• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Jie nori, kad būtų pakeistos elektrinių paspirtukų taisyklės. Vienas reikalavimas visai Europai

pagal Andžej Biaigo
2024.11.20, 12:01
Eismas
A A
0
Nesėkminga paspirtukininko kelionė
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Elektriniai paspirtukai tampa vis populiaresne transporto priemone Europoje, taip pat ir Lietuvoje. Tačiau dėl to, kad ES šalyse nėra vienodų taisyklių, kyla susirūpinimas dėl saugos ir nuoseklumo. Europos transporto saugos taryba (ETSC), ES remianti patariamoji institucija, siūlo suvienodinti elektrinių paspirtukų taisykles visame bloke. Štai ką tai galėtų reikšti Lietuvai ir jos eismo dalyviams.

Dabartinė padėtis

Elektriniai paspirtukai – palyginti nauja miesto transporto priemonė, ir ne visos Europos šalys yra nustačiusios išsamias jų naudojimo taisykles. Šiuo metu kiekviena šalis nustato savo taisykles, todėl teisės aktų įvairovė gali klaidinti naudotojus ir kelti pavojų saugai. ETSC siekia išspręsti šią problemą nustatydama vienodas ES masto taisykles, kuriose daugiausia dėmesio būtų skiriama tiek techninėms paspirtukų specifikacijoms, tiek jų naudojimo reikalavimams.

Pagrindiniai ETSC pasiūlymai

ETSC pasiūlyme numatytos kelios priemonės, kuriomis siekiama padidinti saugą ir suvienodinti reikalavimus:

  • Greičio apribojimas: elektrinių paspirtukų greitis būtų ne didesnis kaip 20 km/val.
  • Techniniai standartai: Taisyklėse būtų apibrėžtas didžiausias pagreitis ir mažiausia stabdymo jėga.
  • Amžiaus riba: Važiuojantieji turi būti ne jaunesni kaip 16 metų.
  • Saugos priemonės: Būtų privaloma dėvėti šalmą.
  • Blaivus vairavimas: Nulinės tolerancijos alkoholiui politika paspirtukų vairuotojams.
  • Jokių keleivių: Vienam paspirtukui būtų leidžiama vežti tik vieną asmenį.
elektrinio-paspirtuko-vairuotojas-vaziuoja-su-salmu

Kodėl Lietuva turėtų atkreipti dėmesį

Lietuvoje elektriniai paspirtukai sparčiai populiarėja, ypač tokiuose miestuose kaip Vilnius ir Kaunas. Nors vietos teisės aktai galioja, jie gali išspręsti ne visas problemas, kylančias dėl didelės galios ar modifikuotų paspirtukų. Pavyzdžiui, net jei yra nustatyti greičio apribojimai, daugelį paspirtukų galima lengvai nulaužti, kad jie juos viršytų, todėl gali kilti pavojingų situacijų. Neseniai kaimyninėje šalyje įvykęs incidentas atskleidė šią problemą, kai elektrinio paspirtuko vairuotojas buvo pagautas važiuojantis 61 km/val. greičiu – tai trigubai daugiau nei siūloma ES riba.

Standartizuotų taisyklių privalumai

Priėmus ETSC siūlomus reglamentus, būtų suteikta keletas privalumų:

  • Didesnė sauga: Apribojus greitėjimą ir nustačius geresnes stabdymo sistemas, motoroleriai taptų saugesni keleiviams ir pėstiesiems.
  • Supaprastintas vykdymo užtikrinimas: Visoje ES galiojant vienodoms taisyklėms, valdžios institucijoms būtų lengviau kontroliuoti, kaip jų laikomasi.
  • Mažesnė modifikavimo rizika: Apribojus didžiausią elektrinių paspirtukų galią, neteisėtų modifikacijų poveikis būtų minimalus.
Skaitykite  Ar galima vairuoti „kitą rytą“ po šventės? Štai ką sako įstatymai ir medikai

Galima alternatyva

Nors ETSC pasiūlymai yra išsamūs, dar paprastesnis sprendimas galėtų būti ne tik pagreičio, bet ir didžiausios paspirtukų galios apribojimas. Tai natūraliai apribotų greitį ir sumažintų modifikacijų veiksmingumą.

Lietuvai toliau diegiant modernias transporto priemones, būtina teikti pirmenybę saugumui ir aiškumui. Vieningos ES taisyklės, taikomos elektriniams paspirtukams, galėtų padėti sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių, padidinti visuomenės pasitikėjimą šiomis transporto priemonėmis ir sukurti saugesnę aplinką visiems. Priėmus šiuos standartus būtų užtikrinta, kad Lietuva neprieštarautų platesnėms ES pastangoms didinti kelių eismo saugą.

Žymos: elektriniai paspirtukaiEuropos Sąjungakelių eismo taisyklės
Dalintis41DalintisSiųstiDalintis7

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.