Daugelį metų „Volvo“ „Polestar“ padalinys garsėjo tuo, kad iš patikimų, bet šiek tiek konservatyvių šios markės automobilių imdavo našumo ir azarto dozę. Vienas garsiausių jo kūrinių buvo V60 Polestar – sportiškas universalas, kuriame švediškas praktiškumas derėjo su jaudinančia galia.
Deja, dabar „V60 Polestar Engineered“ oficialiai mirė. „Volvo“ nutraukė jo gamybą, patvirtindama, kad šio modelio nebegalima įsigyti JAV. Nors modelio gamybos nutraukimas nėra didelis šokas, tačiau galingų universalų gerbėjams kyla klausimas: kas toliau laukia „Volvo“ modelių linijos?
„V60 Polestar“ iškilimas ir kritimas
Pirmasis „V60 Polestar“ debiutavo 2017 m., praktiškam „Volvo“ universalui suteikdamas turbininį šešių cilindrų variklį ir visų varančiųjų ratų pavarą. Jis buvo greitas, įdomus ir retai sutinkamas kelyje, iškart pelnęs kultinį gerbėjų ratą.
2020 m. „Volvo“ pristatė naują versiją, pavadintą „V60 Polestar Engineered“. Šį kartą joje buvo įdiegta hibridinė jėgainė, sujungianti 2,0 l keturių cilindrų variklį su turbokompresoriumi ir elektros variklį. Rezultatas? 455 arklio galių ir 523 lb-ft sukimo momentas, leidžiantis nuo 0 iki 60 mylių per valandą įsibėgėti per 4,3 sekundės.
Tačiau, nepaisant įspūdingų charakteristikų, „V60 Polestar“ taip ir nesulaukė komercinės sėkmės. Didelė kaina, ribotas prieinamumas ir mažėjanti sportiškų universalų rinka lėmė, kad pardavimai taip ir neprasidėjo.
„Volvo“ patvirtino pabaigą – kas liko?
Oficialioje „Volvo“ interneto svetainėje skelbiama, kad „V60 Polestar Engineered“ nebegalima įsigyti kaip naujos transporto priemonės. Bendrovės atstovas spaudai patvirtino šią naujieną ir pridūrė, kad:
„V60 Polestar Engineered“ gamyba baigta. V60 Cross Country ir V90 Cross Country ir toliau galima įsigyti JAV“.
Tai reiškia, kad „Volvo“ vis dar siūlo kai kuriuos universalų modelius, tačiau tik tvirtesnius „Cross Country“ variantus. Standartinių V60 ir V90 modelių gamyba daugelyje rinkų jau nutraukta, todėl tradicinių universalų gerbėjams lieka mažiau pasirinkimo galimybių.
„Volvo“ ateitis – daugiau elektros, mažiau vagonų?
Kaip ir daugelis automobilių gamintojų, „Volvo“ iš pradžių planavo pereiti prie visiškai elektrinių modelių. Tačiau rinkos realijos privertė prekės ženklą pakoreguoti savo strategiją. Vietoj to, kad iš karto pereitų prie visiškai elektrinių modelių, „Volvo“ dabar daugiausia dėmesio skiria elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių deriniui ir per ateinantį dešimtmetį ketina išleisti dešimtis naujų modelių.
Viena iš labiausiai laukiamų būsimų transporto priemonių yra ES90 – pirmasis visiškai elektrinis „Volvo“ sedanas. Tačiau nebuvo paskelbta apie jokius naujus galinguosius automobilius, todėl entuziastams, kurie įvertino „V60 Polestar“, liko spraga.
Kas toliau laukia „Performance Wagon“ gerbėjų?
Nors „V60 Polestar Engineered“ nebėra, rinkoje vis dar yra keletas alternatyvių sportiškų universalų:
- „Audi RS4 Avant“ – aukštos klasės alternatyva su turbininiu V6 varikliu ir „Quattro AWD“.
- BMW M3 Touring – naujas agresyvaus stiliaus ir galingo šešių cilindrų variklio naujokas tarp universalų.
- „Mercedes-AMG C63 S“ universalas – prabangi, tačiau jaudinanti alternatyva su hibridine jėgaine.
Tiems, kurie vis dar nori „Volvo“ universalo, V60 „Cross Country“ yra artimiausia likusi galimybė, nors jam trūksta „Polestar“ varianto aukštų eksploatacinių savybių.
Oficialiai nutraukus „V60 Polestar Engineered“ modelio gamybą, „Volvo“ našių universalų era gali baigtis. Nors markė ir toliau siekia elektrifikacijos ir hibridinių technologijų, dar neaišku, ar kada nors išvysime kitą švedų automobilių gamintojo aukštos klasės universalų.
Ar norėtumėte, kad ateityje „Volvo“ sugrąžintų našų universalų modelį? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!