartojimo efektyvumą, tiesiogiai padidindamas elektromobilių ridą.
- Sumažina svorį, o tai labai svarbu EV veikimui ir baterijos sunaudojimui.
- Naudojama mažiau retųjų žemių mineralų, todėl gamybos sąnaudos sumažėja iki 50 %.
Šie privalumai gali iš naujo apibrėžti EV variklio efektyvumą, nes tai yra geresnė alternatyva paprasčiausiam akumuliatoriaus dydžio didinimui.
Lengvesnis, galingesnis ir prieinamesnis
Daugiau galios, mažiau vietos
Kompaktiška „DeepDrive“ konstrukcija leidžia jį naudoti kaip stebulės variklį – tiesiogiai integruotą į ratų stebules. Tokia sąranka gali eliminuoti tradicinius transmisijos komponentus, taip sutaupant vietos ir dar labiau sumažinant svorį.
Didesnis sukimo momentas, geresnės eksploatacinės savybės
Didesnis dviejų rotorių sąrankos skersmuo padidina sukimo momentą keturgubai, todėl sukimo momentas gali siekti iki 2400 Nm. Tai reiškia greitesnį pagreitėjimą ir didesnį efektyvumą važiuojant įvairiais greičiais.
Lengvesnė ir pigesnė konstrukcija
Naudojant mažiau elektrinio plieno ir mažiau retųjų žemių mineralų, „DeepDrive“ variklis yra gerokai pigesnis už esamus elektros variklius. Jei jo 20 proc. didesnis efektyvumas pasitvirtins, gamintojai galėtų padidinti elektromobilių ridą nepridėdami brangių ir sunkių akumuliatorių blokų.
Ar BMW gali pirmasis naudoti „DeepDrive“ variklius?
Pranešama, kad BMW gali išbandyti „DeepDrive“ variklius savo būsimame „Neue Klasse“ kupė – naujos kartos elektromobilių platformoje.
Galima nauda BMW:
- Iki 150 kg mažesnis svoris, palyginti su dabartinėmis pavaros sistemomis.
- Stipresnis regeneracinis stabdymas, galintis sumažinti tradicinių stabdžių komponentų poreikį.
- „Plug-and-play“ variklio ir stabdžių sistemų integracija, kad būtų lengviau gaminti.
Jei šie bandymai bus sėkmingi, BMW galėtų pritaikyti šią technologiją savo būsimuose elektromobiliuose, o „DeepDrive“ varikliai galėtų tapti standartine šios pramonės šakos įranga.
Pigesnė didesnių baterijų alternatyva?
Vienas iš įspūdingiausių „DeepDrive“ teiginių yra tas, kad jos variklis gali pasiekti tokį patį nuotolio padidėjimą kaip ir 20 % didesnė baterija, tačiau be papildomų išlaidų, svorio ar vietos apribojimų.
Vietoj to, kad padidintų akumuliatoriaus talpą, automobilių gamintojai galėtų naudoti „DeepDrive“ variklius:
- Sumažinti automobilio svorį, pagerinti valdymą ir efektyvumą.
- Sumažinti elektromobilių gamybos sąnaudas, kad elektromobiliai taptų prieinamesni.
- Padidinti važiavimo nuotolį, taip išsprendžiant vieną didžiausių vartotojų rūpesčių.
Jei šis efektyvumo padidėjimas pasitvirtins, revoliucinė „DeepDrive“ variklių technologija gali padėti pasiekti, kad elektromobilių kaina taptų panaši į benzinu varomų automobilių kainą daug greičiau, nei tikėtasi.
„DeepDrive“ dviejų rotorių radialinis srauto variklis gali būti vienas svarbiausių pastarųjų metų proveržių elektromobilių srityje. Dėl didesnio efektyvumo, didesnės galios ir mažesnių sąnaudų ši technologija gali pakeisti elektrinio mobilumo ateitį.
Ar manote, kad ši naujovė pakeis didesnes EV baterijas? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!