Jungtinių Valstijų prezidentas važinėja viena pažangiausių transporto priemonių pasaulyje – šarvuotu limuzinu, vadinamu „Žvėrimi“. Skirtingai nuo „Air Force One“ ar istorinių „stealth“ reaktyvinių lėktuvų, kurie saugomi ekspozicijai, šių prezidentinių transporto priemonių likimas kur kas dramatiškesnis. Išėję į pensiją, jie visiškai sunaikinami, kad nebūtų atskleistos jokios saugumo paslaptys.
Apsaugai ir galiai sukurta mašina
„General Motors“ pagamintas „The Beast” kainuoja apie 1,4 mln. eurų už vienetą ir sveria daugiau nei 9000 kg. Nepaisant to, kad jo išvaizda primena „Cadillac“, jis pagamintas ant sunkvežimio važiuoklės, kad būtų patvarus ir apsaugotas. Limuzinas gali pasigirti:
- 3 colių (7,6 cm) neperšaunamas stiklas
- 8 colių (20 cm) šarvuota danga
- Naktinio matymo technologija
- Ašarinių dujų dozatoriai
- Įelektrintos durų rankenos, apsaugančios nuo įsilaužimo
Ši itin saugi transporto priemonė kuriama bendradarbiaujant su JAV slaptosiomis tarnybomis, o kiekvienam joje dirbančiam inžinieriui reikalingas leidimas dirbti su aukščiausio lygio slaptumo žyma.
Slapta ir destruktyvi pabaiga
Kitaip nei ankstesni prezidentiniai automobiliai, kurie kartais atsidurdavo muziejuose ar privačiose kolekcijose, „The Beast“ yra metodiškai naikinamas, kai jis išleidžiamas į pensiją. JAV vyriausybė užtikrina, kad jokia limuzino dalis, ypač jo apsaugos sistemos, nepatektų į netinkamas rankas.
Istoriniai orlaiviai, tokie kaip F-117 „Nighthawk“ ir buvę „Air Force One“ lėktuvai, eksponuojami muziejuose, tačiau „The Beast“ vertinamas kitaip, nes jo konstrukcijoje įdiegtos itin slaptos technologijos.
Nuo Al Kaponės iki šiuolaikinių saugumo stebuklų
Prezidentinių limuzinų istorija siekia Frankliną D. Ruzveltą, kuris Antrojo pasaulinio karo metais važinėjo „Cadillac“ automobiliu, iš pradžių priklausiusiu gangsteriui Alui Kaponei. Tuo metu vienintelė apsauga buvo neperšaunami langai.
XX a. septintajame dešimtmetyje Johno F. Kennedy’o „Lincoln Continental“ buvo sustiprintas papildomais šarvais po jo nužudymo. Tik devintajame dešimtmetyje, valdant Ronaldui Reiganui, „Cadillac“ tapo oficialia prezidentinių limuzinų marke. Šiandieniniai „žvėrys“ yra pagal užsakymą pagamintos karinės klasės mašinos, toli gražu ne standartiniai prabangūs automobiliai, kokie jie buvo kadaise.
Kodėl negalima išsaugoti „Žvėries“?
Atsakymas paprastas – nacionalinis saugumas. Dėl pažangių „The Beast“ viduje esančių gynybinių funkcijų jis yra pagrindinis šnipinėjimo taikinys. Sunaikindama į pensiją išėjusius limuzinus, Slaptoji tarnyba pašalina bet kokią saugumo nutekėjimo riziką, užtikrindama, kad jokie potencialūs priešai negalės išstudijuoti ar atbuline tvarka perprasti jo apsaugos sistemų.
Ką manote apie šią ypatingą saugumo priemonę? Ar bent vienas iš šių legendinių limuzinų turėtų būti išsaugotas muziejuje, ar sunaikinimas yra vienintelis būdas išsaugoti paslaptis? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!