Automobilių pramonė sparčiai vystosi, o „Stellantis“ ką tik padarė didelį šuolį į priekį autonominio vairavimo technologijų srityje. Naujai pristatytas „STLA AutoDrive“ žada laisvų rankų ir akių vairavimo patirtį, iš naujo apibrėždamas patogumą ir saugumą važiuojant į darbą mieste ir greitkeliu.
Autonominis vairavimas pasiekia naujas aukštumas
Autonominis vairavimas jau daugelį metų yra pramonės tikslas – automobilių gamintojai stengiasi tobulinti savaeiges sistemas. Nors adaptyvioji kruizo kontrolė ir eismo juostos palaikymo sistema tapo įprastos, „Stellantis“ žengia dar vieną žingsnį į priekį. „STLA AutoDrive“ pristato SAE 3 lygio autonomiją, leidžiančią transporto priemonėms važiuoti be vairuotojo įsikišimo iki 60 km/h greičiu. Tai tik pradžia, nes ateityje „Stellantis“ planuoja padidinti sistemos pajėgumus, kad ji galėtų veikti 95 km/val. greičiu, ir netgi sukurti autonominį važiavimą bekelėje.
Kaip veikia „STLA AutoDrive“?
Skirtingai nuo įprastinių pagalbos vairuotojui sistemų, „STLA AutoDrive“ leidžia vairuotojui visiškai atsisakyti kontrolės važiuojant nedideliu greičiu. Štai kuo ši sistema išsiskiria:
- „Laisvų rankų“ ir „akių“ vairavimas: Kai greitis neviršija 60 km/h, sistema visiškai kontroliuoja greitėjimą, stabdymą ir vairavimą, nereikalaudama jokio vairuotojo įsikišimo.
- Prisitaikantis intelektas: Automobilis, naudodamas pažangius jutiklius ir dirbtinį intelektą, nuolat skenuoja aplinką, nustatydamas, kada galima įjungti autonominį vairavimą. Vairuotojas informuojamas pranešimu, kai sistema yra pasirengusi.
- Sklandus įsitraukimas: STLA AutoDrive, įjungta fiziniu mygtuku, išlaiko saugų atstumą, reguliuoja greitį atsižvelgdama į eismo ir kelių eismo taisykles ir tiksliai valdo eismo juostą.
- Atnaujinimai realiuoju laiku: Sistema atnaujinama per orą (OTA), todėl ją galima nuolat tobulinti ir integruoti realaus laiko duomenis, kad ji veiktų optimaliai.
Už miesto gatvių ribų: Išplėsti galimybes
Nors dabartinis diegimas yra optimizuotas miesto eismui, jau kuriamas autonominis važiavimas didesniu greičiu (iki 95 km/val.). „Stellantis“ inžinierių komanda taip pat tiria autonominio važiavimo bekele galimybę, kuri galėtų iš esmės pakeisti tokių prekės ženklų kaip „Jeep“ ir „RAM“ galimybes.
Net ir viršijus 60 km/val. greitį „STLA“ AutoDrive neišsijungia visiškai. Vietoj to, ji pereina į SAE 2+ lygio automatiką, kuri sujungia adaptyvią kruizo kontrolę ir pažangią eismo juostos išlaikymo pagalbą, suteikdama iš dalies autonominio vairavimo patirtį.
Saugumas bet kokiomis sąlygomis
Svarbus „STLA AutoDrive“ privalumas – jos patikimumas įvairiomis važiavimo sąlygomis. Sistema sukurta taip, kad veiktų net naktį ir sudėtingomis oro sąlygomis, pavyzdžiui, lyjant nedideliam lietui ir esant šlapiai kelio dangai. Tai užtikrina pastovų veikimą ir mažina vairuotojo nuovargį, ypač važiuojant sustojus ir važiuojant.
Kada bus galima įsigyti „STLA AutoDrive“?
Skirtingai nuo futuristinių koncepcijų, kurios kuriamos daugelį metų, „STLA AutoDrive“ yra parengta naudoti. Sistema bus įdiegta „Stellantis“ automobiliuose įvairiose pasaulio rinkose ir bus naudinga daugeliui „Stellantis“ priklausančių markių, įskaitant „Fiat“, „Citroën“, „Peugeot“, „Alfa Romeo“, „Abarth“, „Jeep“, „Dodge“, „Chrysler“, „DS“, „Lancia“, „Leapmotor“, „Maserati“, „Opel“ ir RAM.
Tokia plati integracija reiškia, kad milijonai vairuotojų netrukus galės išbandyti naujo lygio automatizavimą, keičiantį kasdienio važiavimo į darbą ir tolimų kelionių pobūdį.
Priešakyje esantis kelias
Autonominis vairavimas nebėra tolima svajonė – „Stellantis“ jį paverčia realybe. Pristatydama „STLA AutoDrive“, bendrovė nustato naujus patogumo, efektyvumo ir saugumo standartus. Didėjant greičiui ir atsirandant bekelės galimybėms, šios technologijos pritaikymo galimybės yra neribotos.
Kaip manote, ar patikėtumėte visiškai autonominei sistemai savo kasdienes keliones? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!