Vienas reikšmingiausių Lietuvos infrastruktūros projektų – greitkelio Vilnius–Utena (A14) rekonstrukcija – jau įsibėgėja. Darbai vyksta visuose penkiuose ruožuose, siekiant modernizuoti šį kadaise kritiškai apgadintą kelią, atliekami dideli konstrukciniai patobulinimai.
Pažanga penkiose statybų zonose
AB „Via Lietuva“ praneša, kad visi penki kelio ruožai nuo 21 iki 64 kilometrų yra aktyviai rekonstruojami. Daugumoje vietovių senas betoninių plokščių paviršius buvo pašalintas ir pakeistas naujais žvyro, šalčiui atsparaus pagrindo ir drenažo konstrukcijų sluoksniais.
Klojami asfalto sluoksniai
- Keli ruožai jau įrengti asfalto pagrindo sluoksnį
- Liepos–rugpjūčio mėnesiais vyksta apatinio asfalto sluoksnio įrengimas
- Iš viso bus pakloti trys sluoksniai – pagrindo, apatinio ir viršutinio asfalto betono
Svarbiausi saugumo ir tvarumo patobulinimai
Projektas apima ne tik naują kelio dangą, bet ir svarbius saugumo bei ekologinius elementus. Tai apima:
- Penkios požeminės perėjos per laukinius gyvūnus, kad gyvūnai galėtų saugiai kirsti gatvę
- 90 km tvorų, skirtų išvengti susidūrimų su gyvūnais
- 95,9 km metalinių apsauginių turėklų eismo saugumui užtikrinti
- 1,6 km triukšmo barjerų, skirtų transporto priemonių triukšmui mažinti
Naujos viešojo transporto ir patogumo funkcijos
Siekiant pagerinti prieinamumą ir naudojimąsi, bus pastatyta 20 autobusų stotelių su pastogėmis. Vairuotojai galės naudotis poilsio aikštelėmis, o naujos sankryžos pagerins eismo srautą.
Patobulinimų pavyzdžiai:
- Sankryžoje su keliu Nemenčinė–Eitminiškės–Paberžė bus įrengta žiedinė sankryža
- Kelio Giedraičiai–Miežioniai–Dubingiai estakados renovacija
Tvarkaraštis ir rangovo informacija
Rekonstrukcija apima 42,8 km greitkelio A14, ją vykdo AB „HISK“ ir UAB „Fegda“. Bendra projekto vertė – 98,8 mln. eurų (be PVM), o darbų pabaiga numatoma 2026 m.
Eismas paveiktose atkarpose šiuo metu ribojamas iki vienos eismo juostos ir reguliuojamas šviesoforais. Vairuotojams patariama atitinkamai planuoti savo keliones, kad būtų išvengta vėlavimų.
Kontekstas: kodėl A14 keliui reikėjo skubaus dėmesio
1979–1985 m. nutiestas greitkelis „Vilnius–Utena“ buvo vienintelis pagrindinis kelias Lietuvoje, nutiestas vien iš betoninių plokščių. Dėl ilgamečio nusidėvėjimo ir ekstremalių oro sąlygų jis tapo vienu labiausiai susidėvėjusių kelių šalyje, todėl buvo atliktas šis išsamus remontas.
„Via Lietuva“ vyriausioji projektų vadovė Anna Dembskienė pabrėžė: „Žingsnis po žingsnio kuriame saugų, modernų ir patogų kelią tiek gyventojams, tiek įmonėms.“
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.