Europos automobilių gamintojams siekiant visiško elektrifikavimo, du didžiausi žaidėjai – „Volkswagen“ ir „Audi“ – kaip pranešama, nusprendė sulėtinti perėjimą prie elektromobilių. Kaip teigiama naujame „Handelsblatt“ pranešime, abi markės persvarsto savo ambicingus planus iki 2033 m. atsisakyti vidaus degimo variklių (VDV).
Šis žingsnis žengiamas mažėjant elektromobilių (EV) paklausai. 2024 m. „Volkswagen“ elektromobilių pardavimai sumažėjo 2,7 %, o „Audi“ – dar labiau – 7,8 %. Visoje VW grupėje nulinės emisijos transporto priemonių tiekimas sumažėjo 3,4 %, todėl akivaizdu, kad kelias į visišką elektrifikaciją nebus toks sklandus, kaip daugelis tikėjosi.
Kodėl „Volkswagen“ traukiasi nuo visiško elektrifikavimo?
- Rinkos neryžtingumas: Nepaisant vyriausybės paskatų, elektromobilių diegimas Europoje lėtėja, o 2024 m. elektromobilių rinkos dalis sumažės iki 13,6 proc.
- Vartotojų preferencijos: Daugelis pirkėjų vis dar teikia pirmenybę benzininėms ir hibridinėms transporto priemonėms, nurodydami įkrovimo infrastruktūros problemas ir nerimą dėl ridos.
- Didelės investicijos į vidaus degalų variklius: Užuot skubėję visiškai elektrifikuoti, „Volkswagen“ ir „Audi“ planuoja pratęsti savo vidaus degimo varikliais varomų modelių gyvavimo ciklą, investuodami į atnaujinimus ir technologinius patobulinimus.
- Vėluojanti ES politika: Nors Europos Sąjunga yra nustačiusi 2035 m. uždrausti naujų transporto priemonių su vidaus degimo varikliais pardavimą, automobilių gamintojai lobistinėmis pastangomis gali siekti, kad būtų atidėti terminai arba padarytos išimtys.
„Audi“ lankstus požiūris į transporto priemones su vidaus degimo varikliais
Neseniai paskelbtame pareiškime „Audi“ generalinis direktorius Gernotas Döllneris pabrėžė, kad bendrovė išliks lanksti pereidama prie elektromobilių. Anksčiau „Audi“ siekė iki 2033 m. visame pasaulyje pradėti naudoti tik elektra varomus automobilius, tačiau dabar bendrovė persvarsto šį terminą.
Tuo tarpu „Volkswagen“ technikos vadovas Kai Grünitz užsiminė, kad „Golf Mk8“ (benzininis modelis) gali būti gaminamas iki XX a. trečiojo dešimtmečio vidurio – aiškus ženklas, kad VW dar nepasirengusi atsisakyti vidaus degimo variklių technologijos.
Kiti „VW Group“ prekių ženklai seka šiuo pavyzdžiu
„Volkswagen“ ir „Audi“ strategijos pokyčiai jau daro įtaką kitiems „VW Group“ prekės ženklams:
- „Porsche“ pakoregavo savo elektromobilių planus, nes 2024 m. „Taycan“ pardavimai sumažėjo 49 proc. Bendrovė dabar į naujus modelius, iš pradžių sukurtus kaip elektromobiliai, vėl montuoja vidaus degimo variklius.
- „Bentley“ savo pirmąjį visiškai elektrinį modelį atidėjo iš 2025 m. į 2026 m., o visiško elektrifikavimo tikslą nukėlė iš 2030 m. į 2035 m.
- „Lamborghini“ savo pirmąjį elektromobilį atidėjo iš 2028 m. į 2029 m., o benzinu varomus superautomobilius vis dar planuoja gaminti iki 2030-ųjų pradžios.
- „Bugatti Rimac“ atideda elektromobilių kūrimą iki kito dešimtmečio, nepaisant ankstesnių planų pakeisti „Chiron“ elektriniu hiperautomobiliu.
Ar 2035 m. ES uždraus eksploatuoti automobilius su vidaus degimo varikliais?
Priešingai populiariam įsitikinimui, 2035 m. ES reglamentu vidaus degimo varikliai nebus visiškai uždrausti – juo tik bus reikalaujama, kad nebūtų išmetama jokių kenksmingų teršalų. Tai reiškia, kad sintetinius degalus ir vandeniliu varomus automobilius su vidaus degalų varikliais vis dar bus galima naudoti. Tačiau vis dar neaišku, ar šios technologijos gali visiškai pakeisti benziną pagrindinėje rinkoje.
Jei EV pardavimai ir toliau stagnuos, automobilių gamintojai tikriausiai spaus ES reguliavimo institucijas atidėti TPD draudimą.
Ką tai reiškia automobilių pirkėjams
- Jei pirmenybę teikiate benzinu varomiems automobiliams, yra gerų naujienų – ledinės transporto priemonės artimiausiu metu neišnyks.
- Elektromobilių technologija vis dar tobulėja, tačiau jos visuotinis paplitimas gali užtrukti ilgiau, nei tikėtasi iš pradžių.
- Mobilumo ateitis yra neaiški, todėl politikos formuotojams gali tekti pritaikyti taisykles atsižvelgiant į rinkos realijas.
Ar 2035 m. pirmenybę teiktumėte elektromobiliui ar benzinu varomam automobiliui? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!