• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Bendravimas šviesomis ir avariniu signalu: kada leidžiamas, o kada gali užtraukti baudą?

pagal Andžej Biaigo
2022.01.30, 10:44
Eismas
A A
0
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Keliuose ir gatvėse neretai galima išvysti vieni kitiems ilgosiomis šviesomis ar rūko žibintais pamirksinčių, avarinį signalą neįprastose situacijose naudojančių vairuotojų. Tai tarsi neoficiali vairuotojų kalba, kuria siekiama perspėti apie pavojingą situaciją kelyje, užleisti kelią ar už tai padėkoti. Visgi, draudikų teigimu, svarbu šią kalbą naudoti tinkamai, nes kitaip gali kilti grėsmė eismo saugumui. Savo ruožtu kelių policijos atstovai pažymi, kad tai, kokiu būdu apie pavojų kelyje reikėtų perspėti kitus eismo dalyvius, apibrėžia Kelių eismo taisyklės.

Šviesų junginėjimas gali sukelti avariją

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad noras padėti kitiems vairuotojams, atkreipti jų dėmesį į pavojingą situaciją kelyje yra sveikintinas, tačiau tai reikėtų daryti nesukeliant grėsmės eismo saugumui.

„Vienas iš paplitusių vairuotojų komunikavimo kelyje būdų yra mirksėjimas ilgosiomis šviesomis ar rūko žibintais. Nors tokio gesto intencijos dažnu atveju yra geros, tačiau kitiems eismo dalyviams toks veiksmas gali pridaryti keblumų – ilgosios šviesos ar rūko žibintai gali akinti ne tik priešinga kryptimi atvažiuojančius vairuotojus, bet per galinio vaizdo veidrodėlį ir tuos, kurie važiuoja priešais“, – sako R. Bieliauskas.

Jam antrina ir Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Žilinskė. Ji pažymi, kad tolimąsias šviesas kaip įspėjamąjį signalą, jei tai gali akinti kitus vairuotojus, naudoti draudžia Kelių eismo taisyklės.

„Tolimąsias žibintų šviesas leidžiama naudoti tik tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui. Rūko žibintais taip pat nedera piktnaudžiauti. Juos galima naudoti tik kelyje esant blogam matomumui arba sugedus priekiniam kairiajam artimųjų šviesų žibintui. Norint perspėti kitus vairuotojus apie kelyje esančią kliūtį ar pavojų reikėtų naudoti avarinę šviesos signalizaciją. Svarbu turėti omenyje, kad netinkamas šviesos prietaisų naudojimas gali sukelti eismo įvykį“, – pabrėžia D. Žilinskė.

Bandančių šviesomis perspėti apie policiją – vienetai

Policijos atstovė pažymi, kad atvejų, kai vairuotojai perjunginėdami šviesas vieni kitus stengiasi perspėti apie eismo kontrolės priemones vykdančius pareigūnus, pastaraisiais metais gerokai sumažėjo, o šis eismo kultūros elementas sparčiai nyksta.

Skaitykite  Vilnius–Utena magistralės rekonstrukcija įsibėgėja: kas jau padaryta?

„Užtikrindama eismo saugumą, policija prižiūri, kaip eismo dalyviai laikosi nustatytos eismo tvarkos, o nesiekia pasislėpti ar „prigauti“ vairuotojų, kaip ir kitų dalyvaujančiųjų eisme, darant nusižengimus. Tad ir stengtis perspėti vieni kitus apie patruliuojančius pareigūnus vairuotojams nėra prasmės. Vykdydama tikslines prevencines priemones ar trumpalaikius reidus, policija, pirmiausia, rūpinasi visų mūsų saugumu. Tą supranta, šias pastangas palaiko ir pritaria dauguma visuomenės“, – sako D. Žilinskė.

Vis dar neatsisakantys įpročio pamirksint šviesomis įspėti kitus vairuotojus apie kelyje eismo kontrolę vykdantį policijos ekipažą gali sulaukti ir piniginės baudos.

Tinkamai naudojami ženklai rodo vairuotojų kultūrą

Bieliauskas taip pat rekomenduoja atrasti tinkamesnių solidarumo su kitais vairuotojais formų nei signalizavimas apie savo darbą dirbančius pareigūnus. Pavyzdžiui, pagarbos ir supratingumo kelyje išraiška gali būti avarinėmis šviesomis išreiškiama intencija duoti kitam automobiliui įsirikiuoti į reikiamą eismo juostą spūstyje ar lenkti ketinančiai transporto priemonei parodomas ženklas, kad priešpriešinio eismo juosta yra laisva.

„Tokiu tikslu pasitelkiama neoficiali vairuotojų kalba gali būti išties naudinga ir prisidėti prie bendro eismo saugumo ir sklandumo didinimo. Be abejo, ją reikėtų naudoti tinkamai – trumpam įjungus avarinį signalą svarbu nepamiršti jo išjungti. Taip pat tam tikrų šviesos signalų nereikėtų naudoti tuomet, kai jie gali klaidinti kitus eismo dalyvius. Tai galioja, pavyzdžiui, posūkio signalui. Jis turėtų būti rodomas tik ketinant atlikti posūkio manevrą“, – pažymi R. Bieliauskas.

Anot draudikų atstovo, taip pat svarbu nepamiršti, kad Kelių eismo taisyklės numato atvejus, kai avarinį signalą įjungti būtina – pavyzdžiui, priverstinai sustojus ten, kur stovėti draudžiama, įvykus eismo įvykiui, tikrinant policijos pareigūnams, sustojus neapšviestuose kelių ruožuose tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, tuomet, kai važiuojant tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui nedega bent viena galinė gabaritinė šviesa, kai transporto priemonė velkama arba vežama jos priekį ar galą užkėlus ant specialaus atraminio įtaiso ir kt.

Policijos pareigūnė D. Žilinskė pabrėžia, kad pagarba, mandagumas ir tolerancija, neabejingumas vienas kitam yra pagrindinė kiekvieno eisme dalyvaujančiojo pareiga. Kartu tai rodo ne tik mūsų etikos ir tinkamo elgesio supratimą, bet ir padeda kurti saugią aplinką.

Skaitykite  Kada pareigūnas gali stabdyti automobilį – net jei nepažeidėte KET?

BNS.LT PRANEŠIMĄ PASKELBĖ: KAROLIS ADAMONIS, UAB „INK AGENCY“

DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz