Nedaugelis automobilių prekės ženklų taip suformavo automobilių pramonę kaip „Volkswagen“. VW, vokiškai reiškiantis „liaudies automobilį“, pateisino savo vardą ir pagamino keletą mėgstamiausių ir novatoriškiausių automobilių istorijoje. Nuo sportiškų hečbekų iki retro klasikos – šie automobiliai buvo ne tik inžinerijos stebuklai, bet ir kultūros ikonos.
„Autoexpress“ sudarė geriausių „Volkswagen“ modelių sąrašą – automobilių, kurie savo laiku buvo novatoriški, plačiai paplitę ir kuriais entuziastai žavisi iki šiol. Pateikiame šešias VW legendas, kurios įėjo į istoriją.
1. Golf GTI – „Hot Hatch“ pradininkas
1974 m. pradėtas gaminti „Mk1 Golf GTI“ sukėlė revoliuciją automobilių pramonėje. Tai nebuvo pirmasis „karštas hečbekas“, tačiau jis iš tiesų išpopuliarino šią kategoriją. Iš pradžių VW inžinieriai laisvalaikiu kūrė GTI, o po to jis buvo pradėtas gaminti ir iš karto tapo hitu.
Vos 108 AG (81 kW) galios pirmasis GTI šiandien gali atrodyti kuklus, tačiau dėl lengvos važiuoklės jį buvo be galo malonu vairuoti. Mk2 Golf GTI (1984 m.) tęsė sėkmę, įgavo sportiškesnę išvaizdą ir didesnę galią, kuri 1986 m. pasiekė 137 AG (102 kW). Su vėlesniais modeliais GTI suklupo, tačiau 2005 m. pasirodęs Mk5 GTI vėl atgaivino magiją ir įtvirtino savo, kaip šiuolaikinės klasikos, statusą.

2. „Beetle“ – liaudies automobilis, pakeitęs pasaulį
Antrojo pasaulinio karo metais sukurtas „Volkswagen Beetle“ tapo įperkamo mobilumo simboliu. Tačiau jis buvo ne tik praktiškas – įgijo kultinį statusą, ypač tarp septintojo dešimtmečio JAV kontrkultūros judėjimo atstovų.
„Beetle“ buvo gaminamas 60 metų: 1978 m. jo gamyba Vokietijoje baigėsi, o Meksikoje jis buvo gaminamas iki 2003 m. Dėl savo nepakartojamos formos, ilgaamžiškumo ir žavesio jis tapo vienu iš labiausiai atpažįstamų automobilių istorijoje.

3. XL1 – Futuristinis efektyvumo eksperimentas
Vienas drąsiausių „Volkswagen“ inžinerijos pasiekimų – XL1 buvo radikalus bandymas taupiai naudoti degalus. 2011 m. išleistas itin lengvas automobilis dėl anglies pluošto kėbulo ir kompaktiško dydžio svėrė vos 795 kg.
Dviejų cilindrų dyzelinis 47 AG (35 kW) variklis kartu su 27 AG (20 kW) elektros varikliu gali pasiekti neįtikėtinas 0,75 l/100 km degalų sąnaudas. Nors XL1 buvo pagamintas labai ribotais kiekiais, jis tebėra „Volkswagen“ vizionieriškos inžinerijos pavyzdys.

4. Karmann Ghia – Stilius svarbiau už greitį
„Volkswagen Karmann Ghia Type 14“ niekada nebuvo susijęs su eksploatacinėmis savybėmis – tai buvo stilius. 1955-1974 m. gamintame automobilyje patikima „Beetle“ mechanika buvo derinama su elegantišku dizainu, kurį sukūrė italų studija „Carrozzeria Ghia“.
Pradėjus eksploatuoti vos 34 AG (25 kW) variklį, greitis nebuvo jo stiprioji pusė, tačiau tai neturėjo reikšmės. Karmann Ghia siekė padaryti įspūdį, o jo elegantiškas, meniškas dizainas užkariavo automobilių mėgėjų širdis visame pasaulyje.

5. „Samba Bus“ – geriausia kelionių transporto priemonė
Žinomas įvairiais pavadinimais – Transporter, Microbus, Kombi, Bulli – Samba Bus buvo kultūrinis fenomenas. Iš pradžių pradėtas gaminti šeštajame dešimtmetyje, jis turėjo bendrą galinio variklio išdėstymą su „Beetle“.
Dėl erdvaus interjero, kultinių dviejų spalvų dažų schemų ir dalijamų langų šis automobilis puikiai tiko keliautojams, banglenčių sporto entuziastams ir net verslininkams. Šiandien aukcionuose gerai išsilaikę Samba modeliai parduodami už šešiaženkles sumas, o tai įrodo, kad šis automobilis nepavaldus laikui.

6. Golf GTI Mk5 – Sugrįžtantis karalius
Praradęs pranašumą su Mk3 ir Mk4 modeliais, 2005 m. GTI grįžo į savo formą su Mk5 modeliu. Jame buvo suderintas aštrus valdymas, turbokompresorinis variklis ir klasikinio dizaino elementai, kad pasauliui primintų, kodėl GTI buvo ypatingas.
200 AG (149 kW) išvystantis Mk5 GTI vėl įtvirtino „Volkswagen“ kaip karštųjų hečbekų karaliaus vardą ir sudarė prielaidas tolesnei GTI serijos sėkmei.

Kuris „Volkswagen“ modelis yra jūsų mėgstamiausias?
„Volkswagen“ sukūrė keletą ikoniškiausių ir mylimiausių automobilių istorijoje.Nesvarbu, ar tai būtų žaidimą pakeitęs „Golf GTI“, ar amžinasis „Beetle“, ar futuristinis XL1, VW ir toliau plečia naujovių ribas.
Kaip manote, kuris „Volkswagen“ modelis nusipelno vietos geriausiųjų šešetuke?Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!