Gegužės 5–11 dienomis Lietuvos keliuose vyko sustiprinta padidinto pavojaus transporto priemonių kontrolė. Prevencinę priemonę inicijavo Europos kelių policijos tinklas ROADPOL, o pagrindinis dėmesys buvo skiriamas krovininių automobilių ir autobusų vairuotojų elgesiui bei techninei būklei.
ROADPOL tikslas – saugesni keliai
Akcija buvo vykdoma visoje Lietuvoje, siekiant sumažinti avaringumą ir užkirsti kelią didelės rizikos pažeidimams. Iš viso patikrinta daugiau nei 5 380 transporto priemonių – tai ženklus augimas, lyginant su praėjusių metų analogiška kampanija.
Net 32 proc. visų tikrintų transporto priemonių buvo registruotos užsienyje, tačiau daugiausia pažeidimų (82 proc.) padarė vairuotojai, vairavę Lietuvoje įregistruotus automobilius.
Dažniausiai fiksuoti pažeidimai
- 7 neblaivūs vairuotojai (0,27–0,96 promilių girtumas)
- 1 atvejis, kai viršytas leistinas transporto priemonės svoris
- 3 tachografų naudojimo tvarkos pažeidimai
- 3 techninės būklės reikalavimų neatitikimai
- 5 darbo ir poilsio režimo pažeidimai
- 22 didžiagabaričių krovinių gabenimo taisyklių pažeidimai
- 63 atvejai, kai vairuotojai nesegėjo saugos diržų
- 39 kiti KET pažeidimai
Kuriuose regionuose pažeidimų daugiausia?
Iš 4 610 patikrintų krovininių automobilių daugiausia pažeidimų fiksuota:
- Klaipėdos apskrityje – 55 atvejai
- Marijampolės apskrityje – 20 atvejų
- Kauno ir Utenos apskrityse – po 16 atvejų
- Vilniaus apskrityje – 15 atvejų
Autobusų vairuotojai – drausmingesni?
Patikrinti 772 autobusai, iš kurių 88 proc. registruoti Lietuvoje. Šįkart fiksuotas vos vienas pažeidimas – vairuotojas nesegėjo saugos diržo. Tai gali rodyti aukštesnį drausmingumo lygį šiame segmente.
Palyginimas su 2024 m.
Pernai, per tą pačią ROADPOL savaitę, buvo patikrinta 3 246 transporto priemonės ir išaiškinti 111 KET pažeidimų, įskaitant 20 neblaivių vairuotojų. Šių metų duomenys rodo didesnį kontrolės mastą ir išlikusią būtinybę stiprinti saugumo priemones.
ROADPOL iniciatyvos Europoje
ROADPOL veikia visoje Europos Sąjungoje ir koordinuoja panašias akcijas kitose šalyse. Tikslas – vieningi saugumo standartai tarptautiniuose keliuose. Nors ši priemonė aktuali visoje ES, Lietuvos KET gali turėti specifinių skirtumų.
Kviečiame pasidalyti nuomone
Ar teko matyti tokias patikras savo kelyje? Ką manote apie šios akcijos rezultatus? Palikite komentarą žemiau!