2025 m. liepos 14 d. vakarą pačiame miesto centre užsidegė bendrai naudojama elektromobilis. Incidentas įvyko Arsenalo ir T. Vrublevskio gatvių sankryžoje, sutrikdydamas eismą ir sukeldamas susirūpinimą dėl elektromobilių priešgaisrinės saugos.
Remiantis pagalbos tarnybų pranešimais, judrioje centrinėje sankryžoje užsidegė bendrai naudojamas elektromobilis „Spark“, identifikuota kaip „Peugeot“ modelis. Laimei, apie nukentėjusiuosius nepranešta.
Pirmieji į įvykio vietą atskubėjo netoliese buvę policijos pareigūnai, kurie liepsnoms suvaldyti naudojo rankinius gesintuvus. Netrukus į įvykio vietą atvyko profesionalūs ugniagesiai gelbėtojai, kurie perėmė gesinimo darbus. Atvykus jiems gaisras degė atvirai.
Transporto priemonė buvo užgesinta, išvežta iš sankryžos, o jos akumuliatorių sistema atjungta dėl saugumo priemonių. Pasak Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD), gaisras buvo lokalizuotas iki 18:03 val., o jo priežastis vis dar tiriama.
Nors elektromobilių gaisrai statistiškai reti, dėl ličio jonų akumuliatorių pobūdžio jiems reikia specializuoto valdymo. Užsidegę šie akumuliatoriai gali degti aukštoje temperatūroje ir vėl užsidegti net užgesus pradinei liepsnai.
Ekspertai įspėja:
- Akumuliatorių gaisrai gali greitai išplisti ir išskirti toksiškus dūmus
- Vandens ir putų dažnai nepakanka – ugniagesiams reikia specialios taktikos
- Aukštos įtampos sistemos turi būti atjungtos, kad būtų išvengta elektros smūgio
Tiksli gaisro priežastis nenustatyta. Tačiau galimi veiksniai:
- Akumuliatoriaus šiluminis išsiveržimas
- Įkrovimo arba elektros sistemos gedimas
- Mechaninis pažeidimas arba trumpasis jungimas
Pasak BNS reporterio, buvusio įvykio vietoje, gaisras kilo netoli Lietuvos mokslų akademijos Vrublevskių bibliotekos.
Eismas centrinėje zonoje buvo laikinai sutrikdytas. Incidentas įvyko vakaro valandomis vienoje judriausių Vilnijos vietų, todėl susidarė spūstys.
Nepaisant dramatiškų vaizdų, valdžios institucijos patvirtino, kad žmonės nenukentėjo ir kad pagalbos tarnybos reagavo greitai ir profesionaliai.
Nors šis incidentas yra rimtas, ekspertai pabrėžia, kad elektromobiliai paprastai yra saugūs ir jiems atliekami griežti saugos bandymai. Vis dėlto, augant elektromobilių skaičiui Lietuvos keliuose, didėja ir poreikis:
- Pirmosios pagalbos teikėjų mokymai apie elektromobilių gaisrus
- Geresnės akumuliatorių stebėjimo sistemos bendro naudojimo transporto priemonėse
- Visuomenės informuotumas apie tai, kaip reaguoti tokiuose įvykiuose
Kokia jūsų nuomonė? Ar elektromobiliams miestuose reikalingi nauji saugos protokolai? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.