• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Vilniuje vykusi dviračių konferencija „Dviračių Lietuva“ atskleidė, ko reikia, kad lietuviai dar labiau pamiltų dviračius

pagal Andžej Biaigo
2023.09.24, 9:43
Eismas
A A
0
dviratis dviraciu takas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Lietuvoje vis didesnis dėmesys skiriamas dviračių infrastruktūros planavimui ir projektavimui bei spartesnei dviračių ir pėsčiųjų takų plėtrai. Šiuos klausimus Lietuvos ir užsienio ekspertai aptarė Vilniuje vykusioje tarptautinėje konferencijoje „Dviračių Lietuva“, kurią Susisiekimo ministerija rengė kartu su Lietuvos dviratininkų bendrija, Europos Komisijos atstovybe ir Europos dviratininkų asociacija.

Susisiekimo ministerija įžvelgia dviračių transporto plėtros poreikį ir jai kelia didelius tikslus. Dėl to pirmąjį kartą nepriklausomos Lietuvos istorijoje 2022 m. Susisiekimo ministerija kartu su AB Lietuvos automobilių kelių direkcija ir savivaldybėmis inventorizavo šalies dviračių takus, įvertino jų būklę, sudarė nacionalinį dviračių žemėlapį ir išskyrė prioritetinius takus.

Iki 2035 m. Lietuvoje esantis 3 000 km dviračių takų tinklas išaugs bent iki 5 000 km, o visuomenės dalis, besinaudojanti dviračiais, padvigubės – nuo 5–6 proc. dabar iki 12–13 proc.

Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės patarėjas Nemunas Abukauskas akcentavo, kad Lietuva pasuko teisingu keliu, plėtodama šalies dviračių infrastruktūrą.

„Esame parengę dviračių transporto plėtros gaires – pagrindinį dviračių politiką nustatantį nacionalinį dokumentą. Gairės Susisiekimo ministro įsakymu turėtų būti patvirtintos netrukus. 
Lietuvos siekis – kad iki 2035-ųjų dviratis taptų pilnaverte, saugia ir patogia transporto priemone“, – pasakojo N. Abukauskas.

N. Abukausko teigimu, jeigu bent 20 proc. automobilių vairuotojų juos iškeistų į dviratį, gatvių platinimo poreikio nebeliktų.

„Potencialas yra, nes, kaip rodo apklausos, 40 proc. žmonių turi dviratį, o dar 40 proc. jį įsigytų, jeigu būtų tinkamos sąlygos jo laikymui“, – pridūrė N. Abukauskas.

Lietuvos dviratininkų bendrijos vadovas Paulius Bakutis ragino konferencijos dalyvius atkreipti dėmesį į Nyderlandų pavyzdį. Pasak jo, svarbu, kad dviratininkai gerai jaustųsi takuose, o gatvės būtų saugios visiems eismo dalyviams – suaugusiems, vaikams ir senjorams, tiek einantiems pėsčiomis, tiek keliaujantiems dviračiu.

Būtent taip ir kuriama miestų infrastruktūra Nyderlanduose: atsižvelgiant į visų eismo dalyvių poreikius, tačiau prioretizuojant pažeidžiamiausių, t. y. pėsčiųjų ir dviratininkų, poreikius.
„Šiuo keliu Nyderlandai pasuko prieš daugiau nei 50 metų, ir aš siūlyčiau imti ir naudotis gerąja Nyderlandų bei kitų šalių patirtimi. Ieškoti savo sutrumpintų kelių į sėkmę“, – R. Bakučiui pritarė N. Abukauskas.

Skaitykite  Nauji reikalavimai dviratininkams: kokie reikalavimai galioja dviračių vairuotojams 2025 m.?

Lietuvos ambicijas ir požiūrį į dviračių infrastruktūrą konferencijoje Vilniuje išskyrė Europos dviratininkų federacijos atstovas Fabianas Kusteris.

„Būtina pilnai integruoti dviračius – įskaitant ir elektrinius – į miestų susisiekimo sistemą ir kurti saugią ir patogią dviračių infrastruktūrą. Mes integruojame dviračių transportą į miesto susisiekimo infrastuktūrą, tuo pačiu ir edukuodami, o edukacija prasideda nuo vaikų skatinimo naudotis dviračiais“, – konferencijoje kalbėjo F. Kusteris.

Jo manymu, integruojant dviračius į bendrą eismo sistemą, turi būti keliami aukšti infrastruktūros standartai, užtikrinant patogias ir saugias dviratininkų eismo sąlygas bei komfortą, kalbant apie patogų dviračių statymą miestuose.

Taip pat būtina „minkštoji veika“, pavyzdžiui, programos, kurios skatintų visuomenę važiuoti dviračiu kasdien – į mokyklą, darbą ar kitas veiklas.

Užsienio ekspertai taip pat akcentavo dviračių infrastruktūros junglumo būtinybę: ši transporto rūšis bus patogi ir mylima, jeigu ja keliaujantieji tai daryti galės be pertrūkių. Junglumas aktualus takams tiek tarp skirtingų miestų mikrorajonų, tiek tarp gyvenviečių. 

Svečių teigimu, tik užtikrinus dviračių infrastruktūros tinklo junglumą, galima sparti dviračių ir pėsčiųjų takų plėtra.

Dalintis6DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz