Ilgai lauktas elektrinis Mercedes-Benz G 580 su EQ technologija neįgyvendino rinkos lūkesčių. Vokiečių gamintojo ambicijos žengti į prabangios visureigių klasės elektromobilių segmentą susidūrė su realybe – pardavimai liko itin kuklūs.
Nuviliantys pardavimai pagrindinėse rinkose
Europoje nuo modelio debiuto parduota vos 1450 vienetų. Pietų Korėjoje ir Kinijoje skaičiai dar mažesni – tik 61 ir 58 automobiliai atitinkamai. Informacijos apie Šiaurės Amerikos rinką kol kas nėra, bet prognozės taip pat nėra optimistinės.
Palyginimui, per tą patį laikotarpį tradiciniai G-Klasės modeliai su vidaus degimo varikliais rado apie 9700 pirkėjų. Skirtumas aiškiai parodo, kur slypi tikrasis klientų pasirinkimas.
Vidiniai šaltiniai: „Tikriems G-Klasės gerbėjams reikia cilindrų“
Pasak anonimiškai kalbančių „Mercedes-Benz“ vadovų, elektrinis G 580 sunkiai randa pirkėją – kai kuriose rinkose pardavimas užtrunka kelis mėnesius. Vienas iš jų pastebi: „Žmonėms reikia tikrų ‘Gelikų’ su šešiais ar aštuoniais cilindrais, o ne elektromobilių“.
Oficialus atsakymas – optimistiškas, bet miglotas
Gamintojo atstovai žurnalistams išplatino pozityvų pranešimą: 2024 m. IV ketvirtis buvo sėkmingiausias G-Klasės istorijoje, o 2025 m. I ketvirtį pardavimai augo net 18 % lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Tačiau šie skaičiai apima visus G-Klasės modelius – tiek benzininius, tiek dyzelinius, tiek elektrinius. Konkretūs G 580 su EQ technologija pardavimų duomenys taip ir nebuvo atskleisti.
Planuojama mažesnė G-Klasės versija – jau nebe elektrinė?
2024 m. vasarį paskelbta, kad kuriama mažesnė G-Klasės versija, kurią turėjo varyti tik elektra. Tačiau naujausia informacija iš Vokietijos rodo, kad planai keičiasi – inžinieriai tariamai jau dirba prie vidaus degimo variklio pritaikymo mažajam „Gelikui“.
Šio modelio debiutas numatytas 2027 m., tačiau dėl techninių iššūkių jis gali būti atidėtas.
Rinkos pamoka: tradicijos vis dar svarbios
- Vartotojai vis dar teikia pirmenybę klasikinėms ICE versijoms
- Brangūs, galingi varikliai ir tikras visureigio charakteris – pagrindiniai privalumai
- Elektriniai modeliai sunkiai perteikia G-Klasės paveldą
Kol automobilių pasaulis juda link elektrifikacijos, Mercedes-Benz G-Klasės pavyzdys primena, kad ikoninio modelio sėkmė priklauso ne tik nuo technologijų, bet ir nuo emocinio ryšio su pirkėju.
Išvada
Elektrinis G-Klasės modelis turėjo tapti naujos eros simboliu, tačiau liko nišine alternatyva. Ar Mercedes pavyks prisitaikyti ateityje – parodys laikas.
O kaip jums atrodo? Ar matėte šį modelį Lietuvos keliuose? Pasidalinkite komentaruose!