Liepos 16-oji Vilniuje paženklinta skaudžia nelaime ir pavojingais eismo pažeidimais. Ryte per eismo įvykį žuvo prokurorė, o vėliau tą pačią dieną užfiksuoti du atvejai, kai vairuotojai prie vairo sėdo būdami stipriai apsvaigę nuo alkoholio. Šie įvykiai kelia klausimų dėl eismo saugumo ir atsakomybės keliuose.
Prokurorė žuvo per susidūrimą su vilkiku Savanorių prospekte
Apie 9 val. 25 min. Vilniuje, Savanorių prospekte, lengvasis automobilis „Nissan Qashqai“, vairuojamas 1971 m. gimusios moters, išvažiuodamas iš greitėjimo juostos susidūrė su vilkiku „Scania“ su puspriekabe.
Paaiškėjo, kad lengvąjį automobilį vairavusi moteris buvo Vilniaus apylinkės prokuratūros prokurorė. Ji patyrė sunkių sužalojimų ir tą pačią dieną apie 13 val. mirė ligoninėje.
Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 281 straipsnio 5 dalį – dėl eismo įvykio, sukėlusio žmogaus mirtį.
Gariūnuose sustabdytas vairuotojas su 3,88 promilės
Tą pačią dieną, apie 16 val. 14 min., Vilniuje, Gariūnų gatvėje, policijos pareigūnai sustabdė 1977 m. gimusį vyrą, vairavusį automobilį „VW Golf“. Patikrinus blaivumą, paaiškėjo, kad jis buvo apsvaigęs – nustatytas net 3,88 promilių girtumas.
Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR BK 281¹ str. 1 d., numatantį baudžiamąją atsakomybę už transporto priemonės vairavimą apsvaigus.
Nors nelaimės išvengta, toks aukštas girtumo lygis rodo, kokią grėsmę šis vairuotojas kėlė sau ir kitiems eismo dalyviams.
Girtas „Volvo“ vairuotojas Šalčininkų rajone
Apie 19 val. 40 min. Šalčininkų rajone, Dainavos seniūnijoje, Liupkiškių kaime, pareigūnai sustabdė dar vieną neblaivų vairuotoją. Vyras vairavo automobilį „Volvo“ būdamas apsvaigęs – jam nustatytas 1,94 promilės girtumas.
Kaip ir ankstesniu atveju, pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR BK 281¹ str. 1 d.
Ekspertai: girtumas prie vairo – ne toleruotina klaida, o nusikaltimas
Policijos atstovai pabrėžia, kad vairavimas apsvaigus yra viena dažniausių sunkių avarijų priežasčių. „Net ir nedidelis girtumas gali stipriai paveikti reakciją, o tokie atvejai kaip Gariūnuose ar Liupkiškėse – tai jau ne klaida, o sąmoningas pavojus“, – sako Vilniaus VPK atstovas spaudai.
Pasak ekspertų, vairuotojai turėtų ne tik patys atsisakyti vairuoti išgėrę, bet ir neleisti to daryti aplinkiniams. „Tai mūsų visų atsakomybė“, – pažymi saugaus eismo iniciatyvos „Nebūk vienas kelyje“ atstovė.
Baudžiamoji atsakomybė už vairavimą neblaiviam
Lietuvos įstatymai numato griežtą atsakomybę už vairavimą neblaiviam. Už daugiau nei 1,5 promilės nustatoma ne administracinė, o baudžiamoji atsakomybė – galima bauda, teisės atėmimas ar net laisvės atėmimas.
Jeigu dėl neblaivaus vairavimo įvyksta nelaimė, kurios metu nukenčia ar žūsta žmonės, kaltininkui gresia ypač griežtos sankcijos – net iki 10 metų laisvės atėmimo.
Išvada: trys pavojingi įvykiai – vienas signalas
Liepos 16-oji parodė, kaip greitai gali įvykti tragedija. Viena diena, trys rimti įvykiai – vienas jų baigėsi mirtimi, kiti galėjo turėti tokias pat pasekmes. Tai priminimas visiems vairuotojams: kiekvienas sprendimas kelyje turi pasekmių.
Ar esi susidūręs su neblaiviais vairuotojais? Pasidalink savo patirtimi komentaruose.