• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Vilnius kurs bandomąją tylią ir švaraus oro gatvę

pagal Andžej Biaigo
2023.12.22, 10:20
Eismas
A A
0
gatve vilniuje

Sauliaus Žiūros nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vilniaus miesto savivaldybė žingsnis po žingsnio siekia tapti tvaresniu ir klimatui neutraliu miestu. Nuo šių metų sostinė įsitraukia į „LIFE GreenMe5“ projektą, kurio metu bus bandoma sumažinti vienos sostinės gatvės keliamą triukšmą ir oro taršą. Planuojama, kad pasiteisinusios priemonės vėliau bus pritaikomos ir kitose Vilniaus gatvėse.

„Vilniaus miesto savivaldybė yra pasirašiusi „Žaliąjį miestų susitarimą“ (Green City Accord) ir juo įsipareigojo imtis veiksmų mažinti oro taršą ir triukšmo lygį, efektyviai naudoti vandens išteklius, skatinti žiedinę ekonomiką ir palaikyti biologinę įvairovę mieste. Projektu „LIFE GreenMe5“ mes imamės realių darbų įgyvendinti šį susitarimą“, – teigia projektą kuruojantis Vilniaus miesto vicemeras Andrius Grigonis.

Bandomoji gatvė, kurioje bus įgyvendinamos priemonės, renkama pagal triukšmo, užterštumo lygį, eismo intensyvumą, atsižvelgiama, kiek šalia gyvena žmonių, į gatvės infrastruktūrą ir miesto planus šiai vietai. Duomenis analizuoja Vilniaus miesto savivaldybei priklausanti įmonė UAB „ID Vilnius”. Parinkti pilotinę gatvę šiam projektui planuojama jau po kelių mėnesių.

„Vilniečiams tikriausiai įdomu, kurią gatvę pasirinksime kaip bandomojo projekto lauką. Kol kas analizuojame duomenis, vertiname, kur būtų tikslingiausia išbandyti skirtingas oro taršos ir triukšmo mažinimo priemones bei įvertinti jų poveikį, efektyvumą esant skirtingoms sąlygoms. Į šį projektą siekiame įtraukti ir vietos bendruomenę, aplinkinių namų gyventojus“, – pasakoja Vilniaus savivaldybės Projektų valdymo skyriaus vyriausiasis specialistas ir „LIFE GreenMe5“ projekto vadovas Giedrius Kavaliauskas.

Atrinkus gatvę joje bus įrengiamas triukšmo ir oro taršos sensorius. Jis tiksliai išmatuos, kokia oro tarša ir triukšmo lygis įvairiu paros metu, įvairiomis savaitės dienomis.

Vėliau bus diegiamos įvairios triukšmo ir oro taršos mažinimo priemonės – gatvė apželdinama, įvedami įvairūs eismo ribojimai, nuolat šioje gatvėje važiuojantys gyventojai skatinami kuo mažiau naudotis savo automobiliu ir pan.

„Vienas iš pagrindinių miesto triukšmo šaltinių yra automobilių eismas. Tą patį galima pasakyti ir dėl oro taršos. Todėl norime atrasti efektyviausias priemones, kaip sukurti tylią ir švaraus oro gatvę“, – teigia Aplinkos apsaugos programų ir želdinių tvarkymo poskyrio vyriausiasis specialistas Emilis Tamošiūnas.

Skaitykite  „Zebros“ efektas vairuojant: kas tai ir kaip saugotis?

Po kiekvieno įgyvendinto pokyčio pasirinktoje gatvėje bus analizuojami oro ir triukšmo taršos rodikliai. Juos galės sekti ir patys gyventojai aplikacijoje Miesto plaučiai. Joje realiu laiku pateikiama 34 sensorių fiksuojama oro tarša ir žiedadulkių koncentracija Vilniaus mieste. Į žemėlapį bus įtraukta ir bandomoji gatvė, tik joje dar bus matuojamas ir triukšmas.

Vilnius yra parengęs miesto triukšmo ir oro taršos mažinimo planus. Triukšmo mažinimui efektyviai naudojamos triukšmo sienelės, vadinamas gausus – buferinis želdinimas, perimetrinis užstatymas palei gatves ir triukšmą izoliuojančios medžiagos į gatvę atsuktų pastatų fasaduose, prie triukšmingų gatvių gyvenantiems žmonėms keičiami langai, įstiklinami balkonai. Taip buvo daroma rekonstruojant Laisvės pr., Ukmergės ir Ateities gatvių sankryžas, Oslo gatvę.

Pastaruoju metu triukšmo sienelės įrengtos Žirnių gatvėje, planuojama įrengti Oslo gatvėje. Geležinio Vilko gatvės prie Vingio parke rekonstrukcijos projekte taip pat numatomos priemonės mažinti eismo keliamą triukšmą Vingio parke, pavyzdžiui, klojant specialų triukšmą mažinantį asfaltą.

Parengtose oro taršos mažinimo Vilniaus mieste rekomendacijose taip pat akcentuojama transporto tarša. Privatus ir komercinis transportas sudaro didžiąją dalį taršos – 96 proc. ir tik 4 proc. viešasis transportas. Todėl miestas skiria prioritetą viešojo transporto ir mažiau taršių susisiekimo priemonių skatinimui: įsigyjami nauji mažiau taršūs autobusai ir troleibusai, gyventojams pritaikomi patogesni maršrutai ir važiavimo grafikai, tiesiami nauji dviračių takai, įrengiama elektromobilių krovos stotelių, automatizuojamas automobilių srautų valdymas, pavasarį valomos gatvės, kad būtų kuo mažiau dulkių.

Projektas „LIFE GreenMe5“ padės įvertinti kai kurių priemonių efektyvumą. „Pagal kitų šalių praktiką numatome įvairias priemones, bet nesame tyrę, kurios efektyviausiai kovotų būtent su gatvės oro tarša ir skleidžiamu triukšmu. Tikimės, kad remiantis šiais bandymais galėsime pasinaudoti pertvarkant ir kitas gatves, jos taps tylesnės ir švaresnės“, – įsitikinęs E. Tamošiūnas.

„LIFE GreenMe5“ siekia pokyčių penkiose srityse: oro ir triukšmo taršos mažinimo, biologinės įvairovės skatinimo, vandens išteklių valdymo ir žiedinės ekonomikos skatinimo. Be Vilniaus projekte dalyvauja Ispanijos, Italijos, Švedijos miestų administracijos. Kiekviena iš jų pasirinkusi atlikti kokius nors pokyčius vienoje iš penkių minėtų veiklos sričių.

Skaitykite  Policija skelbia reidus liepos mėnesį – kas bus tikrinama keliuose?

Projekto įgyvendinimui yra skirtas ES LIFE programos finansavimas. Viso projekto vertė yra 257,6 tūkst. iš kurių 60 proc. – ES lėšos. Projekto kofinansavimui yra skirta 100 tūkst. Eur pagal LR Aplinkos ministerijos „Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) projektams tvarką“. Projekto trukmė – ketveri metai.

Daugiau apie projektą vilnius.lt/projektai

Žymos: bandomoji tyli ir švaraus oro gatvėoro taršavilnius
Dalintis6DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Geriausi naudoti automobiliai iki 2000 €: ką renkasi lietuviai?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz