Birželio 5-oji Vilniuje paženklinta pavojingais eismo įvykiais – tądien per kelias valandas policija užfiksavo keturis atvejus, kai neblaivūs vairuotojai sukėlė avarijas ar buvo sustabdyti girtumo būsenoje. Visiems jiems nustatytas sunkus girtumo laipsnis – nuo 2 iki daugiau kaip 3 promilių. Pradėti ikiteisminiai tyrimai.
Incidentai – kas kelias valandas
Pirmasis įvykis užregistruotas apie 13 val. 5 min. Vilkpėdės g., kur 1977 m. gimęs vyras, vairavęs „Opel Zafira“, turėdamas 3,28 prom. alkoholio kraujyje, kliudė stovintį automobilį „Škoda“.
Po 25 minučių, 13 val. 30 min., Laisvės prospekte kitas vairuotojas – 2006 m. gimęs jaunuolis, vairavęs „VW“, su 2,20 prom. girtumu, kliudė stovintį „VW Golf“.
16 val. 38 min. Oslo g. policija sustabdė 1990 m. gimusią moterį, vairavusią „Seat“. Jai nustatytas 2,00 prom. girtumas.
Vakare, 22 val. 25 min. Ukmergės g., 1989 m. gimęs vyras, vairuodamas „Honda“, turėdamas 2,03 prom., susidūrė su dviem automobiliais: „VW Golf“ (vairuotojas gimęs 2004 m.) ir BMW (vairuotojas gimęs 1989 m.).
Teisinės pasekmės – ikiteisminiai tyrimai
Visais keturiais atvejais pradėti ikiteisminiai tyrimai pagal LR BK 2811 str. 1 d., kuri numato atsakomybę už transporto priemonės vairavimą apsvaigus nuo alkoholio.
Pagal šį straipsnį gresia baudžiamoji atsakomybė – laisvės atėmimas iki vienerių metų, teisės vairuoti atėmimas, baudos ar areštas. Nors nė vienas įvykis nesukėlė sunkių sužalojimų, policija pabrėžia, kad tokios situacijos – tik laimingo atsitiktinumo klausimas.
Kodėl ši situacija kelia pavojų visai visuomenei
- Visi vairuotojai viršijo 1,5 prom. – tai sunkus girtumo laipsnis
- Du iš keturių – jauni asmenys, vienas jų gimęs 2006 m.
- Avarijos kilo gyvenamuosiuose mikrorajonuose – Vilkpėdėje, Šeškinėje, Šiaurės miestelyje
Kaip rodo Policijos departamento duomenys, vien Vilniuje per metus nustatoma virš 2000 neblaivių vairuotojų. Specialistai atkreipia dėmesį, kad tai tik užfiksuoti atvejai – realus skaičius gali būti gerokai didesnis.
Ekspertai siūlo griežtinti priemones
Pasak kelių eismo saugumo specialisto Raimundo Paškevičiaus, „vienos dienos metu įvykę keturi atvejai – tai ne sutapimas, o rimta sistema spraga. Reikia daugiau blaivumo patikrinimų, dažnesnių reidų ir prevencinių kampanijų.“
Ekspertas taip pat siūlo svarstyti alkotesterių įrengimą automobiliuose tiems, kuriems jau kartą nustatytas girtumas. Ši priemonė jau taikoma Švedijoje ir Suomijoje. Lietuvoje tokio reguliavimo kol kas nėra.
Ką galime padaryti visi kartu?
Nors pagrindinė atsakomybė tenka pačiam vairuotojui, bendruomenė – artimieji, draugai, kolegos – taip pat gali padėti užkirsti kelią nelaimėms. Nesėskite kartu su neblaiviu vairuotoju, praneškite policijai apie įtartiną elgesį kelyje.
Birželio 5-oji baigėsi be žmonių aukų. Bet ar visada taip pasiseks?
O kaip jūs manote – ar tokios situacijos dažnėja? Pasidalinkite komentaruose!