„Volkswagen“ grupės (VAG) automobiliams, kuriuose įrengti silikatų pagrindu pagaminti aušinimo skysčio išsiplėtimo bakeliai, gali grėsti brangus remontas. Nors aušinimo skysčio tarnavimo laikas yra ilgesnis ir jis apsaugo nuo korozijos, paaiškėjo, kad šiuose bakeliuose esantis silikatų maišelis kelia problemų. Dabar automobilių savininkams patariama jį pašalinti, kol jis nesukėlė rimtų problemų.
Kas yra silikatinis maišelis ir kodėl jis naudojamas?
Daugelyje šiuolaikinių „Volkswagen“, „Audi“, „Škoda“ ir „Seat“ modelių silikato maišelis, panašus į mažą arbatos maišelį, yra aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelio viduje. Jis buvo įdiegtas kaip G13 aušinimo skysčio sistemos dalis, siekiant išlaikyti aliuminio komponentų apsaugą visą variklio eksploatavimo laiką. Idėja buvo ta, kad jei silikatų kiekis sumažėtų , maišelis išleistų papildomų silikatų, kad būtų išlaikyta optimali apsauga.
Silikatinių maišelių problema
Deja, šie silikatiniai maišeliai gali sugesti. Laikui bėgant jie gali plyšti arba suirti, todėl į aušinimo sistemą patenka smulkių dalelių. Šios dalelės gali užkimšti šildytuvo šerdį ir dėl to salone atsiranda neefektyvus šildymas. Pirmasis gedimo požymis dažnai būna silpnesnis šildytuvo veikimas keleivio pusėje, o vėliau šildymo funkcija visiškai dingsta.
Kaip išspręsti problemą
Jei užsikemša šildytuvo šerdis, gali padėti aušinimo sistemos praplovimas cheminėmis medžiagomis, tačiau daugeliu atvejų reikia pakeisti visą šildytuvo šerdį – tai brangus ir daug laiko reikalaujantis remontas. Kad išvengtumėte šių išlaidų, VAG specialistai rekomenduoja profilaktiškai pašalinti silikato maišelį arba pakeisti išsiplėtimo bakelį nauja versija, kurioje maišelio nėra.
- Pašalinimas savarankiškai : kai kurie savininkai sėkmingai patys pašalino silikatinį maišelį, ypač iš rezervuarų, kurių dalies numeris yra 5Q0121407G.
- Pakeitimo galimybė: Jei maišelis yra įstrigęs tarp rezervuaro sienelių (pvz., dalies numeris 5Q0121407T), rekomenduojama visą rezervuarą pakeisti patobulinta versija, pvz., 5Q0121407M.
Paveiktos transporto priemonės
Silikato pagrindu pagaminti išsiplėtimo bakeliai dažniausiai naudojami VAG modeliuose, pagamintuose pagal MQB platformą, įskaitant:
- Volkswagen: Golf VII, Passat B8
- Skoda: Octavia III, Superb III
- Audi: A3 III
- Seat: Leon III
Kainos ir prieinamumas
Silikatinio maišelio išėmimo kaina gali skiriasi. Jei tai darote patys, tai gali būti nemokamas remontas. Tačiau išsiplėtimo bakelio keitimas techninės priežiūros centre gali kainuoti kelis šimtus eurų, priklausomai nuo modelio ir darbo sąnaudų. Laimei, originalūs nesilikatiniai išsiplėtimo bakeliai yra palyginti nebrangūs ir juos galima užsisakyti įgaliotuose prekybos centruose pagal transporto priemonės VIN kodą.
Prevencija geriau nei remontas
Nors silikatinių maišelių įvedimu buvo siekiama sumažinti techninės priežiūros poreikį, transporto priemonių savininkams kilo netikėta rizika. Jei vairuojate VAG automobilį su silikatiniu išsiplėtimo bakeliu, verta patikrinti detalės numerį ir apsvarstyti galimybę jį pašalinti arba pakeisti. Ši nedidelė prevencinė priemonė gali išgelbėti jus nuo brangaus remonto ir užtikrinti, kad jūsų automobilio aušinimo sistema veiktų efektyviai.