Birželio 18 dieną Vilniuje ir jo apylinkėse užfiksuoti keli pavojingi eismo įvykiai – susidūrė motociklas ir sunkvežimis, įvyko avarija sankryžoje, o vakare sulaikyti net du neblaivūs vairuotojai. Visi atvejai šiuo metu tiriami teisėsaugos institucijų.
Nepilnametis motociklininkas susidūrė su sunkvežimiu
Apie 13 val. 8 min. Vilniaus rajone, Sužionių seniūnijoje, Veriškių kaime, krosinis motociklas, vairuojamas 2009 m. gimusio nepilnamečio, kelio vingyje įvažiavo į priešais važiavusį sunkvežimį „Renault“, kurį vairavo vyras, gimęs 1987 m. Paaiškėjo, kad paauglys neturėjo teisės vairuoti šios kategorijos transporto priemonės.
Įvykio metu nukentėjo pats motociklininkas – jis buvo paguldytas į ligoninę. Kartu važiavęs keleivis, gimęs 2012 m., po suteiktos medicininės pagalbos gydomas ambulatoriškai. Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR BK 281 str. 1 d.
Avarija Rasų ir Sukilėlių gatvių sankryžoje
Apie 20 val. 20 min. Vilniuje, Rasų ir Sukilėlių gatvių sankryžoje, susidūrė automobiliai „Hyundai Kona“ ir „Ford Edge“. „Hyundai“ vairavo vyras, gimęs 1991 m., o „Ford“ – moteris, gimusi 1997 m.
Per įvykį sužalotas „Hyundai“ vairuotojas ir penkiametis keleivis (gim. 2019 m.), taip pat sužeista „Ford“ vairuotoja. Visiems suteikta medicininė pagalba, jie gydomi ambulatoriškai. Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą pagal tą pačią Baudžiamojo kodekso straipsnio dalį.
Du girti vairuotojai – per mažiau nei valandą
Apie 20 val. 44 min. Burbiškių gatvėje sulaikytas neblaivus (2,29 prom.) „Toyota Avensis“ vairuotojas, gimęs 1975 m. Vos po pusvalandžio, 21 val. 10 min., Šiaurės gatvėje pareigūnai sustabdė dar vieną neblaivų vairuotoją – vyrą, gimusį 1984 m., kuris vairavo „Škoda“ būdamas net 3,50 prom. girtumo.
Abiem atvejais pradėti ikiteisminiai tyrimai pagal LR BK 281¹ str. 1 d., numatančią atsakomybę už transporto priemonės vairavimą esant neblaiviam.
Ekspertai įspėja dėl augančios rizikos keliuose
Situaciją komentavęs kelių eismo saugumo ekspertas teigia, kad „tokie įvykiai rodo ne tik eismo kultūros stoką, bet ir būtinybę griežtinti kontrolę. Vaikai neturi sėsti prie vairo, o vairuotojai privalo suprasti atsakomybę už savo veiksmus.“
Ekspertai primena, kad vaiko saugumas – visos visuomenės atsakomybė. Įvykiai rodo, kad tėvai turi labiau kontroliuoti, kuo ir kaip važinėja jų nepilnamečiai, o policijai būtina stiprinti patruliavimą – ypač vakarais.
Ką galime padaryti, kad to išvengtume?
- Aktyvesnės švietimo kampanijos tėvams ir paaugliams
- Daugiau policijos reidų rizikingose vietose ir valandomis
- Griežtesnė atsakomybė už vairavimą be teisės ar neblaiviam
- Techninė kontrolė krosiniams ir kitiems nelegaliai eksploatuojamiems motociklams
Visi šie įvykiai – aiškus signalas, kad tiek švietimo, tiek kontrolės priemonės privalo būti stiprinamos. Net ir viena klaida kelyje gali kainuoti sveikatą ar gyvybę – ypač vaikams.
Ar esate susidūrę su panašiais atvejais? Pasidalinkite komentaruose!