Liepos 8 dieną policija fiksavo keturis rimtus kelių eismo taisyklių pažeidimus – visi jie susiję su neblaiviais vairuotojais. Du atvejai įvyko Vilniuje, du – Ukmergės rajone. Visiems keturiems vairuotojams pradėti ikiteisminiai tyrimai pagal Baudžiamojo kodekso 281¹ straipsnio 1 dalį.
Šie įvykiai parodo, kad nepaisant prevencinių priemonių ir bausmių griežtumo, problema išlieka aktuali visoje Lietuvoje.
Vilniuje sustabdyti du neblaivūs vairuotojai per penkias minutes
Apie 13:48 val. Slucko gatvėje Vilniuje buvo sustabdytas 1963 m. gimęs vyras, vairavęs automobilį „Chevrolet“. Jam nustatytas 1,82 promilės girtumas.
Vos po penkių minučių, 13:53 val., Kelmijos Sodų 32-ojoje gatvėje policija sustabdė kitą vairuotoją, gimusį 1971 m., kuris vairavo „Ford“ automobilį. Jam nustatytas net 2,73 promilės girtumas.
Abu atvejai kvalifikuojami kaip nusikalstamos veikos pagal LR BK 281¹ str. 1 d.
Ukmergėje – atsisakymas tikrintis blaivumą ir motoroleris su 3,86 prom.
Apie 14:13 val. kelio Vilnius–Panevėžys 74,37 kilometre, Dukstynos kaime, Ukmergės rajone, sustabdytas „Audi A4“ automobilio vairuotojas, gimęs 1996 m. Nors vyras turėjo akivaizdžių neblaivumo požymių, jis atsisakė tikrintis blaivumą.
Lietuvos įstatymai numato, kad toks atsisakymas prilyginamas neblaivumo nustatymui, todėl taip pat pradėtas ikiteisminis tyrimas.
Vakare, apie 18:20 val., Gavėnonių kaime, Veprių seniūnijoje, policija sustabdė motorolerio „Chongoing Loncin“ vairuotoją, gimusį 1979 m. Jam nustatytas net 3,86 promilės girtumas – tai pavojingas lygis, galintis kelti grėsmę gyvybei.
Ką numato įstatymai?
Pagal LR BK 281¹ str. 1 d., už motorinės transporto priemonės vairavimą esant neblaiviam (kai nustatomas 1,5 promilės ar didesnis girtumas) gresia:
- bauda, areštas arba laisvės atėmimas iki vienerių metų;
- teisės vairuoti atėmimas iki 5 metų;
- elgesio korekcijos programos.
Ekspertai pabrėžia, kad net ir mažesnės promilės gerokai padidina eismo įvykių riziką, o tokie atvejai kaip 3,86 prom. yra itin pavojingi visuomenei.
Ekspertai ragina griežtinti kontrolę
„Tokie atvejai rodo, kad vien baudos ir teisės atėmimas neblaiviems vairuotojams – nepakankamos priemonės“, – teigia Lietuvos policijos kelių saugumo specialistas. „Reikia daugiau viešų kampanijų, technologinių sprendimų, tokių kaip alkoblokai, bei aktyvesnio visuomenės įsitraukimo.“
Taip pat siūloma svarstyti realaus laiko alkoholio matavimo sistemų diegimą automobiliuose, o pakartotinių pažeidėjų atžvilgiu taikyti dar griežtesnes bausmes.
Išvada
Liepos 8-osios įvykiai primena, kad kovoti su neblaiviu vairavimu būtina nuosekliai ir kompleksiškai. Kiekvienas iš šių atvejų galėjo baigtis skaudžia nelaime. Laimei, šį kartą pavyko išvengti aukų.
O ką manote jūs? Ar tokie vairuotojai turėtų netekti teisės vairuoti visam laikui? Palikite komentarą žemiau!