Birželio 30 d., apie vidurdienį, Kaune, Pramonės prospekte esančioje pėsčiųjų perėjoje, automobilis „Rolls Royce Wraith“, vairuojamas Kauno miesto mero, partrenkė 25 metų pėsčiąjį. Nors sužeidimai nėra sunkūs, įvykis kelia klausimų apie eismo saugumą net aukščiausio rango vairuotojų atveju.
Kas įvyko Pramonės prospekte?
Policijos duomenimis, birželio 30 d. apie 12 val. per pėsčiųjų perėją ėjusi jaunas vyras (gim. 1999 m.) buvo parblokštas „Rolls Royce“ markės automobilio. Transporto priemonę vairavo blaivus Kauno miesto meras (gim. 1957 m.).
Po medikų apžiūros nukentėjusysis išleistas gydytis ambulatoriškai. Tikslios įvykio aplinkybės šiuo metu tiriamos. Policija aiškinasi, ar pėsčiasis turėjo pirmumo teisę, ir ar vairuotojas laikėsi Kelių eismo taisyklių (KET).
Ar politikams galioja tie patys įstatymai?
Lietuvoje KET galioja visiems eismo dalyviams – nepriklausomai nuo jų užimamų pareigų. Net aukščiausi valstybės tarnautojai, įskaitant merus, yra atsakingi kaip ir visi kiti vairuotojai.
Teisininkas Audrius Šilgalis komentuoja: „Viešosios pareigos neatleidžia nuo atsakomybės. Jei pėsčiasis perėjoje turėjo pirmumą, vairuotojas – kad ir kas jis bebūtų – atsako už pažeidimą.“
Pavojai perėjose – ar jos tikrai saugios?
Nors pėsčiųjų perėjos laikomos saugiomis zonomis, nelaimės jose – ne retenybė. Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos, daug perėjų, ypač intensyvaus eismo gatvėse, turi nepakankamą apšvietimą ar ženklinimą.
- Didelis eismo srautas ilgina stabdymo kelią
- Prabangūs automobiliai dažnai sunkesni – jų stabdymo kelias ilgesnis
- Perėjų nepakankamas matomumas ypač pavojingas dienos metu
Kauno savivaldybė yra analizavusi pavojingiausias miesto perėjas, tačiau Pramonės pr. vieta nebuvo įtraukta į rizikingiausių sąrašą.
Viešasis dėmesys ir galimos pasekmės
Nors meras buvo blaivus ir pėsčiasis išleistas gydytis namuose, visuomenėje kyla diskusijos dėl galimo politikų išskirtinio traktavimo. Ar įvykis būtų sulaukęs tiek pat dėmesio, jei vairuotojas būtų buvęs eilinis pilietis?
Kauno apskrities policija teigia, kad įvykio tyrimas vyks pagal standartinę procedūrą. Jei bus nustatyta, kad vairuotojas kaltas, jam gali grėsti administracinė atsakomybė: bauda ar net laikinas teisės vairuoti atėmimas.
Ko šis įvykis moko vairuotojus?
Net ir patyrę, atsakingi vairuotojai turi išlikti itin budrūs pėsčiųjų perėjose. Pagal KET, vairuotojai privalo praleisti į perėją įžengusius pėsčiuosius. Net minimalus greičio sumažinimas gali išgelbėti gyvybę.
Eismo saugumo ekspertė Inga Jankauskienė sako: „Pavojus dažnai atsiranda iš niekur. Perėjose privalu sulėtinti greitį net tada, kai atrodo, kad nėra pėsčiųjų.“
Išvada
Šis incidentas dar kartą primena: kelių eismo taisyklės galioja visiems, nepriklausomai nuo pareigų ar automobilio markės. Dėmesys ir atsakomybė – kiekvieno vairuotojo pareiga.
Ar jums teko susidurti su pavojingomis situacijomis perėjose? Pasidalinkite komentaruose!