Vokietijos automobilių gamintojai Volkswagen ir Audi keičia savo strategiją dėl vidaus degimo variklių. Nors anksčiau buvo skelbta, kad nauji modeliai su šiais varikliais netrukus taps istorija, naujausia informacija rodo, kad jų gamyba bus tęsiama ilgiau nei planuota.
Elektromobilių rinka lėtėja
Pagal Vokietijos leidinio Handelsblatt pateiktus duomenis, tiek Volkswagen, tiek Audi svarsto išplėsti savo vidaus degimo variklių modelių gamybą. Pagrindinė to priežastis – lėčiau nei tikėtasi besivystanti elektromobilių rinka Europoje. Elektromobilių pardavimai neauga taip sparčiai, kaip buvo prognozuota, todėl gamintojai peržiūri savo strategijas.
Šis pokytis neapsiriboja vien Volkswagen ir Audi. Panašią kryptį pasirinko ir kita Vokietijos automobilių gamintoja Porsche. Dėl sumažėjusių elektromobilio Taycan pardavimų bei prasto Macan EV priėmimo rinkoje, Porsche nusprendė daugiau dėmesio skirti vidaus degimo varikliams, įskaitant hibridines plug-in technologijas. Neoficialūs šaltiniai teigia, kad vyksta darbai ir prie naujo, vidaus degimo variklį turinčio Macan modelio, kurio gamyba anksčiau nebuvo planuojama.

Volkswagen ir Audi: ilgesnis vidaus degimo variklių amžius
Volkswagen, kuris anksčiau skelbė, kad T-Roc bus paskutinis naujas vidaus degimo varikliu varomas modelis, dabar svarsto tęsti populiariausių modelių, tokių kaip Golf, Tiguan ir T-Roc, gamybą ir po 2030-ųjų. Be to, Audi planuoja išlaikyti dabartinę A3 kartą ilgiau nei buvo numatyta, suteikiant jai papildomas modernizacijas ateinančiame dešimtmetyje.
Neoficialūs duomenys rodo, kad šie modeliai gali būti gaminami net iki 2035-ųjų. Tačiau galutiniai sprendimai priklausys ne tik nuo pačių gamintojų, bet ir nuo Europos Sąjungos politikos. Automobilių pramonė laukia Briuselio sprendimo dėl CO2 emisijos ribojimų švelninimo bei galimo vidaus degimo variklių gamybos termino pratęsimo.

Ar vidaus degimo varikliai turi ateitį?
Volkswagen išlieka įsipareigojęs 2022 m. priimtam sprendimui visiškai pereiti prie elektromobilių iki 2033 m. Tačiau rinkos realijos gali priversti koreguoti šiuos planus. Audi, turėdama stipresnį naujų modelių portfelį, yra lankstesnėje pozicijoje, o Volkswagen turi priimti sprendimus greičiau.
Ši situacija parodo, kad automobilių gamintojai nėra pasirengę galutinai atsisakyti vidaus degimo variklių tol, kol elektromobilių paklausa nepasieks prognozuoto lygio. Ką manote jūs – ar vidaus degimo varikliai dar turi ateitį? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!