Birželio 30 d. vakare Vilniuje įvyko avarija, kurios metu susidūrė automobilis „Jeep Grand Cherokee“ ir elektrinis paspirtukas. Į eismo įvykį įsivėlė blaivus, ne tarnybos metu buvęs kriminalinės policijos pareigūnas ir nepilnametis, vairavęs paspirtuką. Kas žinoma šiuo metu?
Įvykio aplinkybės Parko gatvėje
Apie 18:50 val. sostinės Parko gatvėje, išvažiuojant iš automobilių stovėjimo aikštelės, „Jeep Grand Cherokee“, vairuojamas 1989 m. gimusio pareigūno, susidūrė su elektriniu paspirtuku, kuriuo važiavo 2011 m. gimęs nepilnametis.
Nepilnametis patyrė sužalojimų, tačiau suteikus medicininę pagalbą buvo išleistas gydytis ambulatoriškai. Policija pradėjo aplinkybių tyrimą, siekdama nustatyti tikslią įvykio eigą ir galimą kaltę.
Teisiniai ir saugumo aspektai
Nors pareigūnas buvo blaivus ir ne tarnybos metu, viešas dėmesys į įvykį krypsta dėl jo pareigų. Lietuvos kelių eismo taisyklės numato, kad išvažiuojant iš aikštelės būtina praleisti visus eismo dalyvius – tai aktualu ir susidūrimo vertinime.
Vaikai iki 14 metų neturėtų važinėti elektriniais paspirtukais važiuojamąja kelio dalimi, o jų gebėjimas įvertinti eismo situacijas – ribotas. Tiek vairuotojams, tiek tėvams tenka atsakomybė už prevenciją.
Elektrinių paspirtukų avarijos: auganti problema Lietuvoje
Per pastaruosius metus Vilniuje ir kituose Lietuvos miestuose sparčiai išaugo eismo įvykių, susijusių su elektriniais paspirtukais, skaičius. Vien per 2024 m. Vilniuje užfiksuota daugiau kaip 300 tokių incidentų, iš kurių reikšminga dalis – su nepilnamečiais.
- Dauguma įvykių fiksuoti gyvenamuosiuose rajonuose ar prie perėjų
- Virš 40 % sužeistųjų – jaunesni nei 18 metų
- Dažnos priežastys: nesilaikoma taisyklių, nedėvimi šalmai, neįvertinama rizika
Ekspertų požiūris: ką turime keisti?
„Paspirtukai – ne žaislai, o transporto priemonės. Miestų infrastruktūra ir įstatymai turi būti pritaikyti jų integracijai,“ – sako susisiekimo ekspertas Dainius Markevičius. Jo teigimu, būtina stiprinti švietimą mokyklose ir tėvams, taip pat kurti saugią infrastruktūrą.
„Vairuotojai privalo būti itin budrūs prie išvažiavimų iš aikštelių ar kiemų – tai dažna vieta, kur susiduriama su dviratininkais ir paspirtukininkais,“ – priduria ekspertas.
Policijos reakcija ir tyrimo eiga
Lietuvos policija patvirtino, kad pareigūnas buvo blaivus, eismo įvykio metu nebuvo tarnyboje ir bendradarbiauja su tyrėjais. Visos detalės bus įvertintos, siekiant objektyviai nustatyti kaltę ar jos nebuvimą.
Tokie įvykiai kelia klausimus apie pareigūnų elgesį ne tarnybos metu ir viešo pasitikėjimo teisėsauga svarbą.
Kaip galime išvengti tokių avarijų ateityje?
Siekdami didesnio saugumo Lietuvos keliuose, ekspertai siūlo:
- Riboti nepilnamečių galimybes važinėti elektriniais paspirtukais be suaugusiųjų priežiūros
- Diegti specialias paspirtukų juostas miestuose
- Vairuotojams – mažinti greitį artėjant prie išvažiavimų iš stovėjimo aikštelių
- Stiprinti viešąsias švietimo kampanijas apie paspirtukų saugumą
Išvada
Vilniuje įvykęs susidūrimas tarp „Jeep Grand Cherokee“ ir elektrinio paspirtuko – ne tik vienkartinis incidentas, bet ir signalas apie sistemines problemas. Kol infrastruktūra ir eismo kultūra nesusikalba, tokie susidūrimai – neišvengiami.
Ar esate susidūrę su panašia situacija? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose!